وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زندگینامه سوئی چیرو هوندا – هوندا


بیوگرافی سوئی چیرو هوندا,تاریخچه شرکت هوندا,زندگی نامه سوئی چیرو هوندا
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 4.5]

بیوگرافی سوئی چیرو هوندا

در زندگی نامه سوئی چیرو هوندا اینگونه آمده است که: چیرو هوندا در سال 1906 در روستایی کوچک، در ژاپن به دنیا آمد.نام او «سوئیچر هوندا» است. او بنیانگذار شرکت هوندا و سازنده اتومبیل ها و موتور سیکلت هایی به همین نام می باشد. چیرو هوندا مطالعه خود را به مجله ای بنام دنیای چرخ ها محدود کرد. روزی هنگام ورق زدن آن مجله چشمش به یک آگهی استخدام افتاد. شرکت آرتی شوکاتی توکیو، به یک شاگرد تعمیر کار نیاز داشت. او از آن شرکت تقاضای کار کرد، که موافقت شد.

بیست ساله بود که مدیر به او پیشنهاد داد شعبه ای از شرکت آرت شوکاتی در دهکده اش باز کند. چیرو هوندا مجبور بود که گاهی تمام شب را نیز کار کند.

چیرو هوندا به این فکر افتاد که در 30 سالگی نخستین اختراع خود را به ثبت برساند. او به این فکر افتاد که از رئیس خود جدا شود، تمام اندوخته خود را به خرید توکای شویکی اختصاص داد. در سال 1938 آقای چیرو هوندا دانشجوی فقیری بود که آرزو داشت یک حلقه پیستون طراحی کند و آن را برای تولید به شرکت تویوتا بفروشد.

او هر روز به دانشگاه می رفت و شب ها تا دیروقت به طراحی پیستونش می پرداخت پس انداز کمش را هم صرف خرید قطعه برای طرحش میکرد. اما باز هم به جایی نرسیده بود، سرانجام مجبور شد جواهرهای زنش را هم بفروشد، پس از سالها تلاش چیرو هوندا پیستونی را که مطمئن بود کارخانه تویوتا خواهد خرید، طراحی کرد اما تویوتا پیستون را نخواست.

هوندا در دانشگاه با تحقیر و تمسخر دانشجویان و استادان روبرو شد که او را بخاطر ساختن چنین وسیله مضحکی دیوانه می پنداشتند.

آیا چیرو هوندا ناراحت و عصبانی بود؟ خیلی

آیا وضع مالی اش هم بد بود ؟ بله خیلی بد!

آیا از کار دست کشید ؟ به هیچ وجه

  • ۰
  • ۰

روشهای شگفت انگیز یادگیری بهتر درس و تقویت ذهن


تجسم سازی ذهنی,تقویت ذهن و حافظه,روشهای شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 247 امتیاز : 4]

روشهای شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری و تقویت ذهن و حافظه

نکته 1: آیا تا به حال فکر کرده اید که چه زمان از روز بهترین زمان برای یادگیری و درس خواندن است؟ خیلی ها می گویند اول صبح بهترین زمان است و بعضی دیگر عقیده دارند شب ها قبل از خواب بهترین ساعت است.

از تجربه خودم می توانم بگویم که اگر لازم است چیزی را حفظ کنیم باید شب قبل از خواب اینکار را بکنیم. چون در آن حالت مغزمان بعد از یاد گرفتن یک چیز جدید استراحت می کند و به خاطر آوردن آنها راحت تر خواهد بود.

اما اگر می خواهیم مسائل ریاضی حل کنیم یا یاد بگیریم بهتر است اینکار را اول صبح بکنیم چون در آن ساعت مغزمان به خاطر خواب شب قبل کاملاً سرزنده است و ایده هایی نو پیش رویمان قرار می دهد. اما دقت کنیم که حتماً باید خواب خوبی داشته باشیم تا صبح سرزنده بیدار شویم.

نکته 2: قبل از درس خواندن به هیچ وجه غذای سنگین نخوریم. اینکار باعث می شود احساس خواب آلودگی به ما دست دهد چون بعد از غذا خوردن خون بیشتر در نواحی شکم گردش پیدا می کند تا مغزمان.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه حافظ شیرازی – شاعر

اشعار حافظ,اشعار حافظ شیرازی,بیوگرافی حافظ شیرازی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 35 امتیاز : 4.2]

بیوگرافی حافظ شیرازی (زندگینامه بزرگان)

شمس الدین محمد حافظ شرازی ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب است. حافظ شیرازی از مشهورترین شعرای تاریخ ایران زمین است که تا نام ایران زنده و پا برجاست، نام زیبای لسان الغیب به عنوان درخشنده ترین هنرمند عرصه نظم فارسی نیز جاودان خواهد بود.

درباره حافظ شیرازی

در زندگی نامه حافظ شیرازی اینگونه آمده است که : با وجود شهرت والای این شاعر شیرین سخن، در خصوص دوران زندگی او و حتی زمان تولدش اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی تا همین اندازه از نوشته ها و آثار آن زمان فهمیده ایم که او در حدود سال 726 ه.ق در شهر شیراز به دنیا آمده است.

از خانواده و اجداد حافظ شیرازی اطلاع زیادی در دست نیست. نام پدرش بهاء الدین بوده و در دوره سلطنت اتابکان فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرده است. شمس الدین حافظ از دوران طفولیت به مکتب و مدرسه روی آورد. او برای سپری نمودن علوم و معلومات معمول زمان خویش به محضر علما و فضلای زادگاهش شتافت و از این بزرگان به ویژه قوام الدین عبدا… بهره ها گرفت.

خواجه حافظ شیرازی در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت. او هنوز دهه بیست زندگی خود را سپری ننموده بود که به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدیل شد. او در این دوران علاوه بر داشتن دانش عمیق علمی و ادبی، قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و به همین جهت تخلص حافظ بر او نهادند. دوران جوانی حافظ مصادف با افول سلسله محلی اتابکان فارس و اکثریت شهر های مهم آن زمان به تصرف خاندان اینجو در آمده بود. خواجه حافظ که در همان دوره به شهرت والایی دست یافته بود، مورد توجه امرای اینجو قرار گرفت و بعد از راه یافتن به دربار آنان به مقامی بزرگ نزد شاه شیخ جمال الدین ابواسحاق حاکم فارس دست یافت.

دوره حکومت شاه ابواسحاق اینجو توأم با عدالت و انصاف بود و این امیر دانشمند و ادب دوست در دوره حکمرانی خود که از سال 742 تا 754 ه.ق بطول انجامید در عمرانی و آبادانی فارس، همچنین آسایش و امنیت مردم این ایالت به ویژه شیراز کوشید.