وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

زندگینامه آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان


آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 29 امتیاز : 4]

      

بیوگرافی آنگلا مرکل – قدرتمندترین زن دنیا

آنگلا مرکل در سال ۱۹۵۴ به عنوان اولین فرزند یک خانواده ی مذهبی در هامبورگ متولد شد. پدر او کشیش مسیحی پروتستان و مادرش دبیر رشته های لاتین و زبان انگلیسی بود. مدت کوتاهی پس از تولد آنگلا مرکل پدر و مادرش آلمان غربی را ترک کردند و برای زندگی به آلمان شرقی رفتند. نام کامل آنگلا مرکل در آن زمان و تا پیش از ازدواج آنگلا دوروتئا کزنر بود. در کودکی آنگلا مرکل از بالا رفتن از پله ها وحشت داشت و در زمان تحصیل در دبیرستان همیشه شاگرد اول بود. او در جوانی آرزو داشت روزی معلم شود ولی این آرزو توسط دولت کمونیست آلمان شرقی بر باد رفت.

پدرش هورست کاستنر کارشناس الهیات مذهب پروتستان و فارغ‌التحصیل دانشگاه هایدلبرگ بود. مرکل، هنوز یک ساله نبود که به همراه خانواده‌اش به آلمان شرقی مهاجرت کرد. پدرش در کلیسای پروتستان برلین- براندنبورگ، مسئول شد و بارها جهت شرکت در راه‌اندازی یک رشته ی کلیسایی به تمپلین سفر نمود. مارکوس، برادر آنگلا در سال 1957 و خواهرش ایرنه در 1964 به دنیا آمدند.

آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل

زندگی نامه آنگلا مرکل – قدرتمندترین زن جهان

آنگلا مرکل، در مدرسه ی پلی تکنیک شهر تمپلین شروع به تحصیل نمود، آنگلا مرکل به عقیده ی معلمین و هم کلاسی ها، در دوران کودکی و نوجوانی کمتر مورد توجه اما دارای روابط اجتماعی خوبی بود. استعداد آنگلا مرکل بیشتر در دروس زبان روسی و ریاضیات، چشمگیر بود. در المپیاد زبان روسی نیز توانست تا سطح بین المللی شرکت کند. آنگلا مرکل به جای جشن های معمول فارغ التحصیلی، در مراسم متبرک کلیسا که مختص ورود جوانان به جامعه مسیحایی است در کلیسای ماریا ماگدالن شهر تمپلین شرکت کرد.

آنگلا مرکل در طول دوران مدرسه اش، عضو سازمان جمعی سیاسی کودکان که بعدها گروه جوانان آزاد آلمان نام گرفت، بود.

زندگینامه آنگلا مرکل,صدر اعظم آلمان,قدرتمندترین زن جهان

قدرتمندترین زن دنیا,کیک زردآلو خانم صدراعظم,همسر آنگلا مرکل

آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل

تحصیل در لایپزیگ و دو ازدواج

آنگلا مرکل، از همان دوران مدرسه، در تصمیم خود برای تحصیل در رشته ی فیزیک دانشگاه کارل مارکس مصمم بود. دیپلم خود را سال 1978 در همین رشته دریافت و پایان نامه اش با عنوان “تأثیر ارتباط فضایی بر سرعت واکنش در واکنش های ابتدایی دارای دو ملکول در رسانه های انبوه” را در سال 1986 با درجه عالی اخذ نمود.

گفته می شود آنگلا مرکل زمان زندگی در آلمان شرقی برای تأمین مخارج تحصیل خود در یک رستوران به عنوان کارگر مشغول به کار بوده و پس از جدایی از همسر اولش به آپارتمان کوچک خود در برلین باز می گردد. آنگلا مرکل، همه ی مراحل تحصیلی خود را در شرایط نظام سوسیالیستی به پایان رساند و دارای دکترا در رشته های فیزیک و شیمی است.

آنگلا مرکل طی دوران تحصیل فیزیک و تبادلات دانشگاهی دانشگاه لایپزیک در مسکو و لنینگراد، با مردی به نام اولریش مرکل آشنا شد و این دو 1977 در کلیسا به عقد رسمی یکدیگر درآمدند. آنگلا مرکل با مهاجرت به برلین شرقی در سال 1978 به همراه همسرش، فعالیت علمی خود در آکادمی علوم شهر برلین را آغاز کرد. در سال 1982 ازدواج بدون فرزند وی، به طلاق انجامید.

آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل

آنگلا مرکل در آکادمی علوم، با همسر کنونی خود، یوآخیم زاور متخصص شیمی کوانتوم آشنا گردید و در سال 1998 با وی ازدواج نمود. آنگلا مرکل فرزندی از دو ازدواج خود ندارد اما همسر فعلی او دو پسر بزرگ از ازدواج قبلی خود دارد. رابطه ی او با یوآخیم زاور همیشه مورد بحث بوده است. خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که پلیس امنیتی آلمان شرقی زمانی به دیدارهای این دو نفر و ناهار خوردن آن ها باهم مشکوک شده بود؛ چون هر دوی آن ها متأهل بودند. بعد از طلاق، آن ها سالها با هم زندگی می کردند تا با فشار هم حزبی های آنگلا مرکل در حزب دمکرات مسیحی ازدواج آن ها صورت گرفت.

ورود به عرصه سیاست

بعد از اینکه در دوران گذر، در شرق آلمان زمزمه ی تشکیل ساختارهای حزبی دموکراتیک شنیده شد، آنگلا مرکل به عقیده ی دوستان و نزدیکان وی، جهان بینی نزدیکی با حزب سبزها داشت. آنگلا مرکل تا سال 1990 در اداره ی مطبوعات و اطلاعات آلمان فعالیت کرد. آنگلا مرکل در همان سال، عضو حزب دموکرات مسیحی و سپس به عنوان نماینده ی این حزب، وارد مجلس آلمان شد. در ژانویه ۱۹۹۱ هلموت کول (صدراعظم وقت آلمان) او را به سمت وزیر بانوان و جوانان منصوب کرد. از سال 1994 تا 1998 نیز ریاست وزارتخانه محیط‌ زیست، حفظ طبیعت و امنیت رآکتور بر عهده آنگلا مرکل بود. آنگلا مرکل تا سال 2000 دبیرکل و در ادامه، ریاست فراکسیون حزب دموکرات مسیحی مجلس را بر عهده گرفت. این حزب، در ماه های بعد توانست نتایج خوبی در انتخابات ها کسب کند.

کاندیداتوری آنگلا مرکل برای انتخابات، بر همگان روشن بود. آنگلا مرکل از سال 2005 تاکنون صدر اعظمی آلمان را بر عهده دارد. بهترین نتیجه ای که وی تاکنون در انتخابات به دست آورده، انتخاب آنگلا مرکل برای ششمین بار به سمت ریاست حزب دموکرات مسیحی مجلس در هانوفر آلمان بود که موفق به کسب 94/97% از آراء گردید.

حزب دموکرات مسیحی غالباً در انتخابات های مجلس فدرال، با حزب سوسیال مسیحی CSU ائتلاف تشکیل داده اند. این دو حزب با رهبران شان (مرکل و شتویبر) بارها گرهارد شرودر، رهبر حزب سوسیال دموکرات و رویکردهای آنان را به خاطر سیاست های غلط اقتصادی، افزایش بدهی های کشور و مهم تر از همه تعداد بسیار زیاد بیکاران مورد سرزنش قرار می دادند. با این وجود اتحاد مجدد آن ها در سال ۲۰۰۲، بیشتر به خاطر سیاست های اشتباه آنها در مورد جنگ عراق، از ائتلاف سبز- قرمز به رهبری شرودر و یوشکا فیشر شکست خورد.

این سیاستمدار آلمانی، دبیرکل اتحادیه ی دموکرات مسیحی آلمان بوده و از ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵، سرانجام بر طبق مذاکرات ائتلاف بزرگ، سوسیال دموکرات ها به صدراعظمی آنگلا مرکل و کناره‌گیری شرودر از سیاست رضایت دادند. به این صورت آنگلا مرکل اولین صدراعظم زن در کشور آلمان معرفی شد.

کیک زردآلو خانم صدراعظم
می گویند آنگلا مرکل دوست دارد از از او به خاطر پخت نان های خاصش تعریف کنند. آنگلا مرکل در پخت نان و غذاهای خاصی تبحر دارد اما  دوستانش از سوپ سیب زمینی، رولت گوشت و کیک زردآلوی آنگلا مرکل تعریف خاصی می کنند و می گویند آنگلا مرکل خیلی پختن آن ها را دوست دارد. پختن این غذاها، به همین خاطر، به معیاری در وقتی که او و همسرش می توانند با هم بگذرانند تبدیل شده است. 
آنگلا مرکل,بیوگرافی آنگلا مرکل,زندگی نامه آنگلا مرکل

سیاست خارجی

آنگلا مرکل، در زمان جنگ عراق، با سیاست های ایالات متحده همسو شد و مخالفت شدید اپوزیسیون این کشور را برانگیخت، تا جایی که رئیس حزب سوسیال دموکرات، اظهارات آنگلا مرکل را “سجده در برابر دولت آمریکا” دانست.

در مورد حذف سلاح های اتمی در آلمان،‌ آنگلا مرکل مذاکرات درباره ی موشک ها را همراهی با سایر کشورهای عضو ناتو دانسته و مشارکت انحصاری آلمان را کاملاً رد کرد.

آنگلا مرکل درباره ی سیاست در قبال ترکیه معتقد به برقراری مشارکت ممتاز به جای عضویت این کشور در اتحادیه ی اروپاست. اما در سیاست خاورمیانه، موضوع حضور نیروهای آلمان در ارتش صلح آمریکا (جنوب لبنان) برای حل مسالمت آمیز بحران لبنان-اسرائیل، کمتر موضع گیری شفاف کرده است.

در خصوص بحران اقتصادی اروپا و بدهی، آنگلا مرکل مبارزه خود علیه آن را رسماً اعلام نمود و در حوزه های خانواده و محیط زیست نیز فعالیت هایی داشته است.

منبع : پرورش افکار

  • ۹۶/۰۸/۲۱
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی