وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

10 نکته خواندنی در مورد مؤسس شرکت علی بابا


بنیان‌گذار گروه علی بابا,گروه اقتصادی علی بابا,گروه علی بابا
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.4]

 

حتماً تا کنون بارها نام گروه اقتصادی علی بابا را شنیده اید. این مجموعه فعال در حوزه تجارت الکترونیک در کشور چین طی سالیان اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و به یکی از بزرگان حوزه فعالیت کاری در حوزه تجارت الکترونیک مبدل شده است.

هم اکنون علی بابا در زمینهٔ هایی چون خرده فروشی آنلاین و رایانش ابری فعالیت دارد. سابقه تأسیس این گروه به سال 1998 باز می گردد. در آن زمان Jack Ma با تکیه بر خلاقیت های فردی خود و شناخت وضعیت روز اقتصاد جهان و فرصت های نو اقدام به تأسیس شرکت علی بابا کرد. جک ما در ماه مارس 2016 با 28.2 میلیارد دلار دارایی در فهرست ثروتمندترین افراد کشور چین قرار گرفت.

جک ما متولد سال 1964 میلادی در شهر هانگژو (چین) است و همانند سایر بزرگان دنیای فناوری و کسب و کار همواره مورد توجه خبرنگاران قرار داشته و داستان های مختلفی در رابطه با زندگی شخصی وی منتشر می شود، جک ما بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق گروه علی بابا می باشد.

امروز هم می خواهیم تا 10 مورد جالب در رابطه با “جک ما” این کارآفرین موفق چینی را برای شما بیان کنیم.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه مارتا استوارت – میلیاردر خانه داری در جهان

آشپزی مارتا استوارت,زندگینامه مارتا استوارت,سرگذشت مارتا استوارت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 3.8]

بیوگرافی مارتا استوارت

در سرگذشت مارتا استوارت این چنین آمده که در سوم اوت سال 1941 مارتا کستیرا در نیوجرسی دیده به جهان گشود. مارتا استوارت اولین دختر خانواده بود. خانواده ی متوسطی که اصلیت شان لهستانی بود. هنگامی که مارتا استوارت به دنیا آمد، به همراه پدر، مادر و برادر بزرگش در یک آپارتمان بسیار کوچک زندگی می کردند، اما اندکی بعد با به دنیا آمدن دیگر فرزندان خانواده، تصمیم بر آن گرفتند تا خانه ای حیاط دار خریداری نمایند و به آنجا نقل مکان کنند.
چند سال بعد زمانی که تعداد فرزندان خانواده به 6 نفر رسید، قدرت خرید آنها به مراتب کاهش پیدا کرد. مادر مارتا استوارت مجبور شد که علاوه بر آشپزی و دیگر امور خانه، به دوختن لباس برای تک تک اعضای خانواده نیز مشغول شود.
در این میان او مارتا استوارت را کنار خود می نشاند و به او خیاطی و آشپزی آموزش می داد. هر سال زمان برگزاری جشن کریسمس، مارتا و مادرش غذاهای بسیار خوشمزه و کیکی به مراتب زیبا و دلپذیر آماده می کردند. مارتا استوارت همچنین از مادرش روش خشک کردن سبزیجات و میوه ها را به خوبی یاد گرفته بود.

  • ۰
  • ۰

سه زن ایرانی پیشتاز دنیای تکنولوژی


پولدارترین دختر ایرانی,پیشتاز دنیای تکنولوژی,ثریا دارابی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.5]

خبرهای جدید دنیای تکنولوژی 
نام 3 زن ایرانی در میان زنان جوان و پیشتاز دنیای تکنولوژی کامپیوتر جهان معرفی شده است. سایت بیزنس اینسایدر که از سایت های مشهور و معتبر در زمینه ی اقتصاد و فناوری است فهرستی از ۳۰ زن پیشتاز و زیر 35 سال جهان در دنیای تکنولوژی منتشر کرده است که در میان آن ها نام سه زن ایرانی به چشم می آید.

ثریا دارابی، پریسا تبریز و رکسانا ورزا، سه نفری هستند که با این که به سن ۳5 سالگی نرسیده اند توانسته‌ اند کارهای مهمی را انجام دهند.

  • ۰
  • ۰

نوابغ معلول جهان


Beethoven,استیون هاوکینگ,برنده جایزه نوبل اقتصاد
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 18 امتیاز : 4.3]

     

معلول کیست؟

معلولیت در لغت به معنای نقص می باشد، ولی بسیاری از افرادی که دچار معلولیت هستند، نشان دادند که معلولیت نه تنها یک نقص نیست، بلکه می تواند زمینه ساز موفقیت های بزرگی نیز بشود. بسیاری از بزرگان و مشاهیر تاریخ دچار معلولیت بوده اند، اما آن ها با عزم و اراده ی راسخ خود، نقصان های جسمانی را کنار زده و نور امید و روشنایی سعادت را بر زندگی خود تابانیده اند.

معلول موفق

در این مقاله درباره ی نوابغی خواهیم خواند که نشان داده اند معلولیت محرومیت نمی باشد و در هر شرایطی نیروی اراده است که حرف اول را می زند.

  • ۰
  • ۰

زندگینامه آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان


آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 29 امتیاز : 4]

      

بیوگرافی آنگلا مرکل – قدرتمندترین زن دنیا

آنگلا مرکل در سال ۱۹۵۴ به عنوان اولین فرزند یک خانواده ی مذهبی در هامبورگ متولد شد. پدر او کشیش مسیحی پروتستان و مادرش دبیر رشته های لاتین و زبان انگلیسی بود. مدت کوتاهی پس از تولد آنگلا مرکل پدر و مادرش آلمان غربی را ترک کردند و برای زندگی به آلمان شرقی رفتند. نام کامل آنگلا مرکل در آن زمان و تا پیش از ازدواج آنگلا دوروتئا کزنر بود. در کودکی آنگلا مرکل از بالا رفتن از پله ها وحشت داشت و در زمان تحصیل در دبیرستان همیشه شاگرد اول بود. او در جوانی آرزو داشت روزی معلم شود ولی این آرزو توسط دولت کمونیست آلمان شرقی بر باد رفت.

پدرش هورست کاستنر کارشناس الهیات مذهب پروتستان و فارغ‌التحصیل دانشگاه هایدلبرگ بود. مرکل، هنوز یک ساله نبود که به همراه خانواده‌اش به آلمان شرقی مهاجرت کرد. پدرش در کلیسای پروتستان برلین- براندنبورگ، مسئول شد و بارها جهت شرکت در راه‌اندازی یک رشته ی کلیسایی به تمپلین سفر نمود. مارکوس، برادر آنگلا در سال 1957 و خواهرش ایرنه در 1964 به دنیا آمدند.

آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل

زندگی نامه آنگلا مرکل – قدرتمندترین زن جهان

آنگلا مرکل، در مدرسه ی پلی تکنیک شهر تمپلین شروع به تحصیل نمود، آنگلا مرکل به عقیده ی معلمین و هم کلاسی ها، در دوران کودکی و نوجوانی کمتر مورد توجه اما دارای روابط اجتماعی خوبی بود. استعداد آنگلا مرکل بیشتر در دروس زبان روسی و ریاضیات، چشمگیر بود. در المپیاد زبان روسی نیز توانست تا سطح بین المللی شرکت کند. آنگلا مرکل به جای جشن های معمول فارغ التحصیلی، در مراسم متبرک کلیسا که مختص ورود جوانان به جامعه مسیحایی است در کلیسای ماریا ماگدالن شهر تمپلین شرکت کرد.

  • ۰
  • ۰

20 نفر از فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال 2016


انگلا مرکل,ایندرا نویی,جنرال موتورز
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 18 امتیاز : 4.5]

ویژگی زنان قدرتمند تاریخ

آنگلا مرکل برای ششمین سال متوالی در صدر فهرست زنان قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. مجله ی آمریکایی فوربز فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان را در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که در این لیست آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، قدرتمندترین زن جهان، برای ششمین سال متوالی در صدر است و بعد از او هیلاری کلینتون، قرار دارد. 50 نفر از 100 نفری که نام آن ها در این فهرست آمده‌ آمریکایی هستند و در میان 10 نفر اول هم نام تنها سه غیرآمریکایی دیده می‌شود که هر 3 از اروپا هستند.

زنان تاثیر گذار تاریخ

مجله ی فوربز این زنان را “باهوش ترین و سرسخت ترین زنان در میان کارآفرینان و سرمایه گذاران، صاحبان صنعت و تجارت، دانشمندان، بشردوستان و مدیران عاملی که نشانی از خود در دنیای امروز به جا گذاشته اند” توصیف کرده است.
  • ۰
  • ۰

باور های غلط که باید همین امروز دور بریزیم


اهداف و آرزوها,باور غلط,باور های غلط
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 3.9]

 

دیگران را می بینیم که خوشحال اند و به همه ی اهداف و آرزوهای خود دست پیدا کرده اند؟ آیا باور داریم که از قافله عقب مانده و توانایی رسیدن به آرزوهای مان را نداریم؟ آیا می ترسیم که نتوانیم همرنگ جماعت شویم؟ آیا گمان می کنیم در نظر دیگران نامرئی هستیم؟ این ها سؤالاتی است که وقتی احساس می کنیم در زندگی گیر افتادیم باید از خود بپرسیم. باورهای اشتباه معمولاً ما را به سمت یک زندگی هدر رفته هدایت می کنند. با خودمان غریبه می شویم، خودمان را درک نمی کنیم و احساس می کنیم به این دنیا تعلق نداریم. اگر این احساسات برای ما آشناست، پس ما هم احتیاج داریم که این ۳ باور غلط را از زندگی خود حذف کنیم.

اهداف و آرزوها,باور غلط,باور های غلط

1-باید وانمود کنیم که اهمیت می دهیم
آیا رابطه ی عاشقانه ی دوستان مان برای ما مهم است؟ آیا برای ما مهم است که امروز ناخن همکارمان شکسته است؟ آیا به مشکلات همسایه مان اهمیت می دهیم؟ اگر اهمیت نمی دهیم پس وانمود نکنیم. وانمود کردن از ما فردی ضعیف می سازد. هویت ما را می کشد. به جایش به خودمان اهمیت دهیم و کمی برای خود زندگی کنیم.

  • ۰
  • ۰

میلیاردرهای جهان در عرصه ی تکنولوژی


ثروتمندترین افراد جهان,شرکت آمازون,عرصه تکنولوژی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 4.8]

ثروتمندترین افراد جهان در عرصه ی تکنولوژی 

در هفته نامه «فوربس» در مطلبی که منتشر کرده به معرفی میلیاردرهای عرصه ی تکنولوژی پرداخته است. جای تعجب ندارد که “بیل گیتس” که پیش از این توانسته بود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان در این چند سال شناخته شود در رأس این فهرست قرار گیرد. 

در این مطلب با هشت نفر نخست فهرست فوربس آشنا می شویم.

ثروتمندترین افراد جهان,شرکت آمازون,عرصه تکنولوژی

بیل گیتس (Bill Gates)

  • ثروت خالص: 75 میلیارد دلار
  • ۰
  • ۰

زندگینامه سالار کمانگر – مدیرعامل سابق Youtube


درباره سالار کمانگر,زندگی سالار کمانگر,زندگینامه سالار کمانگر
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.5]

 

درباره ی زندگی سالار کمانگر

سالار کمانگر کیست؟ یکی از جوانترین افرادی است که در شرکتی به بزرگی و عظمت گوگل توانسته به سمت های مدیریتی بالا از جمله مدیر عاملی یوتیوب دست یابد.

سالار کمانگر جوان که پس چاد هورلی مدیرعامل یوتیوب شد، متولد 1355 خورشیدی در تهران و یک ایرانی تبار موفق در میان نام های بزرگ دنیای فناوری می باشد.

تحصیلات سالار کمانگر جوان هیچ ربطی به شغل فعلی اش ندارد. سالار کمانگر فارغ التحصیل رشته بیولوژِژی از دانشگاه استمفورد است، اما حالا در دنیای پرطرفدار فناوری می درخشد.

سالار کمانگر مدیر عامل گوگل

سالار کمانگر 22 ساله بود که به گوگل راه یافت و از جمله کارمندان قدیمی این شرکت بزرگ به شمار می رود. سالار کمانگر 7 سال بعد و در حالی که هنوز به 30 سالگی نرسیده بود به یکی از کلیدی ترین و مهم ترین کارمندان گوگل تبدیل شد.

سالار کمانگر در سال 1998 و پس از پایان تحصیلاتش به گوگل پیوست ولی پله های ترقی را به ترتیب و نه یک شبه، پیمود.

یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین موفقیت های این ایرانی تبار ابداع سیستم تبلیغات گوگل یا Google AdWords می باشد که باعث درآمدزایی بسیار زیادی برای گوگلی ها شده است. ضمن اینکه به پیشرفت و درخشش سالار کمانگر هم کمک شایانی کرده است.

  • ۰
  • ۰

راههای غلبه بر یک روز خیلی بد


احساسات منفی,چگونه خوش رفتار باشیم,چگونه معامله کنیم
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.1]

همه ی ما روزهایی داریم که در آن، مشکلات برای مان سرازیر می شوند: اتومبیل مان خراب می شود، دو ساعت در مطب دکتر منتظر می مانیم، یک مشتری یا رئیس، غیرمنطقی است، میخی در کفش مان می رود….

در اینجا راهکارهایی را برای غلبه بر یک روز بد و احساسات منفی ناشی از این فجایع کوچک به شما ارائه می دهم تا کنترل احساسات منفی را به دست گرفته و بر آن غلبه کنیم:

1-درک کنیم که این بدشانسی ها گذرا هستند. این شرایط تغییر می کنند و بهتر می شوند و ما با چیزهایی مواجه خواهیم شد که بیشتر، خوشایندند تا ناخوشایند.

2-با خودمان چگونه خوش رفتار باشیم. با خودمان قرار بگذاریم که با خودمان چگونه مهربان باشیم تا دنیا هم مهربانی را به ما برگرداند.