وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

راه های افزایش عزت نفس توسط قانون جذب


اعتماد به نفس,افزایش عزت نفس,تعریف عزت نفس

عزت نفس چیست؟ تعریف عزت نفس به حالتی گفته میشود که در آن فرد خود را فردی ارزشمند می بیند که می تواند به گونه ای موفقیت آمیز با چالش های زندگی خود رو به رو شود و ارزش و لیاقت آن را دارد که خوشحال و شاد باشد. اولین نیاز هر انسانها در ابتدا عزت نفس می باشد. چون فکر کردن لازمه زندگی موفق است و این اندیشه و فکر به ما این امکان را می دهد که متوجه شویم قدرت تصمیم گیری هر انسان بستگی به میزان عزت نفس او دارد، بنابر این نقش عزت نفس را میتوان یک راز موفقیت در زندگی ما انسانها که بسیار مهم و چشمگیر دانست.


اعتماد به نفس,افزایش عزت نفس,تعریف عزت نفس

آیا باور داشتن به خود، توانمندی و احترام به خود به این معناست که هرگز اشتباه نکنیم؟ خیر. توانمندی و احترام به خود به این معناست که هر یک از ما میتوانیم فکر کنیم. قضاوت کنیم و با اشتباهات خود مواجه و آنها را اصلاح کنیم. عزت نفس به این معناست که بداینم و  به این باور برسیم که می توانیم آنچه را لازم داریم بیاموزیم و با چالشها و مشکلات زندگی برخورد اندیشمندانه داشته باشیم.

آیا منظور از احترام به خود مفهوم این را دارد که ما کامل و صد درصد بی عیب و نقص هستیم؟ خیر. منظور این است که مراقب خود بوده و به خود علاقه مند باشیم و خودمان را شایسته بدانیم و برای غلبه بر مسائل و مشکلات زندگیمان تلاش کنیم، بیماری را بپذیریم و خود درمان مناسبش را انجام دهیم.

چگونه عزت نفس داشته باشیم؟ شیوه های تقویت عزت نفس

ا- روش صحبت کردن در مورد خودمان را تغییر دهیم.

(عبارتهای تحقیرآمیز در مورد خودمان بکار نبریم، مانندکار من احمقانه بود و …)

2- به خودمان جایزه دهیم. فهرستی از تمام لذت ها و خوشی های مخصوصمان تهیه کنیم و با کارهایی که کوچکترین لذت و خوشی رو برای خودمان فراهم میکنند شروع کنیم.

مثلا میتواند فهرستمان اینگونه باشد:

درست کردن یک قوری چای معطر، خوردن یک بستنی ، تماشای فیلم، رفتن به مسافرت، صرف غذا با دوستان… گام بعدی این است که این رفتارها را درمورد خود اجرا کنیم، نه فقط زمانیکه در رسیدن به هدف موفق میشویم بلکه حتی در مواقعی که:
• تمام تلاشمان را کردیم تا کاری انجام دهیم.
• فردی نسبت به ما بد اخلاقی میکند.
• خبرهای بدی به ما میرسد.
• احساس غمگین بودن میکنیم.
• کار اعصاب خوردکنی در پیش داریم.

3- مواظب جسم خود باشیم. پرورش جسم و مراقبت از آن یکی از اساسی ترین و مهمترین راه هایی است که از طریق آن میتوانیم خود را متقاعد سازیم که انسان با ارزشی هستیم.(قانون جذب)

4- برای احساسات خود احترا قائل شویم. راه های مناسبی را برای بیان احساسات خود پیدا کنیم. سرکوب کردن هیجان ها انرژیمان را از بین میبرد و مشکلات جسمانی و عاطفی بسیاری را ایجاد میکند. احساسات نیاز دارند از طریق جسم ظاهر شوند.

چگونه عزت نفس داشته باشیم,راه افزایش عزت نفس,راه های افزایش عزت نفس

  • اگر غمگین هستیم گریه کنیم.

شیوه های تقویت عزت نفس,عزت نفس چیست,عزت نفس چیست

  • اگرخشمگین هستیم فریاد بزنیم.

عزت نفس چیست؟

  • اگرخوشحال هستیم بخندیم.

5- سبک زندگی خود را تغییر دهیم. بررسی کنیم که آیا زندگی خود را به سمت درستی هدایت میکنیم یا نه؟

اعتماد به نفس,افزایش عزت نفس,تعریف عزت نفس

تغییراتی ایجاد کنیم که به ما اطمینان دهد. به عنوان مثال: تا آنجا که امکان دارد برطبق ارزشهای خود زندگی میکنیم، حق داریم بین کار و تفریح تعادل برقرار کنیم، فرصت تغییر و تحول را داریم.

6- همیشه به دنبال بهترین باشیم. گاهی بعد از یک دوره کسب اعتماد به نفس، تغییر ظاهری پیش می آید. ممکن است بطورآگاهانه یا نا آگاهانه با محیط خود سازگاری پیدا کنیم، مراقب باشیم این تغییرات ما را متوقف نکند، این تغییر را مطابق قانون جذب آنقدر ادامه دهیم تا بهترین را کسب کنیم.

7- لحظه به لحظه از خودمان مراقبت کنیم و به فکر خود باشیم.

منبع : سایت قانون جذب

  • ۹۶/۰۵/۲۲
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی