وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

7 روش برای چگونه خوش بین بودن

بدبین بودن,چگونه خوش بین باشیم,چگونه خوشبین شویم

چگونه خوش بین باشیم؟

وقتی که بحث خوش بینی و بدبینی پیش می آید، افکار عمومی و علم مدتهاست که به نفع خوش بین ها رای داده اند. هر چه باشد، خوش بینها به جنبۀ روشن چیزها نگاه می کنند و معتقدند که خوبی در نهایت بر همۀ بدیهای جهان چیره خواهد شد.

در سال 2009، مطالعه بر روی بیش از 100000 زن بالای 50 سال آمریکایی نشان داد که خوشبین بودن به زندگی باعث عمری طولانی تر است.

در سال 2013، تحقیقی انجام شد که نتایج آن عکس این موضوع را نشان می داد: بدبین بودن باعث عمری طولانی تر است، چونکه محتاطتر هستند و ریسکهای احمقانه ای که خوش بینهای سر به هوا و دنبال سرخوش دنبالش هستند را انجام نمی دهند.

این نتایج سردرگم کننده است؟ حق دارید. در نتیجه، در همان سال موسسه ملی سلامت آمریکا به نوعی در بحث اینکه چه کسی بیشتر عمر می کند، حکم داد و میانه روی پیشه کرد و گفت که “بقا و سلامتی ما نیازمند توازن میان خوش بینی و بدبینی است”.

ضمن عرض خسته نباشید به این موسسه، چیزی که مسلم است این است که اگر خوش بین باشیم بیشتر از زندگی لذت می‌بریم. در زیر با ویژگیهای مثبت خوش‌ بین ها و آشنا می شویم.

  • ۰
  • ۰
خصوصیات یک رهبر خوب,رهبر خوب,رهبر خوب کیست


رهبر خوب کیست؟

بعضی می گویند آنها رهبری خوب به‌ دنیا می آیند، اما بعضی دیگر می گویند آنها خود ساخته هستند. قبل از هر چیز دیگر، اتکا به این فرضیات بیهوده است زیرا رهبری خصیصه ای تقریبا پیچیده است. از سویی بعضی از مردم با مهارت های رهبری فوق العاده‌ به دنیا می آیند و حقیقتا فراتر از عادی هستند. و از سوی دیگر، بعضی با قابلیت بی پایانی به دنیا می آیند که ممکن است آنها را تبدیل به رهبران بزرگی کند، البته اگر درست عمل کنند و درست حرکت کنند.

  • ۰
  • ۰

راههایی برای پر انرژی بودن

انرژی مثبت,پر انرژی باشیم,پر انرژی ترین جملات


چگونه همیشه پر انرژی باشیم؟

طی تحقیقات انجام شده اگر مدام احساس خستگی می کنیم، تنها یک تغییر در چیزی که می خوریم (رژیم غذایی) یا تغییر در کارهایی که در طول روز انجام می دهیم (الگوی رفتاری)، می تواند تمام آن چیزی باشد که شرایط ما را هم متحول می کند. قطعا نمی توانیم تمام کارهایی که در لیست زیر آمده، را همیشه انجام دهیم. اگر هم این کارها را انجام دهیم در واقع برای به دست آوردن انرژی بیشتر فقط خودمان را خسته کرده ایم. اما می توانیم همه آنها را امتحان کنیم و ببینیم کدام مورد برای ما و برنامه ای که داریم سودمند است. چند تا از این نکات را به روال روزانه مان اضافه کنیم یا می توانیم برای اینکه بعضی کارها را برای خودمان جالب تر کنیم، آنها را با یکدیگر بیامیزیم یا تغییرشان دهیم.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه ی الکساندر گراهام بل مخترع تلفن

الکساندر گراهام بل,الکساندر گراهام بل اهل کجا بود,الکساندر گراهام بل تلفن



الکساندر گراهام بل اهل کجا بود؟ (زندگینامه دانشمندان)

الکساندر گراهام بل مخترع تلفن به سال ۱۸۴۷ در شهر «ادینبورو» اسکاتلند متولد شد. او گرچه چند سالی بیش به مدارس رسمی نرفت ولی با همت خودش و تلاش خانواده اش از تحصیلات ممتازی برخوردار گردید. از آنجا که پدر گراهام متخصص فیزیولوژی صدا، اصلاح گفتار و آموزش به ناشنوایان بود علاقه و توجه او به مبحث بازیافت اصوات و صداها کاملاً طبیعی به نظر می رسید.

درسال ۱۸۷۱ میلادی الکساندر گراهام بل که در آن هنگام ۲۴ ساله بود دو برادر خود را به خاطر سل از دست داد و او خود از بیماری جان سالم به در برد و در همان سال به همراه پدر و مادر خود راهی شهر برنتفورد در انتاریوی کانادا شد، گراهام بل یکسال در کانادا دوران نقاهت خود را سپری کرد.

  • ۰
  • ۰

راههای خوش شانس شدن

چگونه خوش شانس شویم,خوش شانس بودن,خوش شانس ترین ها


چگونه خوش شانس شویم؟ راز خوش شانس بودن چیست؟ سوالاتی که ممکن است زندگی ما را دگرگون کند اما واقعاً پاسخ چیست؟

حتما ما هم تا کنون با افراد زیادی برخورد کرده ایم که از جمله های منفی مانند “بخشکی شانس یا لعنت به این شانس” و صدها جمله منفی دیگر که پایانی ندارند. آیا دقت کرده ایم که ذهن بسیاری از مردم در برابر مسائلی همیشه به صورت پیش فرض در حالت یاس و ناامیدی تنظیم شده است. بسیاری از مردم در انتخاب هایی که دارند گزینه هایی را انتخاب می کنند که حالت آگاهانه ندارد و علت این است که از کودکی تحت تاثیر محیط و به یک قالب فکری ثابت عادت کرده اند.

  • ۰
  • ۰

راه های کشف استعداد خود

استعداد چیست,استعداد درخشان,استعداد ذاتی


استعداد چیست؟

ظرفیت یا توان بالقوه برای یادگیری و آموزش یک موضوع خاص یا رشد یک مهارت ویژه را استعداد می گویند. استعداد ذاتی، آمادگی یا آماده بودن برای پرورش موهبتی است که خداوند و طبیعت در اختیار انسان قرار داده است.

هرکدام از ما دارای استعدادهای کاملا خاص و منحصر به فرد هستیم که هدیه ای از طرف خداوند به ماست، درست مثل اثر انگشتمان که کاملاً منحصر به فرد است.

حال ممکن است این استعداد در تربیت حیوانات باشد، یا در متدهای طبقه بندی و جمع آوری کتاب ماهر باشید، یا در خواندن کتاب داستان برای بچه ها، یا در پرورش گل و گیاه.

  • ۰
  • ۰

راه های افزایش عزت نفس توسط قانون جذب


اعتماد به نفس,افزایش عزت نفس,تعریف عزت نفس

عزت نفس چیست؟ تعریف عزت نفس به حالتی گفته میشود که در آن فرد خود را فردی ارزشمند می بیند که می تواند به گونه ای موفقیت آمیز با چالش های زندگی خود رو به رو شود و ارزش و لیاقت آن را دارد که خوشحال و شاد باشد. اولین نیاز هر انسانها در ابتدا عزت نفس می باشد. چون فکر کردن لازمه زندگی موفق است و این اندیشه و فکر به ما این امکان را می دهد که متوجه شویم قدرت تصمیم گیری هر انسان بستگی به میزان عزت نفس او دارد، بنابر این نقش عزت نفس را میتوان یک راز موفقیت در زندگی ما انسانها که بسیار مهم و چشمگیر دانست.

  • ۰
  • ۰

رسیدن به هدف با تلاش و پشتکار

برای رسیدن به هدف,تلاش برای رسیدن به هدف,تلاش و پشتکار


یکی از چیزهایی که بشر به دنبال آن هست، موفقیت و تلاش برای رسیدن به هدف والاست. بشر رو به سوی موفقیت دارد و مشتاقانه سعی و تلاش می کند تا آن را از آن خود کند. اما چرا؟ دلیل روشن است. وقتی چیزی را بدست می آوریم، به خود افتخار کرده، حس خوبی به ما دست می دهد و به مرحله بالاتری از مهارت، احترام و فرصت ها گام می گذاریم. داشتن بعضی چیزها در زندگی الزامی است زیرا ما بشر هستیم و همیشه نیازمند و خواستار پیشرفت و تعالی.

  • ۰
  • ۰

جملات انگیزشی زنان موفق

بهترین جملات انگیزشی,جملات انگیزشی,جملات انگیزشی بزرگان

جان ادینسون: من در زندگی شخصیم به اندازه کافی خوش شانس بودم و اطرافم زنان قدرتمند زیادی وجود داشتند. اگر چه در دنیای امروزی دستاورد های زنان بیشتر از قبل مورد توجه قرار می گیرد، با این حال هنوز هم متاسفانه از تاثیر زنان در جامعه چشم پوشی میشود. بیشتر زنان می توانند مسئولیت ها و کارهای خود را بهتر از مردان انجام دهند بنابر این اگر خوب به گفته های آنان توجه کنیم می توانیم مسائل زیادی را یاد بگیریم. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین جملات انگیزشی بزرگان در عین حال کوتاه را بیان کنیم.

  • ۰
  • ۰

قدرت ذهن خود را تقویت کنیم – قسمت چهارم

انواع شرطی شدن,تقویت قدرت ذهن,درمان شرطی شدن


سلام دوباره به دوستان و همراهانم. در قسمت های قبل از این سری از مقالات (آنتونی رابینز) خواندید و متوجه شدید که قدرت ذهن انسان برای رسیدن به نتایج دلخواه در زندگی باید فعال باشد. همچنین یاد گرفتیم که اگر بخواهیم این قدرت را فعال کنیم باید الگوی رفتاری افراد موفق را بررسی کنیم و سپس آن ها را دنبال کنیم. اما چرا همه این کار را نمی کنیم؟

انواع شرطی شدن,تقویت قدرت ذهن,درمان شرطی شدن

عامل اصلی را ترس دانستیم. به ویژه ترس از ناراحتی، انسان ها را از عمل باز می دارد. ناراحتی از شکست، ناراحتی از “نه” شنیدن، ناراحتی از اینکه دیگران ممکن است چه فکری درباره ما بکنند. همچنین یاد گرفتیم که همه ما از ناراحتی گریزان هستیم و همچنین اشتیاق بسیار زیادی به خوشی داریم وگفتیم که همین دو نیرو هستند که کل زندگی ما را هدایت می کنند، یعنی میل به خوشی و نفرت از ناراحتی.