وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

نوشتن یک رزومه حرفه ای

چطور نمونه یک رزومه حرفه ای را بنویسیم

انسان به طور طبیعی ترجیح می دهد تا وظیفه ای که قابل پیش بینی و ساختارمند است را انجام دهد، تا از سردرگمی و عدم اطمینان جلوگیری کند و به موفقیت در کسب و کار خود دست پیدا کند. وقتی که من درباره برنامه کاری خود فکر می کنم، شخصا احساس می نمایم که بخش رزومه نویسی واقعا فرآیندی بی قاعده و فاقد نظم است.

این فرآیند فقط به معنای نوشتن رزومه حرفه ای نیست. اگر بخواهیم یک تعریف درست و کامل از آن ارائه دهیم، عبارت است از: «سندی که حاوی اطلاعاتی درباره مهارت ها و تجربه های شماست.» قطعا هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بخواهید در نوشتن رزومه خود کاهلی نمایید.

شما شرایط لازم برای شغل مورد نظر را دارید. با این حال، هنگامی که شما در مورد آن فکر می کنید، ممکن است متقاضی دیگری با شرایط مشابه وجود داشته باشد. شما همیشه در مدیریت عالی عمل کرده اید. این بسیار عالی است، اما شاید متقاضیان دیگری چندین تیم را برای مدت طولانی به نحو احسن مدیریت کرده اند.

رزومه حرفه ای شما لزوما نمی تواند شما را از دیگران متمایز کند. با این حال شما می توانید از این طریق دلیل درخواست تان برای این شغل را به کارفرما توضیح دهید و ویژگی های منحصر به فردتان را بیان نمایید.

شما برای جلب توجه خواننده فقط چند پاراگراف می توانید بنویسید. شاید شما بتوانید قبل از انجام مصاحبه شانس تصدی این شغل را برای خود افزایش دهید. در طی این مدت باید حواستان به گوشی موبایلتان باشد.

در اینجا شش نکته برای نوشتن یک رزومه حرفه ای وجود دارد که احتمالا قبلا آن ها را نشنیده اید. پس برای آشنایی با این نکات و رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان در ادامه با ما همراه باشید.

همیشه به روز باشید

۱ – همیشه به روز باشید

منظور ما کوتاهی یا بلندی نامه نیست. به وضوح منظورمان این است که شما باید رزومه حرفه ای خود را به روز بنویسید. شما خودتان هیچ گاه یک نامه ارسالی را که شش سال پیش نوشته اید و برای شغلی در دانشگاه درخواست داده اید را انتخاب نمی کنید. هر نامه ارسالی شما باید متناسب با شرکت، شغل مورد نظر و موقعیت و هدفی خاص باشد.

چنین نامه ای باید شامل آخرین دستاوردهای شما و روند بهبود و توسعه تمام مهارت های شما در طول زمان باشد. علاوه بر این ممکن است قواعد نگارشی که شما شش سال پیش آموخته اید، اکنون قدیمی شده باشند. پس در این زمینه نیز باید اطلاعات خود را به روز رسانی کنید.

۲ – در مورد شرکت تحقیق کنید

شما احتمالا هنگامی که می خواستید رزومه حرفه ای خود را نگارش و ارسال کنید، این جمله را بسیار شنیده اید. تحقیق در مورد شرکت، کارفرمایان و سوالاتی که ممکن است از شما بپرسند اهمیت بسیاری دارد. این کار ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد، اما واجب است.

شما حتی گاهی برخی از اطلاعات را باید قبل از نوشتن رزومه مورد بررسی قرار دهید. شما باید انواع نامه ها، سبک های مختلف نامه نگاری و اطلاعاتی را که در نامه ها باید بیاورید را بررسی نمایید.

۳ – یک نسخه پیش نویس تهیه کنید

اگر شما می خواهید تمام نکات لازم را در رزومه حرفه ای خود بنویسید، باید قبل از نوشتن نسخه اصلی یک نسخه پیش نویس تهیه نمایید. شما می توانید این کار را چندین مرتبه انجام دهید و هر دفعه رزومه خود را کامل تر کنید. همان طور که قبلا ذکر شد این فرآیند کمی بی نظم و بی قاعده است. این به این معناست که شما آزادانه می توانید مهارت های خود را در رزومه ذکر کنید و به معرفی آن ها بپردازید.

اگر شما بتوانید به نحو احسن رزومه حرفه ای خود را بنویسید، مطمئنا نظر مثبت کارفرما را جلب خواهید کرد و به موفقیت در کسب و کار خود خواهید رسید. برای ارائه دلایل قانع کننده برای انتخاب این شغل کمی وقت بگذارید و فکر کنید. «ادی بور» در مورد این مسئله می گوید: «شما در نوشتن رزومه، باید بر کارفرما و موقعیت شغلی مورد نظر خود تمرکز کنید.»

۴ – کمی خلاقانه عمل کنید

تصور کنید که شما کارفرما هستید و به ناگهان با چنین رزومه ای مواجه می شوید: نام من آیدین است و من می خواهم در یک موقعیت چالش انگیز در یک سازمان معتبر با محیط حرفه ای و با هدف رشد و کسب فرصت های فراوان یادگیری برای توسعه مهارت ها و تجاربم مشغول شوم.

اگر شما درک بالا و به اندازه کافی تجربه داشته باشید، متوجه خواهید شد که این فرد این جملات را از یک رزومه دیگر کپی کرده است و این صحبت ها مال خود فرد نیست. کارفرمایان شکایت دارند که اکثر متقاضیان بیش از حد قابل پیش بینی و کاملا خسته کننده هستند.

با توجه به میزان زمان اندکی که کارفرمایان به غربالگری شما می پردازند، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا نظر مثبت آن ها را جلب کنید. این ریسک را بپذیرید و در نوشتن رزومه حرفه ای خود کمی خلاقیت به خرج دهید. این کار ممکن است کمی خطرناک باشد، ولی این تنها راهی است که شما اطمینان حاصل کنید که می توانید توجه کارفرمایان را جلب کنید و به موفقیت در کسب و کارتان برسید.

«ست گادین»، کارشناس بازاریابی و سخنرانی ماهر می گوید: «در نبرد بین دو ایده، بهترین لزوما برنده نیست. ایده ای که برنده می شود، که دیگران از آن بی خبر باشند.» این جمله در کتاب او به نام «قبیله ها» بیان شده است.

از یک مشاور کمک بگیرید

۵ – از یک مشاور کمک بگیرید

از یک دوست که در این زمینه مهارت کافی دارد کمک بگیرید تا شما را راهنمایی و هدایت کند. یک مشاور نه تنها به شما ایده های جدید می دهد، بلکه می تواند بایدها و نبایدها را به شما گوشزد کند و اشتباهات تان را اصلاح نماید تا بتوانید به موفقیت در کسب و کارتان برسید.

۶ – قبل از ارسال رزومه آن را خوب بررسی کنید

شما تمام بررسی های خود را انجام داده اید و رزومه حرفه ای خود را تمام و کمال نوشته اید. آن را به یک مشاور نشان داده اید و نظر او را جویا شده اید. حالا می خواهید آن را ارسال کنید. صبر کنید، قبل از این که این کار را انجام دهید آن را چاپ کنید و آن را با صدای بلند بخوانید. این روش مانند جادو عمل می کند و باعث می شود اشتباهات پنهان شما نمایان گردد.

درست است که فرآیند رزومه نویسی نظم ثابتی ندارد، ولی شما باید این کار را به نحو احسن انجام دهید. رزومه نویسی فرصتی برای معرفی مهارت های خود در مقایسه با دیگران است، پس برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان باید به آن اهمیت بدهید.

  • ۹۸/۰۶/۲۷
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی