وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

استخدام شدن

حقایق تلخی که در مورد استخدام شدن وجود دارد

این قضاوت ها ممکن است حقیقت نداشته باشند و یا ناعادلانه باشند، اما گاهی اوقات در روند استخدام شدن اتفاق می افتند. آن ها مانند رزومه تان که تحویل می دهید، بخشی از روند مصاحبه هستند. وقتی که شما رزومه خود را تنظیم می کنید، باید به قضاوت ها و ارزیابی هایی که ممکن است از آن شود، توجه نمایید.

پس بهتر است در ابتدا خودتان دستاوردهایتان را ارزیابی کنید. سپس می توانید متوجه شوید که آیا برای شغل مورد نظر مناسب هستید یا خیر. افراد به شیوه خودشان شخصیت، سبک زندگی و دستاوردهای شما را قضاوت و ارزیابی می کنند.

این قضاوت ها گاهی به صورت ناخودآگاه و گاهی به صورت هدفمند انجام می شوند. قبل از رفتن به مصاحبه و قرار گرفتن در روند استخدام شدن، باید از این موارد آگاه باشید. شما باید خودتان را آماده کنید تا به بهترین نحو ممکن خود را معرفی نمایید تا بتوانید استخدام شوید و به موفقیت در کسب و کار خود برسید.

شما باید قبل از مصاحبه استخدامی، از این موارد کاملا آگاه باشید. فقط به یاد داشته باشید که مصاحبه گران و کارفرمایان فقط به بررسی رزومه شما بسنده نمی کنند و احتمالا موارد دیگری را در روند استخدام شدن قرار می دهند. در اینجا ۷ حقیقت تلخ در مورد استخدام بیان شده است که می تواند روی رسیدن به موفقیت در کسب و کار شما تاثیرگذار باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

نام شما چیست؟

۱ – نام شما چیست؟

اولین چیزی که مصاحبه کننده شما در رزومه تان می بیند، نام شماست. شما می خواهید که مصاحبه کننده تصویر خوبی از شما در ذهنش بسازد. قبل از فرستادن رزومه در مورد نامی که در بالای آن می خواهید بنویسید به اندازه کافی فکر کنید.

بعضی از نام های مستعار، نابالغ و کودکانه به نظر می رسند. بیایید برای این موضوع مثالی را بیان کنیم. فرض کنید شما یک مصاحبه گر هستید. دو متقاضی که تقریبا موقعیت های مشابهی دارند، به شما مراجعه کرده اند. پس از بررسی رزومه شان متوجه می شوید که آن ها توانایی های و مهارت های یکسانی دارند. شما به نام آن ها نگاه می کنید، یکی به نام مایکل و دیگری AJ است.

اگر بخواهید بر اساس نامشان آن ها را قضاوت کنید، به نظرتان کدام یک حرفه ای ترند؟ اگر بخواهید صادقانه جواب دهید، مطمئنا «مایکل» را می گویید. نام مستعار برای دوستان و اعضای خانواده، حتی برای همکاران خوب است، اما هنگامی که شما می خواهید برای استخدام شدن درخواست بدهید و رزومه بفرستید باید نام واقعی و کامل خود را ذکر کنید.

متأسفانه مردم هم این گونه شما را بر اساس قوم و قبیله تان قضاوت می کنند. نام هایی که معمولا با یک نژاد خاص مرتبط می شوند، بر طبق ادراک عمومی مصاحبه گران، دچار قضاوت های ناعادلانه ای می گردند. این مسئله به هیچ عنوان باعث نادیده گرفتن توانایی های شما نمی شود. این موضوع مربوط به شرایط خاص و استراتژیک است. اگر شما لایق باشید حتما شغل مورد نظر خود را به دست خواهید آورد.

۲ – شما باید خوشتیپ باشید

به نظر می رسد افرادی که خوشتیپ تر هستند و ظاهر بهتری دارند، از شانس بیشتری برای استخدام شدن برخوردار هستند. آن ها تماس های بیشتر و پیشنهادات شغلی بیشتری را دریافت می کنند و شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار موردنظر خود دارند.

بسیاری از افراد جذاب به شدت مورد ستایش دیگران قرار می گیرند، و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس آن ها شده است. معمولا مصاحبه گران و کارفرمایان بیشتر به دنبال استخدام این گونه افراد هستند.

۳ – سمت های قبلی شما بسیار اهمیت دارد

معمولا مصاحبه گران دوست ندارند افرادی را استخدام کنند که سمت های مهمی در گذشته نداشته اند. افرادی که دارای جایگاه معتبر هستند، معمولا دارای شخصیتی غالب نیز می باشند. آن ها با اعتماد به نفس، قدرتمند و جسور دیده می شوند. افرادی که قبلا سمت مهم و قابل توجهی نداشته اند، معمولا فاقد این ویژگی ها می باشند.

۴ – سن شما بسیار مهم است

شما می توانید بیش از حد پیر و یا بیش از حد جوان باشید. اگر جوان باشید دیگران تصور می کنند که هیچ تجربه ای ندارید و یا تا به حال در موقعیت های حرفه ای قرار نگرفته اید. اگر در نظر آن ها بیش از حد پیر باشید، ممکن است آن ها تعجب کنند که چرا شما در حال جستجو برای یک کار هستید. آن ها می گویند که چرا شما در کار قبلی خود باقی نمانده اید؟

۵ – رسانه های اجتماعی شما مورد بررسی قرار می گیرد

حساب های رسانه های اجتماعی بررسی خواهند شد. ما در جهان مبتنی بر تکنولوژی زندگی می کنیم. چیزهایی که شما در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود پست می کنید، انعکاسی از شخصیت شماست. پست های شما منافع، سطح بلوغ، اهداف شما و غیره را نشان می دهندو به عبارت دیگر تعیین کننده میزان موفقیت در کسب و کار شما می باشد. این ها همه چیزهایی است که مصاحبه گران آن ها را بررسی خواهند کرد. آن ها می خواهند بدانند نوع شخصیت شما چگونه است.

برای مصاحبه آماده باشید

۶ – برای مصاحبه آماده باشید

آماده نبودن برای فرآیند استخدام شدن بدترین کاری است، که می توانید انجام دهید. این کار مصاحبه کننده را مجبور می کند تا درباره شما قضاوت هایی بکند که ممکن است نادرست باشد. آن ها فرض می کنند شما تنبل و غیر مسئول هستید و نمی توانید کارهای تان را اولویت بندی کنید. این ها افکاری نیستند که شما می خواهید از ذهن مصاحبه کننده ها عبور کنند.

۷ – کدپستی محل زندگی مهم است

برخی از افراد ممکن است شما را بر اساس محل زندگی تان مورد قضاوت قرار دهند. اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد می توانید چند کار انجام دهید. برخی از افراد از بیان آدرس محل زندگی خود در رزومه خودداری می کنند. ارائه شماره تلفن و یا ایمیل در رزومه می تواند کافی باشد و نیازی به ذکر آدرس دقیق محل سکونت نیست.

پیدا کردن یک شغل مناسب شاید امر سختی باشد. در انجام این کار عوامل متعددی تاثیر گذارند. برخی از عوامل هستند که ممکن است به هیچ عنوان به ذهن شما خطور نکند. مواردی که در این لیست بیان شد از این دسته می باشند.

این ها اشتباهاتی است که ممکن است ندانسته انجام دهید. گاهی اوقات کوچکترین چیز باعث می شود که شما استخدام نشوید. برای مصاحبه های بعدی، این موارد را در نظر بگیرید و سعی کنید قبل از هر مصاحبه ای به خوبی تمرین کنید و خود را در روند استخدام شدن تصور کنید. آماده نشدن برای مصاحبه، به معنای عدم موفقیت در کسب و کار موردنظرتان است.

  • ۹۸/۰۶/۱۷
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی