وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

زندگینامه میلتون هرشی – شکلات


از فقر تا شکلات,بهترین شکلات های دنیا,بیوگرافی میلتون هرشی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.7]

   

بیوگراقی میلتون هرشی

در زندگی نامه میلتون هرشی این گونه آمده است  که در یکی از روستاهای ایالت “پنسلوانیا” در 13 سپتامبر 1857 چشم به جهان گشود و در خانواده ای بزرگ شد که سخت کوشی را ارزشمند و قابل تقدیر می دانست. 
میلتون اس هرشی خانواده فقیری داشت که برای امرار معاش ناگزیر بودند دائم از مکانی به مکان دیگر عزیمت کنند، به همین دلیل مجبور شد بیش از شش بار مدرسه اش را عوض کند و بالاخره هم قبل از اینکه کلاس چهارم دبستان را به پایان برساند به علت فقر و نداری تحصیل را ترک کرد و به بازار کار وارد شد.

میلتون هرشی نخستین کارش پادویی در یک چاپخانه بود و اگر چه به آن کار علاقه ای نداشت اما برای دریافت دستمزدی اندک، خود را با شرایط وفق می داد. با این حال، بعد از مدتی به دلیل عدم شایستگی اخراج شد. میلتون هرشی نوجوان خوشحال بود که می تواند به کار دیگری بپردازد. او با جست و‌ جوی فراوان کاری در شهر “لنکستر” پیدا کرد و شاگرد مغازه آب نبات فروشی شد.

میلتون هرشی پس از چهار سال شاگردی و در سن 18 سالگی تصمیم گرفت یک مغازه آب نبات فروشی برای خودش باز کند، به همین دلیل از سال ۱۸۷۶ میلادی در فیلادفیلا، آب نبات خرید و فروش می کرد.

میلتون هرشی سخت کار می کرد و شب و روز برایش معنایی نداشت. او شب ها آب نبات‌ را درست می کرد و در روز می فروخت اما با تمام سعی و تلاش او، خرید و فروش آب نبات سود چندانی نداشت و به همین دلیل، بعد از شش سال از کار بی وقفه سرانجام شکست خورد و به شهر “دنور” رفت.

میلتون هرشی بعد از روز‌ها گرسنگی و سرگردانی بالاخره کاری در یک شیرینی فروشی پیدا کرد و یاد گرفت چطور از شیر تازه، کارامل درست کند. هر چند این کار از نظر دیگران خنده دار به نظر می رسید اما میلتون هرشی کوشید شغلش را با چنگ و دندان حفظ کند. میلتون هرشی بعدها گفت “مسافت طولانی طی کرده بودم تا حرفه ساده ای را یاد بگیرم و بقیه زندگی را با پرداختن به آن حرفه بگذارنم.”

میلتون هرشی بعد از مدتی شاگردی و جمع آوری مقداری پول دوباره تصمیم گرفت آب نبات بفروشد اما بازهم شکست خورد، اما او ناامید نشد و جسورانه به لنکستر بازگشت و با امید فراوان و اعتماد به نفسی باور نکردنی این بار تصمیم به خرید و فروش کارامل گرفت. میلتون هرشی با قرض گرفتن مبلغی از عمه اش توانست چند کیسه شکر بخرد و با کمک یکی از کارگران قدیمی آب نبات سازی، یک کارگاه کوچک برای درست کردن کارامل در لنکستر تأسیس کرد.

میلتون هرشی تمام نیروی خود را به کار گرفت تا بهترین آب نبات را در سراسر کشور تولید کند و با سعی و تلاش شبانه روزی خود توانست راه و روش هایی بیابد که طعم و شکل کارامل را بهتر می کرد.

میلتون هرشی با اینکه تبلیغ چندان زیادی برای محصولات تولیدی خود نمی کرد اما فروش کارگاهش رشد بی نظیری داشت. پس از مدتی شرکت کارامل لنکستر محصولات خود را به بازاهای سراسر اروپا و آمریکا عرضه ‌کرد و در نتیجه میلتون هرشی به یکی از شهروندان پیشتاز در منطقه تبدیل شد.

میلتون هرشی از فقر تا شکلات

میلتون هرشی در سال ۱۸۹۳ برای نخستین بار به سراغ تولید شکلات رفت و کارامل های شکلاتی تولید کرد. او مدتی طولانی با انرژی تمام بر روی دستور العملی برای درست کردن شکلات شیری کار کرد و سرانجام از میان کلی آزمون سعی و خطا طرز تهیه شکلات شیری را یافت و توانست به رویای دیرنیه اش درزمینهٔ تولید انبوه شکلات جامع عمل بپوشاند.

از فقر تا شکلات,بهترین شکلات های دنیا,بیوگرافی میلتون هرشی

شرکت شکلات سازی هرشی به سرعت رو به رشد بود. اما موفقیت را نمی توان یک شانس ساده به حساب آورد، زیرا ثروتمند شدن برای پسری که تنها چهار سال درس خوانده بود و لحظه ای یاد گرفتن را متوقف نکرده بود، کار آسانی نبود.

میلتون هرشی اعتقاد داشت که با کارگران باید منصفانه رفتار شود و محیط آرام و زندگی شاد برای کارگران را عامل مهمی در کیفیت بهتر محصول و پیشرفت شرکت می دانست.
از همین رو، میلتون هرشی در‌‌ همان روستایی که کارخانه جدید تأسیس شده بود یک گاوداری هم احداث کرد. شیر محلی تازه یکی از مواد مورد نیاز برای ساخت شکلات بود. بسیاری از مردم به علت اینکه میلتون هرشی در روستایی کوچک سرمایه گذاری کرده بود او را “احمق” قلمداد می کردند!

زندگی نامه میلتون هرشی,زندگینامه میلتون هرشی,شکلات هرشی

برای پسرک روستایی که حتی شانس تحصیل نداشت فراهم کردن فرصت برای یادگیری، فرصت برای کار و فرصت برای تأمین وسایل رفاه دیگران، یک اولویت مهم در سراسر زندگیش بود. در اوایل ۱۹۰۹ میلتون هرشی و همسر مهربانش “کا‌ترین” مدرسه ای صنعتی برای پسرهای یتیم تأسیس کردند که امروزه مدرسه “میلتون هرشی”نامیده می شود.

میلتون اس هرشی,میلتون هرشی

میلتون هرشی پیش از مرگش در گفت و گویی گفت: “وقتی به گذشته خودم نگاه می کنم به اینکه با اصول اخلاقی و کار سخت بزرگ شده ام افتخار می کنم. بار‌ها نقشه های من نقش بر آب شد. اما افتخار می کنم که ناامید نشدم و توانستم آب نبات و شکلات درجه یک و یکی از بهترین شکلاتهای دنیا را با قیمتی مناسب تولید کنم. بزرگ ترین خوشبختی و حس کمال من از ایجاد کردن محیطی آرام و شاد برای کارکنان کارخانه و فراهم ساختن امکانات زندگی بهتر و رفاه بیشتر برای کودکانی است که جامعه شانس کمتری در اختیارشان گذاشته است.”

میلتون هرشی کار آفرینی با شهامت، سازنده ای مصمم و بشر دوستی نمونه در جهان بود که در سال ۱۹۴۵ دار فانی را بدرود گفت.

منبع  : پرورش افکار
  • ۹۶/۰۷/۰۶
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی