وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

روش یادگیری برای بهتر یادگرفتن – قسمت اول

بهتر یاد گرفتن,بهترین روش‌ های یادگیری,دانش‌ آموز موفق‌

رای شما ثبت شد
 

آیا در یادگیری مطالب جدید درسی مشکل دارید؟ در این صورت خوب است که روش یادگیری مختص خودتان را بشناسید…

روش یادگیری راهی است که ما بهتر یاد می‌ گیرید. این راه به این که سطح سواد و اطلاعات ما در چه حدی است ارتباطی ندارد، بلکه مربوط به این است که ذهن ما در چه صورتی بهتر و با کارآیی بیشتری مطالب جدید را درک می‌ کند. این روش یادگیری از زمان تولد در ما وجود داشته است.

هیچ روش یادگیری خوب یا بدی وجود ندارد. موفقیت با بسیاری از روش‌ های یادگیری دست‌ یافتنی است. همه ما روش خاص خودمان در یادگیری مطالب جدید را داریم. شکست مهم این است که ما از طبیعت و خوی یادگیری خود مطلع شویم. اگر بدانیم که ذهن‌ مان از چه طریقی بهتر آموزش می‌ بیند، می‌ توانیم به طریقی مطالعه کنیم که نتیجه آن را زمان امتحان دادن خواهیم دید.

به طور کلی هیچ روش درست و یا نادرست یادگیری، وجود خارجی ندارد و می‌ توان گفت روش‌ های یادگیری درست و غلط هنگامی معنی پیدا می‌ کند که می‌ خواهیم بهترین روش یادگیری را برای یک درس معین که به گونه خاصی تدریس می‌ شود، انتخاب کنیم. به عنوان مثال ما حس می‌ کنیم که استاد یک سره تدریس می‌ کند و ما به هیچ عنوان نمی‌ توانیم تمرکز پیدا کنیم. پس در این‌ جا یک عدم تطابق بین روش یادگیری ما و محیط تدریس وجود دارد. به محض آن‌ که متوجه این عدم تطابق می‌ شویم، باید روش یادگیری‌ مان را با محیط تدریس، وفق دهیم.

به طور مثال می‌ توانیم با ضبط کردن حرف‌ های استاد شروع کنیم به این ترتیب دیگر این دغدغه فکری را که مطالب مهم درسی را از دست می‌ دهیم، نخواهیم داشت. می‌ توانیم با ترسیم نمودار و یا جداولی که به ما مطالب تدریس شده را بهتر می‌ فهماند این کار را ادامه دهیم. می‌ توانیم به مراکز رسانه‌ ای رفته و با دریافت فیلم‌ های درسی به خودمان در یادگیری مطالب بیشتر کمک کنیم. در واقع همه این کارها زیر مجموعه‌ ای از استراتژی یادگیری مختص به ماست که قادر خواهیم بود با استفاده از آن بهترین نتیجه را بگیریم چرا که این استراتژی بر مبنای منطق روش یادگیری ماست.

به کمک تست زیر می‌ توانید روش یادگیری خود را تشخیص دهید و دانش‌ آموز موفق‌ تری باشید.

بهتر یاد گرفتن,بهترین روش‌ های یادگیری,دانش‌ آموز موفق‌

بررسی روش‌ های یادگیری در مدرسه 

نام:    

نام خانوادگی:   

سن: 

جنسیت: مرد    زن

بعد از هر عبارت، بهترین گزینه را انتخاب کنید:

1- من ترجیح می‌ دهم مطالب درسی را از روی کتاب بخوانم تا آن‌ که به حرف‌ های معلم گوش دهم. 

اغلب     گاهی       به ندرت

2- من از مطالعه دسته‌ جمعی بهره زیادی می‌ برم.

3- من در اوقات فراغتم دوست دارم کارهای تجربی انجام دهم. (نقاشی، کاردستی، بازی با ابزار و وسایل و …)

4- من از نمودارهای ترسیمی برای جهت آشنایی بیشتر با مفاهیم درسی استفاده می‌ برم.

5- من از آزمایشگاه بیشتر از درس‌ های تئوری استفاده می‌ برم.

6- من از بلند خواندن کتاب‌ های درسی استفاده خاصی می‌ برم.

7- یادداشت‌ برداری و مرور مطالب درسی از روی آن‌ ها در یادگیری دروس به من کمک می‌ کند.

8- من درست کردن پازل را دوست دارم.

9- می‌ توانم اشکالات املایی و نوشتاری خودم را پیدا کنم.

10- برای یادگیری مطالب درسی، بلند بلند درس می‌ خوانم.

11- در دوران بچگی، دوست داشتم در اوقات فراغت فعالیت فیزیکی داشته باشم.

12- ترجیح می‌ دهم به نوار یک کتاب گوش بدهم تا آن‌ که آن کتاب را بخوانم.

13- به حل کردن جدول علاقه دارم.

14- عادت دارم در هنگام تدریس معلم به جای توجه به مطالب درسی در دفترچه خود نقاشی بکشم.

15- زمانی که می‌ خواهم یک شماره تلفن را به خاطر بسپارم، اجازه می‌ دهم انگشتانم خودشان شماره را بگیرند مثل آن‌ که انگشتانم شماره را حفظ کرده باشند.

16- در دوران بچگی دوست داشتم در اوقات فراغتم کتاب بخوانم.

17- ترجیح می‌ دهم به تدریس معلم گوش دهم تا این‌ که مطالب را خودم از کتاب بخوانم.

18- می‌ توانم از نقشه راه به خوبی برای پیدا کردن مسیر استفاده کنم.

19- در دوران کودکی، دوست داشتم به داستان‌ هایی که از طریق رادیو یا نوار پخش می‌ شد گوش بدهم.

20- زمانی که می‌ خواهم حرفه‌ ای را بیاموزم ترجیح می‌ دهم شخصی به طور عملی برایم توضیح دهد تا آن‌ که به طور شفاهی.

21- زمانی که می‌ خواهم شماره تلفنی را به خاطر بسپارم، می‌ توانم ترتیب شماره‌ ها را در ذهنم ببینم.

22- زمانی که می‌ خواهم طرز املای یک کلمه را به یاد بیاورم، اول حروف آن کلمه را در هوا یا بر روی میز با انگشتانم می‌ نویسم.

23- اگر قرار باشد وسیله‌ ای را سر هم کنم ترجیح می‌ دهم با توجه به دفترچه توضیحات ادامه دهم تا آن‌ که به توضیحات شخص دیگری گوش دهم.

24- زمانی که می‌ خواهم طرز املای یک کلمه را به یاد بیاورم، صورت‌ های مختلف آن کلمه را بر روی کاغذ می‌ نویسم تا صورت درست را بیابم.

25- زمانی که می‌ خواهم شماره تلفنی را به خاطر بسپارم، قادر هستم ترتیب شماره‌ ها را به طریقی که برایم گفته شده بود بشنوم یا به صورتی که قبلا با صدای بلند تکرارش کرده بودم.

26- من روش تدریس عملی را بیشتر از تدریس شفاهی و مطالعه کتب درسی دوست دارم.

27- من داشتن دستورالعمل کتبی را به شفاهی ترجیح می‌ دهم.

28- زمانی که می‌ خواهم طرز املای یک کلمه را به یاد بیاورم، حروف را با صدای بلند می‌ گویم تا متوجه املای صحیح شوم.

29- یادگیری من بیشتر عملی است تا تجربی.

30- در دوران بچگی، دوست داشتم که با پازل بازی کنم.

31- در حین برگزاری امتحان قادرم جواب سوال را در ذهنم همان‌ طور که در کتب درسی مشاهده کرده بودم، ببینم و به یاد آورم.

32- من در یادگیری بیشترین استفاده را از فعالیت‌ های فیزیکی می‌ برم.

منبع : پرورش افکار

  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی