وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چطور اورجینال باشیم

بیایید خودمان باشیم,چطور خودمان باشیم,چطوری خودمان باشیم
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 4.1]

چگونه خودمان باشیم 

وقتی گفته می‌ شود «خودتان باشید» به این معنی‌ است که مطابق ویژگی‌ های شخصیتی و باورهای خودمان رفتار کنیم. اگر شناخت درست و علاقه‌ ی کافی نسبت به خودمان داشته باشیم، اورجینال بودن اصلا کار سختی نیست. همان‌ طور که اگر خودمان را دوست نداشته باشیم نمی‌ توانیم فرد دیگری را دوست داشته باشیم، اگر با خودمان صادق و روراست نباشیم هم نمی‌ توانیم با دیگران روراست باشیم.

سعی کنیم خودمان باشیم

با جرئت و شهامت خودمان را همان‌ طور که هستیم بپذیریم و اجازه ندهیم شخصیتمان مطابق با درکی که دیگران از ما دارند شکل بگیرد. صرفا به‌ خاطر پذیرفته شدن توسط دیگران کاری را انجام ندهیم. تظاهر نکنیم فرد دیگری هستیم چرا که دود این آتش فقط توی چشم خودمان می‌ رود.

  • ۰
  • ۰

چگونه میتوانیم دوستان بیشتری داشته باشیم

اجتماعی باشیم,چگونه دوستان بیشتری پیدا کنیم,چگونه دوستان بیشتری داشته باشیم
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 30 امتیاز : 3.9]

چگونه دوستان بیشتری پیدا کنیم    

داشتن دوستان بیشتر : بعضی آدم‌ ها‌ هستند که همیشه جمع بزرگی از دوستان را اطراف خود دارند، عده‌ ای هم هستند که همیشه بیرون از جمع دوستانه‌ اند و با حسرت به آن نگاه می‌ کنند. اگر ما یکی از این آدم‌ های تنها و بیگانه هستیم، وقتش رسیده که از لاکمان بیرون بیاییم و دوستان بیشتر و جدیدی پیدا کنیم.

چگونه میتوان دوستان زیادی داشت: این ۱۰ نکته به ما برای دوست‌ یابی کمک می‌ کند.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه بابا طاهر همدانی – شاعر

آرامگاه باباطاهر,اشعار باباطاهر همدانی,باباطاهر اشعار
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 44 امتیاز : 4]

بیوگرافی بابا طاهر همدانی

در زندگی نامه بابا طاهر اینگونه آمده است که: بابا طاهر همدانی، معروف به «بابا طاهر عریان»؛ عارف، شاعر و دوبیتی‌ سرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم هجری.
درباره خاندان، نحوه معاش‌ و طریق‌ کسب‌ دانش‌، سال‌ تولد و وفات‌ و معرفت‌ و مسلک‌ عارفانه او، از منابع‌ قدیم‌، اطلاعات‌ دقیق‌ و روشنى‌ وجود ندارد. آنچه از گذشتگان در باره وی به ما رسیده است یادکردی از زیست عارفانه و خوی درویشی اوست و این از نام او هویداست. بابا لقبی بوده که در گذشته به پیران وارسته می‌ داده‌ اند و عریان به دلیل بریدن وی از تعلقات دنیوی بوده است.
باباطاهر در شهر قدیمی همدان زندگی خود را به گمنامی سپری می‌ کرد. به تدریج در اثر پاکی درون، خودسازی و بی‌ علاقگی به دنیا دارای کراماتی شد که نام او را بر زبان‌ ها انداخت.
گویند که در هنگام ورود طغرل‌ شاه سلجوقی به همدان، بابا طاهر در قید حیات بوده و ملاقاتی میان وی و امیر سلجوقی روی داده است. این دیدار تأثیر شگرفی بر طغرل بر جای می‌ گذارد که شرح آن چنین آمده است: «شنیدم که چون سلطان طغرل‌ بیگ به همدان آمد، از اولیا سه پیر بودند: باباطاهر، باباجعفر و شیخ همشا که در کوهکی بر همدان که آن را خضر خوانند، ایستاده بودند.

  • ۰
  • ۰

آشنایی با راههای مقابله با ترس و اضطراب

چگونه با ترس مقابله کنیم,راه مقابله با ترس و اضطراب,راه های مقابله با ترس و اضطراب
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.4]

  

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

سه حقیقت برای از سر راه برداشتن ترس

به عنوان انسان گاهی در موقعیت‌ هایی قرار می‌ گیریم که به ما احساس ناامنی و عدم آسایش دست می‌ دهد، اما به عنوان یک رهبر این وضعیت تقریباً همیشگی است.

حتماً می‌ دانید درباره‌ ی چه چیز حرف میزنم. البته این موقعیت‌ ها می‌ توانند مثبت هم باشند، مثل وقتی که قرار است برای یک جمعیت بزرگ سخنرانی کنیم، محصول جدیدی را طراحی کنیم، یا با یک مشتری مهم قرارداد خود را تمدید کنیم.

در مقابل شرایط منفی‌ ای هم وجود دارد، مثل جلسه‌ ای که به جر و بحث ختم می‌ شود، یک تماس تلفنی ناامیدکننده، یا حمله‌ ای پیش‌ بینی‌ نشده از سوی یک هیئت‌ مدیره‌ ی متخاصم.

طبق تجربه باید بگویم که زندگی یک رهبر مخلوطی از هر دوی این موقعیت‌ های مثبت و منفی است، و اگر شما هم مثل من باشید، می‌ دانید که درگیر شدن با این موقعیت‌ ها همیشه هم دلخواه ما نیست.

چالش‌ ها همیشه وجود دارند اما وجود اعتماد به نفس در ما همیشگی نیست. اعتماد به نفس ظاهر می‌ شود و از بین می‌ رود. من معمولاً در آغاز کارها خود را در حالی یافته‌ ام که اعتماد کمی به خودم داشته‌ ام.

در ابتدای انجام هر کار بزرگ دچار بیشترین میزان شک و اضطراب می‌ شوم. این اضطراب شدید اولیه، چه خوب چه بد، زمانی که وارد فرایند انجام آن کار می‌ شوم، پایان می‌ گیرد. ولی تا قبل از آن، مثل کسی هستم که بر لبه‌ ی سکوی بلند شیرجه‌ ایستاده و از بالا به آن همه آبی پیش چشمش نگاه می‌ کند.

  • ۰
  • ۰

با راه های جذابتر شدن آشنا شویم

اعتماد به نفس,افراد جذاب,برای جذابتر شدن
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.5]

راههایی برای جذابتر شدن

همه‌ ی ما علاقه داریم که مورد توجه قرار بگیریم و در چشم دیگران جذابتر به نظر برسیم. گاهی این تصور وجود دارد که افراد جذاب، به طور ذاتی از این موهبت برخوردار هستند و جذابیت ویژگی منحصر به فردی است که تنها در برخی افراد وجود دارد. در این مقاله ۸ راه پیشنهاد شده بر مبنای پژوهش‌ های علمی را ارائه می دهیم که با استفاده از آنها می‌ توانید جذابتر شوید.

چه چیزی باعث می‌ شود تا افراد جذاب، و گاه بسیار جذاب باشند؟ تعمیم دادن محبوبیت بسیار دشوار است. برای نمونه، خلق و خو، تربیت فرهنگی و توانایی فرد در کنار آمدن با دیگران، تصورات کاملاً متفاوتی را در مورد جذاب بودن و جذاب نبودن افراد ایجاد می‌ کند.

  • ۰
  • ۰

۷ نکته مهم که باید در مورد خشم و عصبانیت تان بدانید

خشم سرکوب شده,خشم و عصبانیت,خشم و عصبانیت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 21 امتیاز : 4.1]

وقتی عصبانی می شویم چه کنیم؟

وقتی عصبانی می‌ شوید، هورمون‌ های استرس به بدن‌ تان هجوم می‌ آورند و قسمتی از مغز را که به منطق مربوط می‌ شود از کار می‌ اندازند. بسته به نوع تربیت‌ تان ممکن است پا به فرار بگذارید و پنهان شوید یا انکار و حمله کنید. به هر حال، واکنش ناخودآگاه به خشم، که از کودکی در وجودتان باقی‌ مانده است، به این راحتی دست از سرتان بر‌نمی‌ دارد. در این مقاله ۷ نکته‌ ای که باید در مورد خشم بدانید، آماده شده است.

«خواهش می‌ کنم دیگه گریه نکن»، «با من اینجوری رفتار نکن.» ممکن است این روزها دیگر از این نوع دستورات نشنویم، اما حرف‌ هایی که والدین یا مربیان مهد‌کودک هنگام عصبانیت در کودکی به ما زده‌ اند، احتمالاً هنوز هم فراموش‌ مان نشده‌ اند. حتماً چیزهای زیادی هم از دیدن اینکه والدین‌ مان چطور خشم‌ شان را ابراز می‌ کردند، یاد گرفته‌ ایم. شاید به ما می‌ گفتند نباید عصبانی شویم، خشم بد است یا هر زمانی که عصبانی می‌ شویم به کسی آسیب می‌ رسانیم. به بیان دیگر، تجربه‌ ی دوران کودکی‌ و زخم‌ های احساسی که در آن دوره ایجاد شده‌ اند، می‌ توانند بر رابطه‌ های امروزمان نیز تأثیر بگذارند.

خوشبختانه زخم‌ هایی از این دست قابل درمان هستند و با آموختن چند نکته در مورد عصبانیت، بهتر می‌ توانیم این احساس را درک و کنترل کنیم. در اینجا به هفت نکته درباره‌ ی خشم‌ هایی که از آسیب‌ های احساسی دوران کودکی ناشی می‌ شوند و راه‌ های جلوگیری از آنها اشاره می‌ کنیم.

۱- خشم سرکوب شده مانند آتشفشان است

خشم سرکوب شده,خشم و عصبانیت,خشم و عصبانیت

خشم می‌ تواند دیگران را معذب کند یا بترساند، به همین دلیل احتمالاً والدین‌ مان به ما آموخته‌ اند که آن را فرو خورده و اجازه ندهیم بیرون بریزد. مشکلی که سرکوب کردن دارد این است که باعث ایجاد کوهی از احساساتی می‌ شود که برای انفجار آماده‌ اند و بالاخره به شکل مخربی فوران خواهند کرد، از بیماری‌ های جسمی گرفته تا افسردگی یا بروز رفتارهای خود‌تخریبی.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه آلفرد برنارد نوبل – شیمیدان

آلفرد برنارد نوبل,آلفرد نوبل کیست,اختراعات الفرید نوبل
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.3]

  

بیوگرافی آلفرد برنارد نوبل (زندگینامه دانشمندان)

در زندگی نامه آلفرد برنارد نوبل اینگونه آمده است که: آلفرد برنارد نوبل در ۲۱ اکتبر سال ۱۸۳۳ در شهر استکهلم سوئد دیده به جهان گشود.
آلفرد در ۸ سالگی به همراه خانواده خود عازم روسیه شد. از همان کودکی نشانه‌ های علاقه به علوم، به ویژه شیمی در وی پدیدار شد.او توانست در سن پطرزبورگ تحصیل کند. پدرش امانوئل نوبل از جمله مخترعانی بود که توانست یک مین زیردریایی بسازد. به همین دلیل به درخواست دولت روسیه که مین‌ ها را خریداری کرده بود، به سن پطرزبورگ نقل مکان کرد.

آلفرد نوبل کیست؟ 

 آلفرد نوبل در سال ١٨۵٠ به آمریکا رفت و در آنجا نزد اریکسن مشغول به تحصیل شد. وی در مدت اقامتش در آمریکا دائم به این مسئله فکر میکرد که آیا میشود با اختراع یک ماده منفجر کننده میتوان از زحمت و رنج هزاران کارگر کاست یا نه. این موضوع همیشه فکر او را به خود مشغول میکرد.