وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

نحوه استفاده از سه ضمیر برای تفکر

چگونه برای تفکر از هر سه ضمیر خود استفاده کنیم

هر انسانی برای تفکر، تصمیم گیری، حل مسائل و دستیابی به اهداف و موفقیت در زندگی به سه ضمیر مختلف نیاز دارد. درک تفاوت میان این سه ضمیر و حداکثر نمودن توان آن ها برای بهبود زندگی و کار باعث تحول و چند برابر شدن نتایج خواهد شد.

ضمیر خودآگاه

زمانی که مشغول و فعال هستید، از این ضمیر بیدار و آگاه استفاده می کنید. ضمیر خودآگاه معقول، تحلیل گر، منطقی، واقع بین و منتقد می باشد. این ضمیر اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری می کند، آن ها را تحلیل کرده و با سایر اطلاعاتی که در حافظه خود ثبت کرده، مورد مقایسه قرار می دهد و در نهایت اقدام به تصمیم گیری می نماید.

اطلاعات جدید از طریق ضمیر خودآگاه که مانند درگاه است، وارد مغز می شود. دانیل کانِمَن در کتاب پرفروش خود به نام «تفکر سریع، تفکر آهسته» توضیح می دهد که تقریبا همیشه دو راه برای استفاده از ضمیر خودآگاه وجود دارد.

نخستین راه یعنی «تفکر سریع» شهودی، خودکار، غریزی و فوری است. با این روش تفکر در ضمیر خودآگاه می توانید پیشامدهای ناگهانی زندگی روزانه خود را هدایت کنید تا به موفقیت در زندگی خود دست پیدا کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تفکر سریع بسیار شبیه رانندگی در ترافیک است؛ شما در زمان رانندگی سریع تصمیم می گیرید و همزمان با حرکت به سمت جلو به رویدادهای متغیر واکنش نشان می دهید.

بیشتر زمان شما در طول روز صرف تفکر سریع می شود. در گفتگوها، تماس های تلفنی، پاسخگویی به ایمیل ها و تقاضاهای خارجی از تفکر سریع بهره می برید. روش استفاده معمول و طبیعی از تفکر سریع نیز همین است که در اغلب موارد بسیار مناسب است و موجب دستیابی شما به موفقیت در زندگی می شود.

تفکر آهسته

تفکر آهسته

دومین روش تفکر «تفکر آهسته» است که نوع دیگری از کارکرد ضمیر خودآگاه می باشد. در این روش باید سرعت تفکر را کاهش دهید و پیش از هرگونه صحبت یا واکنشی با دقت به رویدادها توجه کنید. بهترین نوع استفاده از تفکر آهسته زمانی است که مشغول فعالیتی هستید یا می خواهید تصمیمی بگیرید که تاثیرات یا عواقب بلندمدتی برای شما دارد. برای مثال در جلسات برنامه ریزی استراتژیک همه اعضا مجبور هستند که به تفکر آهسته روی آورند.

این کار بسیار حیاتی است، زیرا تصمیماتی که در برنامه ریزی استراتژیک اتخاذ می شود، عواقب بلندمدتی برای شما دارد و تا حد زیادی تعیین کننده موفقیت در زندگی یا شکست می باشد. یکی از دیدگاه های مهم کانمن این است که مردم اغلب زمانی که باید به تفکر آهسته روی آورند، از تفکر سریع استفاده می کنند.

بسیاری افراد به جای این که کمی استراحت کنند و همه حقایق و جزئیات تصمیم مهم خود را با دقت بررسی کنند، از تفکر سریع استفاده می کنند و سهوا تعهداتی می دهند و تصمیماتی می گیرند که تاثیرات بلندمدتی دارند.

روی کاغذ فکر کنید

یکی از بهترین راه ها برای هدایت ذهن از تفکر سریع به تفکر آهسته، پرسیدن سوالات و فکر کردن روی کاغذ می باشد. پرسیدن سوالات شما را مجبور می کند که آهسته تر جلو بروید و در مورد مسائل بهتر فکر کنید. نوشتن شما را مجبور می کند که آهسته تر پیش بروید و در مورد مسئله بهتر بیندیشید.

نوشتن مطالب روی کاغذ، به خصوص زمانی که مشغول جمع آوری حقایق یا جزئیات مربوط به شرایط هستید، شما را مجبور به تفکر آهسته می کند. قانون همیشه این است که اگر در ابتدا، زمان بیشتری را به بررسی مسائل اختصاص دهید، تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد.

هرگاه ممکن است، هنگام اتخاذ هر تصمیم مهمی «زمان بخرید». در صورت امکان تصمیم گیری را ۲۴ ساعت، دو روز، یک هفته یا حتی یک ماه به تاخیر بیندازید. همواره هر چه آهسته تر در مورد یک تصمیم مهم فکر کنید، در نهایت تصمیم بهتر و عملی تری اتخاذ خواهید کرد و مسلما به موفقیت در زندگی هم دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از ضمیر ناخودآگاه

این بخش، نیروگاه یا کتابخانه بزرگ ذهن شما است. این ضمیر همه تجربیات، دانش، تصمیمات، ایده ها و افکاری که تاکنون داشته اید را جذب کرده و ذخیره می کند. همچنین می تواند فورا به این حافظه دسترسی پیدا کند. ضمیر ناخودآگاه همه اطلاعات را ثبت می کند و به خاطر می آورد و می تواند اطلاعات موجود را به اشکال و الگوهای جدیدی تبدیل نماید و آن ها را در حل مسائل به کار بگیرد.

به غریزه خود اطمینان کنید

پیتر اسپنسکی متخصص متافیزیک اعتقاد دارد که ضمیر ناخودآگاه ۸۰۰۰ بار سریع تر از ضمیر خودآگاه عمل می کند. هدف اصلی ضمیر ناخودآگاه این است که همه گفتار و کردار شما را الگویی که با تصویرتان از خود سازگار است و سیستم باورهایتان مطابقت بدهد. ضمیر ناخودآگاه زبان بدن، لحن صدا، میزان اعتماد به نفس و احساس شایستگی یا توانمندی شما را در هر شرایطی کنترل می کند تا به موفقیت در زندگی برسید.

ذهنتان را با افکار مثبت پر کنید

ذهنتان را با افکار مثبت پر کنید

وقتی ضمیر خودآگاه را با جریانی از ایده ها، پیام ها و تصاویر مثبت تغذیه می کنید تا به موفقیت در زندگی برسید، این اطلاعات مستقیم به ضمیر ناخودآگاه شما می رود و فورا روی نحوه تفکر شما و احساسی که نسبت به خودتان دارید، تاثیر می گذارد. پس با خودتان تکرار کنید که «من یک نابغه هستم».

زمانی که اولین بار این کلمات یا هر عبارت مثبت دیگری را به خودتان می گویید، شاید کمی احساس معذب بودن بکنید. اما زمانی که این عبارت را بارها و بارها تکرار کنید، مقاومت ضمیر ناخودآگاه در مقابل این تصویر جدید از بین می رود.

سرانجام ضمیر ناخودآگاه فرمان جدید را به عنوان واقعیت جدید وجودتان قبول می کند. سپس تلاش می کند تا مطمئن شود، هرکاری که انجام می دهید، به هر چیزی که فکر می کنید، می گویید و احساس می کنید با الگوی جدیدی که در ضمیر ناخودآگاه برنامه ریزی کرده اید، سازگار می باشد.

ضمیر فراآگاه

این نیرومندترین ضمیر شما است. تقریبا همه موفقیت های بزرگ در تاریخ بشر از ایده ها و الهامات ضمیر فراآگاه بوده است. توانایی بهره برداری و استفاده منظم از ضمیر فراآگاه کلید آزادسازی نبوغ خلاق در هر حوزه از زندگی است.

گاهی ضمیر فراآگاه را ناخودآگاه جمعی نیز می نامند. همچنین با عنوان ضمیر ناخودآگاه جهانی با هوش بی نهایت نیز از آن یاد می شود. کارل جانگ آن را فراآگاه می نامد و معتقد است که منبع همه ابتکارات و خلاقیت ها در دنیای انسانی است.

ضمیر فراآگاه نقطه آغاز تمام پیشرفت ها، بینش ها، شهود، الهام و تخیل می باشد. این ضمیر مدام به صورت ناخودآگاه کار می کند تا مسائل را حل و فصل کند. آن سعی می کند موانع را از سر راه بردارد و شما را به سمت اهداف خود و رسیدن به موفقیت در زندگی هدایت کند.

زمانی که هدف یا مسئله خود را به وضوح و به شکل مکتوب تعریف می کنید، این اطلاعات به صورت خودکار به ضمیر ناخودآگاه فرستاده می شود. سپس ضمیر ناخودآگاه آن را به ابرکامپیوتر ضمیر فراآگاه منتقل می کند و آن را به کار می اندازد تا ۲۴ ساعته در دستیابی به هدف، حل مسئله و یافتن پاسخ به شما کمک کند.

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی