وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کنترل اضطراب و استرس با این عبارت‌ های جادویی

استرس مزمن,استرس و اضطراب مزمن,اضطراب احساسی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.2]

هنگامی که اضطراب ما را از یک فعالیت اجتماعی یا رویدادی مهم دور می کند با انجام دادن خلاف آنچه ذهن ما می گوید بار دیگر کنترل شرایط را در اختیار خود بگیریم. بر همین اساس ما پیروز خواهیم بود و اضطراب، طرف مغلوب مبارزه خواهد بود. اضطراب احساسی ناخوشایندی است که می تواند به واسطه عاملی شناخته شده یا ناشناخته در انسان شکل بگیرد. همه انسان ها به طور طبیعی در برخی مواقع دچار اضطراب می شوند که این مساله عادی است اما استرس و اضطراب مزمن می تواند حتی زندگی فرد را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. برای کاهش اضطراب و هنگامی که ذهن ما در تلاش برای مقابله با تمام عوامل استرس زا و ترس ها است می توانید یک نفس عمیق کشیده و یکی از مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را مد نظر قرار دهیم.

فقط انجامش بده

  • ۰
  • ۰

تفکرات سمی که مانع رسیدن به موفقیت است


از اشتباهات خود درس بگیریم,زندگی منصفانه نیست,طوری زندگی کن که
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.1]

 

این افکار سمی را همین امروز از ذهن خود خارج کنیم

10 مورد تفکر سمی که از موانع رسیدن به موفقیت است

زندگی یک چالش است. هرطور به آن نگاه کنیم، همیشه موانعی وجود خواهد داشت که باعث می‌ شوند فرد قویتر و بهتری شویم.

در میان این موانع، خیلی آسان است که قدم در راه خود دلسوزی بگذاریم، یعنی باور کنیم واقعاً دنیا علیه ما است. و چون بسیاری از آدم‌ ها در حالت “خود دلسوزی” قرار دارند، شاید به نظر برسد این روش زندگی قابل قبول است.

متاسفانه، حالت خود دلسوزی زندگی آدم‌ها را ویران می‌ کند. وقتی چنین حالتی داریم، خود-مخرب می‌ شویم چون ذهنمان همیشه پر از افکار منفی است که فکر می‌ کنیم عادی هستند. طبیعتاً، چون ما فکر می‌ کنیم این عادی است، به ندرت آگاه هستیم که داریم زندگیمان را ویران می‌ کنیم.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه ایزاک نیوتن – فیزیکدان

ایزاک نیوتن,ایزاک نیوتن,ایزاک نیوتن اهل کجاست
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 28 امتیاز : 3.8]

ایزاک نیوتن اهل کجاست؟

در زندگینامه ایزاک نیوتن اینگونه آمده است که: ایزاک نیوتن که در روز 25 دسامبر 1642 یعنی سال مرگ گالیله متولد شد از خانواده ای است که افراد آن کشاورزان مستقل و متوسط الحال بودند و مجاور دریا در قریه وولستورپ می زیستند. ایزاک قبل از موعد متولد شد و زودرس به دنیا آمد، چنان ضعیف بود که مادر گمان برد او حتی روز اول زندگی را هم نتواند به پایان ببرد، پدرش نیز در عین حال اسحق نام داشت و در سی سالگی و قبل از تولد فرزندش درگذشت. پدرش مردی بوده است ضعیف با رفتار غیرعادی زودرنج و عصبی مزاج. مادرش هاناآیساک زنی بود مقتصد، خانه داری بود صاحب کفایت و صنعتگری با لیاقت.

  • ۰
  • ۰

عادت های موفقیت آمیز موسس سایت آمازون


بنیانگذار آمازون,بنیانگذار سایت آمازون,رشد و پیشرفت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 16 امتیاز : 4.1]

  

جف بزوس کارآفرین، موسس و مالک سایت آمازون است. وی در مصاحبه ای بیان کرد که «آنچه خطرناک است، پیشرفت نکردن است». این ادعا مشخص می کند که چرا مدیرعامل و بنیانگذار آمازون، هم رهبر کسب و کار است و هم یک مبتکر.

  • ۰
  • ۰

15 عملی که خانم های فهمیده در روابط خود انجام نمی دهند


برای رابطه بهتر,تقسیم اوقات زندگی,تقسیم زندگی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 4.2]

فکر می‌ کنید رفتار بالغی در رابطه‌ تان دارید؟ هر رابطه‌ای چالش‌ ها و مشکلات خاص خودش را دارد ولی یک سری رفتارهای نابالغ کلی وجود دارد که برای داشتن رابطه‌ ای بهتر و شادتر باید از آنها اجتناب کنید.
   ۱- روابط دیگر خود را قربانی نمی‌ کنند.

خیلی‌ ها وقتی وارد یک رابطه احساسی با همسر می‌ شوند، دوستانشان را کنار میگذارند. با اینکه این در طول «ماه‌ عسل» منطقی به نظر می‌ رسد ولی خیلی مهم است که یادتان باشد هیچ وقت دوستان و خانواده‌ تان که سال‌ های سال کنارتان بوده‌ اند نباید بخاطر ورود یک فرد جدید از زندگی‌ تان بیرون شوند. زنان بالغ و فهمیده می‌ توانند یک تعادل رضایت‌ بخش بین همه عزیزانشان ایجاد کنند.

  • ۰
  • ۰

پردرآمدترین شغل های ایران کدامند


پردرآمدترین شغل های ایران,پردرآمدترین شغل ها,پردرآمدترین شغل ها در ایران
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 52 امتیاز : 4.1]

چه شغل‌ های بیشترین درآمد را دارند؟

ما قرار است در این گزارش شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد.

یک روز چشم باز کردیم و دیدیم یک فیش حقوقی عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود و بحث ها درباره اش شدت می گیرد.

واقعیت این بود که رقم فیش حقوقی به چشم خیلی از ماها آشنا نبود. اصلا فیش های نهایت دو میلیونی ما آدم های عادی کجا و حقوق ماهیانه هشتصد میلیون تومان کجا؟ در ذهن خیلی های ما این فیش حقوقی شبیه به یک شوخی بود. شوخی خنده داری که احتمالا فتوشاپ هم می توانست در آن دخیل باشد.

با همه این وهم و خیالات اما ماجرای فیش های حقوقی کم کم جدی شد و کار به افشاگری های بیشتر رسید.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه گوردون مور – Intel


بیوگرافی گوردون مور,تاریخچه شرکت اینتل,تاریخچه شرکت اینتل
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4]

 بیوگرافی گوردون مور (زندگینامه بزرگان)

در زندگی نامه گوردون مور اینگونه آمده است که: گوردون مور (GORDON E. MOORE) در سال ۱۹۲۹ میلادی در سانفرانسیسکو متولد شد. پدرش قاضی و مادرش خانـه دار بود. گوردون از کودکی به شیمی علاقه مند بود و تصمیم داشت یک شیمیدان شود. به همین جهت تحصیلات دانشگاهی را نیز در این رشته به پایان برد و در سال ۱۹۵۰ میلادی از دانشگاه برکلی دکترا گرفت. اما ظاهراً وقایع به سمتی سیر میکرد که او به وادی ناشناخته ای به نام «نیمه هادی» گام نهد و البته خیلی زود با آن خو کند و حتی گامهایی بردارد که در جهت گیری مسیر تاریخی این فناوری تعیین کننده بوده است. گوردون پس از فراغت از تحصیل، مدتی در آزمایشگاه دانشگاه جان هاپکینز مشغول به کار شد. اما این کار به هیچ وجه با روحیه موثر بودن و کارایی و کارآفرینی او سر سازگاری نداشت: انتشار مقالاتی از سوی آزمایشگاه که طبق محاسبه خود او هزینه هر کلمه آن ۶ دلار تمام می شد و معلوم نبود کسی نیز آنها را بخواند.

بنابراین به دنبال کار جدید، طی ملاقاتی با «ویلیام شاکلی» مخترع ترانزیستور جذب او شد و با کار در آزمایشگاه های «بل» به حوزه صنعت نیمه هادی قدم گذاشت و در آنجا با «باب نویس» آشنا شد.

تاریخچه شرکت اینتل

  • ۰
  • ۰

5 گام از راههای رسیدن به ثروت زیاد


راه رسیدن به پول,راه رسیدن به ثروت,راهای رسیدن به ثروت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 35 امتیاز : 4.4]


5 گام ساده تا رسیدن به 1 میلیارد اول 

آیا وقتی به کسب یک میلیارد اول فکر می‌ کنیم، هدفی دور از دسترس به‌ نظر می‌ رسد؟ آیا این چیزی است که می‌ خواهیم انجام دهیم ولی نمی‌ توانیم به آن تحقق ببخشیم؟ این دقیقا مشابه موردِ آقای رایان موران است، او هم تا تولد ۲۶ سالگی‌ اش که نخستین میلیارد را کسب کرد همین وضع را داشت. امروز، در ۲۸ سالگی کسب‌ و کارش تقریبا ۵۰۰۰۰۰ دلار در ماه درآمدزایی می‌ کند.

کنجکاو بودم بدانم چه تغییری رخ داد که باعث شد چنان آدم جوانی فقط ظرف چند سال، از رویای کسب نخستین میلیارد به یک مولتی میلیاردر تبدیل شود. “کسب یک میلیارد اول آسان است اگر این ۵ کار را انجام بدهید.”

  • ۰
  • ۰

راههای حفظ انگیزه وقتی که نتایج مشهود نیستند


افزایش انگیزه,انگیزه پیشرفت,ایجاد و حفظ انگیزه
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.1]

 

روشهای حفظ انگیزه وقتی که نتایج مشهود نیستند!

پذیرفتن شکست همیشه سخت است و سعی میکنیم با آن روبرو نشویم ،برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌ کنیم و امیدوار به تغییر نتیجه هستیم اما همیشه هم نمی‌ توان با انگیزه بود.

آیا تا به حال احساس کرده‌ اید که می‌ خواهید پس از ماه‌ ها (یا سال‌ ها) دنبال کردن بی‌ نتیجه از‌ هدفی دست بکشید؟ شما تنها نیستید.

زمانی به مدت ۶ ماه روزانه ۱۴ ساعت کار می‌ کردم تا یک دوره‌ برخط بسازم و برای برگزاری آن آماده شوم. زمانیکه روز بزرگ برگزاری دوره فرا رسید پاداشی که من برای تلاش بسیارم گرفتم… ‌هیچ چیز نبود. حتی یک عدد فروش هم نداشتم. ناامیدی آنچنان برای من سنگین بود که قصد داشتم انصراف دهم. بعد از چند روز غرق شدن در احساسات ناخوشایند، تصمیم گرفتم هر کاری که برای بازیابی انگیزه‌ ام لازم بود انجام دهم.

در اینجا ۷ گام هنر حفظ انگیزه ها برای با‌انگیزه ماندن حتی زمانیکه هیچ نتیجه‌ ای نمی‌ بینید آورده شده است:

۱- کاری را که انجام می‌ دهیم متوقف کنیم

اگر زمانیکه ناا‌مید و بی‌ انگیزه هستیم اصرار کنیم به کارمان، ممکن است همان اشتباهاتی را تکرار کنیم که مانع موفقیت ما شدند. به‌ جای آن، یک روز یا یک هفته مرخصی بگیریم تا انرژی بگیریم و ذهن‌ مان را پاک کنیم. در مورد خودم، من به سوی دریا رانندگی کردم و در طول ساحل پیاده‌ روی طولانی انجام دادم. انرژی موج هایی که درهم می‌ شکستند ذهن من را از آنچه اتفاق افتاده بود دور کرد.

افزایش انگیزه,انگیزه پیشرفت,ایجاد و حفظ انگیزه

۲- شکست را در نظر بگیریم

تلاش‌ های ما مورد انتقاد قرار نگرفته‌ اند. اما آیا هدف ما یک مورد گمشده ‌است؟ بی اندیشیم آیا شکست در راهی که تلاش داریم به هدفمان برسیم نهفته است یا در خود هدف. من فهمیدم اشتباهات پرهزینه‌ ای در بازاریابی برای دوره‌ ام مرتکب شدم، اما این به معنای آن نبود که نمی‌ توانستم با این یا برنامه‌ های آموزشی برخط آینده به موفقیت برسم، یا اینکه کسب‌ و‌ کار من نابود شده بود.

” شکست ضرر نیست. منفعت است. شما می‌ آموزید. تغییر می‌ کنید. رشد می‌ کنید. “      مایکل براتاتا

۳- فهرستی از آنچه به‌دست آورده‌ ایم تهیه کنیم    

فراموش کردن اینکه چقدر پیش آمده‌ ایم راحت است. اندکی زمان بگذاریم تا لابلای رایانامه‌ ها، اسناد یا مجلات قدیمی. آیا آنچه را اکنون می‌ دانیم آن زمان هم می‌ دانستیم؟ به احتمال زیاد خواهیم فهمیم طی زمان از نظر شخصی و حرفه‌ ای رشد کرده‌ ایم. احتمالاً مهارت‌ های جدیدی کسب کرده‌ ایم و دانشی به‌ دست آورده‌ ایم که ما را در جایگاه موفقیت آتی قرار می‌ دهد. زمان آن رسیده است دستی به شانه‌ ی خود بزنیم! من به دنبال نخستین دوره‌ ای که ساخته بودم گشتم و به این‌ خندیدم که چقدر نسبت به برنامه‌ های جدیدم ابتدایی بود. من رشد کرده بودم. بهتر شده بودم. در نتیجه احساس کردم اعتماد‌ به‌ نفسم افزایش ‌یافته است.

  • ۰
  • ۰

راههای رسیدن به موفقیت و معجزه صبور بودن


جملات درباره صبر,جملاتی از بزرگان درباره صبر,چگونه فردی صبور باشیم
  در حال بارگذاری, خواهشا صبر کنیدyasr-loader

صبر چگونه ما را به موفقیت می‌ رساند؟ (جملاتی از بزرگان درباره صبر)

«خداوند به یک نفر هوش بدون صبر می‌ دهد و به یکی صبر بدون هوش. بودن این دو خصوصیت با همدیگر معمولاً نتیجه شگفت‌ آوری خواهد داشت.»      والتر سی.کلاین

«صبر همراه و همدم خرد است.»     سنت آگوستین

«اگر تابحال کشف ارزشمندی کرده باشم، این بوده که به صبر توجه بیشتری داشته‌ام تا به هر استعداد دیگر.»      ایزاک نیوتن

یکی از مفیدترین خصوصیاتی که فرد علاقه‌ مند به پیشرفت می‌ تواند داشته باشد، صبور بودن است. با صبر و پشتکار می‌ توانیم به هر چیزی غلبه کنیم.

اما چرا صبور بودن اینقدر دشوار است؟ چطور می‌ توانیم صبر را در خودمان تقویت کنیم؟ و صبر چطور می‌ تواند به زندگی ما کمک کند؟

در زیر به هفت ایده‌ ای اشاره می‌ شود که کمکمان می‌ کند پاسخمان را به این سوالات را پیدا کنیم.

۱- برنامه‌ ریزی اجتماعی سنگ می‌ اندازد.

«چطور جامعه‌ ای که روی پوره سیب‌ زمینی فوری، مخلوط‌ های کیک فوری، شام‌ فریزشده، و دوربین‌ های عکاسی فوری برقرار است، می‌ تواند به جوانان خود صبر آموزش دهد؟»     پاول سوینی

در جامعه امروز همه چیز به سرعت در حرکت است. رضایت فوری تنظیمات پیش‌ فرض ذهن بسیاری از ماست. اینها را نمی‌ گوییم که با جامعه امروز مخالفت کنیم. این فقط توضیحی برای این است که چرا درک صبر تا این اندازه سخت است.

برنامه‌ ریزی اجتماعی توجه چندانی به صبر نمی‌ کند. اتفاقا از ما می‌خواهد کارها را فوراً و در لحظه انجام دهیم. و بعد از سالها ممکن است بخواهیم چیزهای بیشتری در لحظه داشته باشیم و فکر به تأخیر افتادن احساس رضایت، کمی عجیب به نظر خواهد رسید.