وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افراد موفق جهان که کتاب نمی خوانند


افراد موفق,افراد موفق جهان,ایلان ماسک
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 13 امتیاز : 4.5]


بسیاری از افراد موفق عاشق کتاب خواندند. ریچارد برانسون، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک از آن دسته افرادند که کتاب های مورد علاقه خودشان را به اشتراک گذاشته اند. وزیر دفاع آمریکا، جیمز متیس در کنار پست های نظامی به دلیل داشتن کتابخانه ای با 6000 جلد کتاب شهرت دارد.

بیل گیتس می گوید که در طول یک سال 50 کتاب می خوانم. اما این به آن معنی نیست که ما لزوما برای موفق شدن در کار نیاز داریم که زیاد کتاب بخوانیم.

در این مقاله 5 فرد موفقی که میگویند کتاب نمی خوانند را به شما معرفی می کنیم. 

  • ۰
  • ۰

مدیریت موثر- درون‌ گراها در مقابل برون‌ گراها

تفاوت افراد درون گرا و برون گرا,تفاوت‌ های فردی,درون‌ گراها
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 4]

 

برای انجام یک پروژه کاری، چطور باید شخصیت‌ های متفاوت را مدیریت کنید؟ نحوه برخورد با شخصیت های متفاوت به چه نحوی می باشد؟

یک محل‌ کار همیشه پر از انواع و اقام شخصیت‌ هاست. همه جور کارمند باید با هم کار کنند و از‌ آنها انتظار می‌ رود که بتوانند برای رسیدن به یک هدف مشترک با تفاوت‌ های فردی همدیگر کنار بیایند. اما اخلاقیات، هنجارهای فرهنگی و خلق و خو می‌ تواند گاهی موجب اختلاف شود. 

اجازه بدهید اول کمی درمورد خلق‌ و خو صحبت کنیم.

همه کارمندان را می‌ توان به دو گروه تقسیم کرد: درون‌ گراها و برون‌ گراها. هرکدام از این گروه‌ ها به طور کاملاً متفاوتی در محل‌ کار ارتباط برقرار می‌ کنند. یکی برای رهبری گزینه بهتری نسبت به آن یکی است اما آیا همیشه می‌ توان آنها را تشخیص داد؟

در زیر به خصوصیات اخلاقی بیشتر برون‌ گراها اشاره می‌ کنیم:

– به نظر می‌ آید هیچکس برای آنها غریبه نیست. هرکسی می‌ تواند یک مشتری احتمالی آنها باشد، یا بالاتر از این، یک دوست احتمالی.

– برای هر کاری که پیشنهاد می‌ شود، داوطلب می‌ شوند. اینها کارمندانی هستند که در آنِ واحد روی چند پروژه کار می‌ کنند، حتی اگر پروژه‌ ها وجه اشتراک کمی با همه داشته باشند.

– با هرکسی که بخواهد ارتباط اجتماعی ایجاد می‌ کنند. وارد همه بحث‌ ها می‌ شوند و معمولا مدیران اجتماعی بخش‌ های مختلف شرکت‌ ها هستند.

به نظر می‌ رسد برون‌ گراها افرادی شدیدا اجتماعی و فعال هستند، اینطور نیست؟ بله، می‌ توانند اینطور باشند اما آنها هم نقاطی منفی دارند.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه فاطمه دانشور – کار‌آفرین موفق عرصه معدن


بیوگرافی فاطمه دانشور,خانم فاطمه دانشور,دکتر فاطمه دانشور
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 31 امتیاز : 3.9]

کار‌آفرین موفق عرصه معدن، ورشکسته‌ ای که میلیاردر شد

بیوگرافی فاطمه دانشور

در زندگی نامه فاطمه دانشور اینگونه آمده است که: فاطمه دانشور یکی از کارآفرینان موفقی است که 42 سال سن دارد و از ۲۷ سالگی وارد حوزه کسب‌ و کار شده است. او مدیر‌عامل شرکت سپهر آسیاست که در عرصه واردات و صادرات سنگ آهن فعالیت می‌ کند. همچنین مدیر‌عامل موسسه خیریه مهرآفرین هم است. او در خانواده‌ای به دنیا آمده که مادربزرگش تمام اشعار شاهنامه را حفظ بوده و برای آنها به صورت قصه تعریف می‌ کرده و داستان‌ های خود را به اینکه ذات یزدان (خدا) در موفقیت رستم و سهراب و… نقش داشته است به پایان می‌ برده.

خانم فاطمه دانشور می‌ گوید: این نوع تربیت باعث شد تا همیشه سایه خود خدا را بر سر خود احساس کنم و بتوانم بر مشکلات غلبه کنم. دانشور از فراز و نشیب‌ های زندگی تا رسیدن به موفقیت برای ما صحبت می‌ کند که ماحصل آن را می‌ خوانید.

چی شد که جرقه کارآفرینی در ذهن شما زده شد؟
من چند سال است که متوجه شدم کارآفرین هستم. اصلا به این فکر نبودم که کارآفرین شوم. چون می‌ خواستم به اهداف خود برسم پول نیاز داشتم. زمانی که من به طور جدی شروع به کار کردم هیچ پولی نداشتم ولی با ارتباط‌ های مؤثر و سالم خود توانستم در شرایطی که فقط ۶۰۰ هزار تومان پس‌ انداز داشتم بتوانم با همین فن ارتباط مؤثر در یک پروژه 7 میلیارد تومانی وارد شوم.

چگونه توانستید با این پول کم گام به این بزرگی بردارید؟
زمانی که لیسانس خود را در رشته مدیریت خدمات بهداشتی گرفتم بلافاصله در مقطع فوق لیسانس در رشته مدیریت بازرگانی وارد شدم. خیلی زود متوجه شدم که تفاوت زیادی میان مدرک لیسانس و فوق لیسانس وجود ندارد و باید وارد حوزه کسب‌ و کار شوم. برخلاف رشته‌ ای که خوانده بودم توسط یکی از دوستانم در شرکت ایران‌ خودرو مشغول به کار شدم.
چند سالی که در ایران‌ خودرو کار کردم شرایط و انضباطی که در آنجا حاکم بود من را فولاد آبدیده کرد تا اینکه دیگر کار در آن جا من را راضی نکرد.
برخلاف صحبت‌ های دوستانم که می‌ گفتند من نباید از آنجا بیرون بیایم از کارم استعفاء دادم. در این زمان بود که متوجه شدم جسارت دارم چون کار به آن خوبی را از دست داده بودم و در راهی قدم گذاشته بودم که اصلاً از عاقبت آن با خبر نبودم.
چون در طول چند سال کار خود ۲-۳ میلیون تومان جمع کرده بودم با یکی از دوستان خود وارد حوزه واردات و صادرات اسباب‌ بازی شدم. متاسفانه تمام دارایی خود را در آنجا از دست دادم. برای بار دوم با وجود اصلاح اشتباهاتم دوباره شکست خوردم. شرایط به گونه‌ ای شده بود که من ۱۲ طلبکار داشتم که هر روز با من تماس می‌ گرفتند و خانواده‌ ام از این جریان خبر نداشتند. میان همه گرفتاری‌ هایم یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت همسرم بنا به دلایلی نمی‌ تواند با من راهی سفر حج شود و تو با من بیا. با ۱۰۰ دلاری که برای خرید سوغاتی با خود برده بودم راهی این سفر شدم. این سفر باعث شد که خدا را نزدیک‌ تر از همیشه به خود احساس کنم و روز آخری که قصد برگشت به تهران را داشتیم فهرستی را که ۴۰ خواسته و آرزوی خود را در آن نوشته بودم از خدا خواستم. از این همه خواسته خود در درگاه خداوند شرمنده شدم و همان جا از او خواستم تا مشکلاتم حل شود و به ازای آن یک چهارم از درآمد خود را صرف امور خیریه کنم. این شد که هسته اولیه موسسه مهرآفرین شکل گرفت و من شدم فاطمه دانشور مهرآفرین.

  • ۰
  • ۰

15 روش برای داشتن خوابی آرام و خوش


برای داشتن خواب آرام,برای داشتن خوابی ارام,خوب خوابیدن در شب
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 3.9]

15 مورد از راههای داشتن خوابی آرام

۱- لیوانی شیر

یکی از راههای خوب خوابیدن در شب نوشیدن یک لیوان شیر است. نوشیدن لیوانی شیر پدید آورنده ی خوابی خوش و طبیعی است. چرا که شیر حاوی کلسیم و اسید آمینه ی تریپتوفان است و این دو، تن آرامی را برای ما فراهم می سازند.

۲- پیش از خواب قهوه و چای ننوشیم

قهوه و اندکی کمتر چای محرک اند. تنها اندکی از این دو می تواند ما را بیدار نگه دارد. اثر کافئین و تئین موجود در قهوه و چای، شش تا دوازده ساعت پس از نوشیدن در تن ما باقی می ماند. برای دست یابی به خوابی خوش، اجتناب از نوشیدن قهوه و چای در بعد از ظهر و شب مفید است.

  • ۰
  • ۰

دانشمندان معروف جهان

استفن هاکینگ,البرت انیشتین,توماس ادیسون
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.3]

ده دانشمند معروف و برتر جهان

شکی نیست که دانشمندان به پیشرفت مستمر جامعه ی امروز کمک بسیاری کرده اند. بعضی از چیزهایی که ما امروز از آنها بهره مند هستیم مثلا نیروی برق،حاصل اختراعات کسی است که زندگی خود را وقف این کار کرده است. بر خلاف سایر مشاغل، دانشمندان به خاطر اینکه از هر چیزی برای تحقیق و نو آوری دست می کشند مشهور هستند. در طول تاریخ از دانشمندان بسیاری یاد شده است که به خاطر اعتقادشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما حتی این هم آنها را از قدم برداشتن به سوی پیشرفت باز نداشت. در تلاش برای تجلیل از دانشمندان سراسر دنیا، این مقاله سعی دارد برخی از بزرگترین دانشمندان تاریخ را معرفی کند.

ارسطو

استفن هاکینگ,البرت انیشتین,توماس ادیسون

از برجسته ترین دانشمندان معروف دنیا میتوان ارسطو را نام برد. ارسطو به عنوان برجسته ترین فیلسوف دوران خودش شناخته شده است. او دانش وسیعی در رشته های مختلف داشت، که تنها عده ی کمی از دانشمندان قادر به این کار بوده اند. ارسطو در رشته های فیزیک، جانور شناسی، بیولوژی، سیاست، علم اخلاق و منطق علاوه بر رشته های دیگر نیز نقش داشته است. با وجود اینکه ارسطو صد ها سال پیش از این زندگی میکرده است اما هنوز هم در عصر حاضر نتیجه ی اقدامات او احساس می شود.

  • ۰
  • ۰

راههایی برای رونق بازار فروش در بازار خراب

پیشرفت در کسب و کار,پیشرفت کسب و کار,راهکارهای فروش بیشتر
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 13 امتیاز : 4.3]

روش های فروش کالا در بازار خراب

وقتی که اوضاع اقتصادی جامعه خوب نمی باشد، فروشندگان با هوش می فهمند که باید واکنش مناسب نشان دهند. روزنامه ها، برنامه های خبری و اخبار اینترنتی پر است از خبر هایی که روزهای تیره و تاری را در برابر چشمان ما نمایان می کنند. فروشگاه ها بسته خواهند شد و برخی اعلام ورشکستگی می کنند، قیمت ها افزایش پیدا کرده و خیلی ها بیکار می شوند و داستان های داغ بسیاری در روزنامه خواهیم خواند. من آنقدر عمر کرده ام که بدانم همه این اتفاقات مانند گذشته در حال تکرار شدن است.

اما اگر ما صاحب کسب و کاری هستیم پرسش این است که در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟ چه تغییراتی باید فوراً انجام دهیم تا در گذر این رخداد های اقتصادی بتوانیم کسب خود را نجات دهیم یا حتی وضعیت آن را بهبود بخشیم؟

اگر ما فروشنده ای هستیم که محصول مان مایجتاج ضروری و روزمره مردم نیست با تمرکز بر روی سه ناحیه ای که از آن صحبت خواهیم کرد می توان با روش های فروش کالا آشنا شیم تا راحت تر از گردنه های خشن اقتصادی گذر کنیم.

بر روی مشتریان خود تمرکر کنیم.

اخیراً تحقیقی را مطالعه کردم که می خواست بداند مشتریان در چه شرایطی بهتر خریداری می کنند اما نکته جالب و فرعی  این تحقیقات این بود مردم بیشتر ترجیح می دهند از جایی در نزدیکی خود خرید کنند و تا می توانند کمتر برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز خود از این فروشگاه به آن فروشگاه بروند یا برای رسیدن کالای خود مدت ها در انتظار باشند. به عبارت دیگر ترجیح می دهند محلی و کمتر دکان به دکان خرید کنند!

  • ۰
  • ۰

ارتباط قدرتمند بین موفقیت و مواد غذایی


آنتی اکسیدان های چای سبز,آنتی اکسیدان های طبیعی,آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 4.4]

برای رسیدن به موفقیت چه چیزهایی بخوریم؟

هر چیزی که روزانه ما مصرف می‌ کنیم، می‌ تواند خلاق بودن یا نبودن ما را به خوبی مشخص کند. زمانی که صحبت از خلاقیت، ابداع و موفقیت به میان می‌ آید، معمولاً نصیحت‌ های فراوانی نیز وجود خواهد داشت. در این میان افراد سعی می‌ کنند به ما کمک کنند. آنها به ما خواهند گفت که ساعت‌ های کاری خود را متعادل کنیم، خواب کافی داشته باشیم و ورزش را نیز فراموش نکنیم. شاید شما هم شنیده باشید که مصرف غذاهای سالم می‌ تواند باعث موفقیت ما گردد اما آیا می‌ دانید چرا این اتفاق رخ می‌ دهد.؟؟؟ تمامی موارد در بدن انسان به یکدیگر متصل هستند. اگرچه مواد غذایی که ما مصرف می‌ کنیم از لحاظ فنی به شکم ما می‌ رود و وارد مغز نمی‌ شود اما مواد مغذی موجود در این غذاها به جریان خون وارد می‌ شود و بدن ما را تأمین می‌ کند. مواد غذایی سالم می‌ تواند انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را از طریق جریان خون به کل قسمت‌ های بدن برساند. در حالیکه مصرف غذاهای ناسالم می‌ تواند چربی‌ های مضر را وارد جریان خون کند و از انرژی بدن ما بکاهد. البته این موضوع بدان معنا نیست که ما در صورت مصرف غذاهای ناسالم نمی‌ توانیم کار کنیم. بدن و مغز ما به هنگام مصرف غذاهای آماده و نوشابه نیز می‌ تواند به کار خود ادامه دهد اما نمی‌ تواند از تمام ظرفیت خویش برای انجام بهینه کارها بهره ببرد. برای اینکه به سطح بالایی از موفقیت دست یابیم باید بتوانیم با تمام ظرفیت خود کار کنیم و این امر تنها با مصرف غذاهای سالم برآورده می‌ شود.

مزایای مصرف مواد مغذی درست:

زمانی که ما مصرف خود را از مواد غذایی ناسالم به مواد غذایی سالم تغییر می دهیم، تفاوت ایجاد شده بسیار ملموس خواهد بود. اگر باور نمی‌ کنید از همین امروز مصرف قند، فست فود، سدیم بالا و غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید. سعی کنیم روزانه مقدار مناسبی آب بنوشیم. برخی از مزایایی که ممکن است از این تغییر حاصل گردد شامل موارد زیر است:

  • هوشیاری

  • خوب فکر کردن

  • کمبود خستگی

  • تمرکز ذهنی بالا و قوی

  • حافظه بهتر

  • خلاقیت

  • استرس کمتر

  • خواب بهتر

ما ممکن است متوجه مزایایی شویم که در این لیست وجود ندارد و تمامی این موارد برای موفقیت ما کافی است.

آنتی اکسیدان های چای سبز,آنتی اکسیدان های طبیعی,آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز

چه چیزی باید بخوریم؟؟

بهتر است تمرکز خود را بر روی غذاهایی که باید بخوریم قرار دهیم. هرچقدر مواد مغذی بیشتری وارد بدن خود کنیم، می‌ توانیم از عملکرد ذهنی بهتری برخوردار باشیم. در این صورت است که می‌ توانیم موفقیت بیشتری کسب کنیم.

  • ۰
  • ۰

این عادت 30 ثانیه‌ ای زندگی را متحول می کند

فواید نوشیدن آب ناشتا,فواید نوشیدن آب اول صبح,فواید نوشیدن آب در صبح
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 32 امتیاز : 4.4]

 

مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند اما می توانیم آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنیم. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کنند.

فواید نوشیدن آب ناشتا,فواید نوشیدن آب اول صبح,فواید نوشیدن آب در صبح

شاید برایمان جالب باشد وقتی بدانیم که مدیران برخی از بزرگترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف، صبح اول وقت یک لیوان آب را به چای یا قهوه ترجیح می دهند. حتی برخی از آنها چند قطره آب لیموی تازه را هم در لیوان خود می ریزند و صبح شان را با این نوشیدنی عالی شروع می کنند. به نظر شما چرا آنها ترجیح می دهند به جای نسکافه، قهوه یا چای با یک لیوان آب روزشان را آغاز کنند.
خب در ادامه دلایلی وجود دارد که نوشیدن آب ناشتا را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کنیم.

فواید نوشیدن آب ناشتا

آب به بدن ما باز می گردد

6 تا 8 ساعت خواب شبانه زمان بسیار زیادی برای آب نخوردن است. بنابراین نوشیدن یک تا دو لیوان آب بلافاصله بعد از بیدار شدن وظیفه آب رسانی به بدن ما را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد.
اگرچه بیشتر مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند که خب البته هر دو از منابع آنتی اکسیدان هستند و به هر حال به بدن آب رسانی می کنند اما ما همچنان می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنیم و آنها را برای باقی ساعات روز بگذاریم.

وقتی اول صبحی حسابی هوشیار می شویم

یکی از بزرگترین نشانه های بی انرژی و کرخت بودن کم شدن آب بدن است. از آنجایی که آب به نظم و عملکرد مغزمان کمک بسزایی می کند ، پس می تواند در تنظیم حالت روحی افراد هم تاثیر گذار باشد.
بعد از ساعت های طولانی که نه چیزی خورده و نه چیزی نوشیده ایم، هر آنچه که میل کنیم می تواند به منزله شوکی به بدن ما باشد. اگر این شوک یک لیوان آب باشد، کارکرد همین یک لیوان آب در بدن ما سبب می شود هم انرژی بیشتری بگیریم و هم اینکه هوشیارتر شویم.

  • ۰
  • ۰

اشتباهات رایج در رابطه با پول


افراد موفق ثروتمند,افراد موفق و ثروتمند,ثروتمندترین افراد
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 17 امتیاز : 4.6]

17 اشتباه رایج در رابطه با پول

تاجر موفق اندرو کارنگی که چند سکه‌ ی ده‌ سنتی را تبدیل به ثروت کرد، ناپلئون هیل روزنامه نگار را برآن داشت که پیش از انتشار اثر پرفروشش به نام “فکر کنید و ثروتمند شوید” در ۱۹۳۷، بیش از ۵۰۰ میلیونر خودساخته را طی ۲۰ سال بررسی کند. او علاوه بر پرده‌ برداشتن از راز های کسب ثروت در ۱۳ اصل، ۳۰ دلیل اصلی شکست را که بسیاری از ما را از ثروتمند شدن باز می‌ دارد آشکار ساخت.

در اینجا به ۱۷ دلیلی اشاره می کنیم که امروزه نیز صادق هستند.

نداشتن هدفی که به خوبی تعریف شده باشد

هیل می نویسد” کسی که یک هدف، یا مقصود اصلی ندارد تا به سوی آن حرکت کند، هیچ امیدی به موفقیتش نیست.”

اگر به دنبال کسب ثروت هستیم، با تجسم هدف پس‌ اندازی به اندازه‌ ی مشخص شروع کنیم. سپس برنامه‌ ی مالی بریزیم و تعیین کنیم می‌ خواهیم پولمان دقیقاً کجا برود.

جاه‌ طلب نبودن

ما باید بخواهیم که بالاتر از حد میانه را نشانه رویم، هیل می‌ گوید” ما به کسی که آن‌ قدر بی‌ تفاوت است که نمی‌ خواهد در زندگی پیش برود، و مایل نیست بهای آن را بپردازد، هیچ امیدی نمی‌ دهیم.”

ثروت به سادگی ظاهر نمی‌ شود. باید با بردباری و پافشاری به سوی آن کار کنیم. یک نقطه‌ ی شروع خوب آن است که پول‌ مان را سرمایه‌گذاری کنیم، و به نیروی بهره‌ ی چندگانه اجازه دهیم ثروت ما را بسازد. این کار زمان یا تلاش زیادی نمی‌ خواهد، اما نیازمند اقدام از سوی ما است.

به کار گرفتن نامناسب تحصیلات‌

مدرک دانشگاهی پایان کار نیست. دانش تنها نیرویی بالقوه است، و فایده‌ ای نخواهد داشت یا به ثروت عظیمی منجر نمی‌ شود مگر آن که سازماندهی شود و در زندگی به کار رود. هیل تاکید می‌ کند:

” تحصیلات شامل دانش چندان زیادی نمی‌ شود، بلکه دانشی است که به صورت مؤثر و دائمی به کار گرفته شود. آدم‌ ها صرفا به خاطر آن‌ چه که می‌ دانند دستمزد نمی‌ گیرند بلکه مشخصاً برای آن‌ چه که با دانسته‌ هایشان انجام می‌ دهند پول می‌ گیرند.”

به مدرکمان اکتفا نکنیم. برای خودمان اولویت قرار دهیم که دائما چیزهای جدید یاد بگیریم و ذهن‌ مان را به چالش بکشیم. اینکه بسیاری از افراد موفق و ثروتمند امروزی کتاب‌ خوان‌ های حریصی هستند دلیل دارد.

  • ۰
  • ۰

رموز اقتدار و محبوبیت در محیط کار

اعتماد به نفس,اقتدار در محیط کار,بالا بردن اعتماد به نفس
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.5]

رموز اقتدار و محبوبیت در محل کار

موفقیت در کسب و کار، تنها به داشتن مهارت و تخصص ما خلاصه نمی شود. هر چقدر هم مبادی آداب باشیم و در برخورد با کارفرما و همکارانمان بهترین کلمات را به کار گیریم، زبان بدن منظور و نیت اصلی مان را برملا خواهد کرد. مراقب باشیم.
از عوامل اقتدار در محیط کار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در جلسه کاری آه نکشیم

یک جلسه رسمی در محل کارمان برگزار شده است. کارفرما تنها به حضور فیزیکی ما توجه نمی کند. او حتی اگر علم درک زبان بدن را به صورت تخصصی و روان شناسانه نداشته باشد، از حرکت چشمان ما که هرازگاهی به ساعت داخل اتاق نگاه می کنیم یا آه کشیدن پی در پی متوجه می شود جلسه از حوصله ما خارج است. این پیام منفی پیامد خوبی را از سوی کارفرمایشان به دنبال نخواهد داشت.

کارمندی که با لبخند در جلسه حاضر می شود و هرازگاهی با اشاره سر صحبت های کارفرما را تأیید می کند نشانه توجه و حضور فعال در جلسه را به کارفرما نشان خواهد داد، اما فردی که روی صندلی قوز کرده یا بازوهایش را در هم قفل کرده تنها پیام منفی را به دیگران منتقل می کند.

راست بایستیم

قدرت، موضع و اعتماد به نفس از نحوه ایستادن ما کاملا آشکار می شود. در محل کار همیشه سعی کنیم راست بایستیم و شانه هایمان را عقب نگه داریم. هم چنین بالا نگه داشتن سرمان نشان دهنده اطمینان و مصمم بودن ماست. وقتی در یک جمع همه نشسته باشند و ما برای بیان موضوعی ایستاده باشیم این حرکت ما را قدرتمندتر جلوه می دهد. برای بالا بردن اعتماد به نفس در محیط کار اگر هنگام صحبت بچرخیم و فاصله مان را با حاضر حفظ کنیم تأثیر قدرت و نفوذ ما بیشتر خواهد شد، اما اگر در یک جلسه مجبوریم نشسته صحبت کنیم، سعی کنیم جفت پاهایمان را راست روی زمین بگذاریم.

پاهایمان را خیلی به هم چسبیده و جفت قرار ندهیم زیرا نشانه عدم اطمینان و تردید ما از ابراز موضوعی خاص است. بازوهایمان را از بدنمان دور نگه داریم یا می توانیم یکی از آرنج هایمان را به دسته صندلی تکیه دهیم. با این کار مالکیت خود را برای در اختیار داشتن صندلی کنفرانس یا جلسه نشان خواهیم داد. با انجام این حرکات حضار بدون اینکه خودشان آگاه باشند از ما تأثیر خواهند گرفت.

صدایمان را خیلی بالا نبریم

در محل کار کیفیت صدای ما عامل تعیین کننده ای است که نشان می دهد در نظر دیگران تا چه اندازه تاثیر گذار هستیم. سخنرانانی که با صدای خیلی بلند صحبت می کنند از نظر دیگران اینطور قضاوت می شوند که روحیه همدلی کمتری دارند و عصبی نیز هستند. همچنین این گروه از سخنرانان در مقایسه با کسانی که تن صدایشان کمی آرام تر است کم قدرت تر به نظر می رسند. درواقع، این تاثیری است که دیگران از آنها می گیرند.

اگر قرار است در یک جلسه رسمی یا یک مکالمه تلفنی صحبت های مهمی را بیان کنیم و در عین حال تن صدایمان را به حد طبیعی و تأثیرگذار برسانیم، این تکنیک را قبل از آغاز جلسه امتحان کنیم. لب هایمان را به هم فشار دهیم و بگوییم: «اوم هوم اوم هوم اوم هوم» به انگلیسی: «umhum umhum umhum» این تمرین تن صدایمان را به حد طبیعی خواهد رساند.

اعتماد به نفس,اقتدار در محیط کار,بالا بردن اعتماد به نفس

پاهایمان را روی میز قرار دهیم

تحقیقاتی در مدرسه تجارت کلمبیا و هاروارد در زمینه زبان بدن انجام شد که نتایج جالبی را به دنبال داشت. تحقیقات نشان داد اگر به مدت 2 دقیقه داستانمان را پشت سرمان قرار دهیم و همزمان پاهایمان را روی میز ولو کنیم یا در حالی که ایستاده ایم پاها و دست هایمان را باز از یکدیگر نگه دارید باعث تحریک بیشتر هورمون تستوسترون خواهد شد که ارتباط مستقیمی با قدرت و تسلط دارد.

نکته مهم: هرگز این کار را در جلسه رسمی مان انجام ندهیم. این حرکت را قبل  از اینکه وارد جلسه شویم در اتاق کار یا جایی انجام دهیم که کسی نباشد.

تصویرسازی کنیم

برای اینکه هنگام صحبت کردن چهره مان سرشار از اعتماد به نفس و اطمینان باشد، می توانیم از تکنیک تصویرسازی استفاده کنیم. در این تکنیک کافی است قدری به عقب برگردید و اتفاق ها و وقایعی که در آن احساس پیروزی و قدرت کرده ایم را مجددا در ذهن خود تجسم کنیم. فکر کردن در مورد موضوعاتی که در آن پیروز و موفق عمل کرده ایم به چهره مان اطمینان و قدرت می بخشد. مرور پیروزی های گذشته قبل از اینکه یک جلسه کاری مهم را شروع کنیم، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و حفظ آن در طول جلسه خواهد شد.

منبع : پرورش افکار

  • Fa Nazari