وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

زندگینامه وارن بافتثروتمندترین مردان جهان


اصول مهم سرمایه گذاری,بیوگرافی وارن بافت,ثروتمندترین مردان تاریخ
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 17 امتیاز : 4]

   

بیوگرافی وارن بافت 

داستان زندگی وارن بافت اینگونه بوده است که: وارن بافِت (Warren Buffett) متولد 30 اوت 1930 میلادی است که غالباً با لقب باهوش اوماها یا دانشمند اوماها نامیده می شود.

پدرش هاوارد بافت تاجر و سیاستمدار بود. وارن بافت دومین فرزند از سه فرزند و تنها فرزند پسر خانواده است. وارن بافت در کودکی در زمینه ی پول و تجارت استعداد شگفت انگیزی از خود نشان داد. سوابق و توانایی هایش در محاسبه ی دقیق اعداد در ذهن خود، هنوز هم همکاران تجاری اش را متحیر می کند. در 6 سالگی، شش جعبه ی کوکا کولا به قیمت 25 سنت از مغازه ی پدر بزرگش خرید و هر بطری را به ازای یک سکه ی پنج سنتی فروخت، در حالی که کودکان هم سن و سال او بر روی چمن لی لی و بولینگ بازی می کردند. وارن بافت تحصیلات خود را در دبستان رز هیل در اوماها آغاز کرد.

زندگی نامه وارن بافت

در سال 1942 پدرش در انتخابات کنگره آمریکا انتخاب شد و به همین منظور وارن بافت به همراه خانواده به واشنگتن دی سی نقل مکان کردند و وی دوران راهنمایی خود را در مدرسه آلیس دیل گذراند. در سال 1947 در 17 سالگی از دبیرستان وودرو ویلسون در واشنگتن D.C فارغ التحصیل شد. در دوران دانش آموزی اش 500 دلار روزنامه توزیع کرد. ( این مقدار در حال حاضر معادل ده ها هزار دلار است)

اصول مهم سرمایه گذاری,بیوگرافی وارن بافت,ثروتمندترین مردان تاریخ

وارن بافت با رفتن به درب خانه ها و فروش آدامس، نوشابه کوکا کولا و مجلات هفتگی شروع به کار کرد و برای مدتی نیز در مغازه پدربزرگش مشغول بود. در 11 سالگی سه سهم شرکت citesservice را به قیمت هر سهم 38 دلار، برای خود و خواهر بزرگش به نام دوریز خرید. در مدت کوتاهی بعد از خرید سهام، قیمت هر سهم به 27 دلار کاهش یافت. وارن بافت ترسیده بود اما هیچ اقدامی نکرد تا اینکه هر سهم به 40 دلار رسید ، وارن بافت خیلی سریع آنها را فروخت و بعد خیلی زود از این کار پشیمان شد، چون سهام citesservice پس از مدت کوتاهی به 200 دلار رسید.
این تجربه بر اساس قانون جذب ثروت، درس بزرگی به او داد، اینکه یکی از اصول مهم سرمایه گذاری، صبر و شکیبایی است.

وارن بافت در سال 1943 ، به اداره مالیات به دلیل گرفتن مالیات 35 دلاری برای دوچرخه‌ اش، اعتراض کرد و سرانجام موفق شد مالیات 35 دلاری دوچرخه اش را حذف کند. پدرش تمایل زیادی داشت تا وارن بافت برای ادامه تحصیل به دانشکده علوم اداری و بازرگانی دانشگاه پنسیلوانیا برود. اما وارن بافت دو سال به دانشگاه نرفت و عقیده داشت بیشتر از استادها می داند! وقتی پدرش در مبارزات مجلس شکست خورد، وارن بافت به خانه شان در اوماها برگشت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه نبراسکا رفت. با وجود کار تمام وقت، تنها در مدت سه سال موفق شد دوره لیسانس را در این دانشگاه بگذراند و فارغ التحصیل شود.
وارن بافت در سال 1951 می خواست وارد دانشکده علوم اداری و بازرگانی شود، ولی دانشگاه به دلیل سن کم وارن بافت او را نپذیرفت و او مجبور شد برای دوره فوق لیسانس رشته اقتصاد، به دانشگاه کلمبیا برود. وارن بافت از دو استاد شناخته شده در تحلیل اوراق بهادار، بنجامین(بن) گراهام و دیوید داد استفاده برد.
بن گراهام در طول دهه ی 1920 به دلیل داشتن تفکرات نو در زمینه بازار سهام، خیلی زود به عنوان یک سرمایه گذار و تحلیل گر بزرگ معروف شد. او به دلیل بی خطر بودن سهام های ارزان، به دنبال آنها بود. وارن بافت در طول تحصیلاتش در کلمبیا، تنها دانشجویی بود که در کلاس درس بن گراهام نمره A + گرفت. بعد از دوره ی فارغ التحصیلی هم تصمیم گرفت تا برای گراهام بطور رایگان کار کند، ولی بن نپذیرفت. او بعد از رد شدن پیشنهاد کار توسط گراهام، در وال استریت به عنوان دلال سهام مشغول به کار شد. او با استفاده از در آمد کم این دوران، پمپ بنزین سینکلایر را خرید، اما چنان که انتظار می رفت، پمپ بنزین بازدهی نداشت. بافت به خانه اش در اوماها برگشت و در بنگاه پدرش مشغول به کار شد.
از سال 1951 تا 1954 در شرکت بافت فالک به عنوان فروشنده سرمایه گذار شروع به کار کرد. از سال 1954 تا 56 به عنوان تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن به کار پرداخت. از 1956 تا 69 به عنوان شریک عمومی با شرکت بافت همکاری داشت.

وارن بافت در زادگاهش با دختری به نام سوزان تامپسون آشنا شد. این دو در آوریل 1952 با هم ازدواج کردند. آنها یک آپارتمان سه خوابه ی مخروبه و پر از موش را به مبلغ ماهیانه 65 دلار اجاره کردند.
در سال 1953 فرزند اولشان ، به نام سوزی متولد شد. برای صرفه جویی از یک کشوی خراب لباس برای او تخت درست کردند.

در آن سالها سرمایه گذاری وارن بافت به ایستگاه Texaco و چند مشاور املاک محدود بود که البته هیچکدام برایش موفقیتی کسب نکرد. در این دوران برای کسب درآمد، در دانشگاه اوماها شروع به تدریس کرد. او قبل از شروع تدریس، برای غلبه بر ترس حرف زدن در جمع و مکان های عمومی، یک دوره آموزش با دیل کارنگی گذراند. بافت در دانشگاه برای دانشجویانی که میانگین سنی آنها دو برابر سن خودش بود، اصول سرمایه گذاری را تدریس می کرد.
در سال 1954 بن گراهام ، استاد دانشگاه وارن بافت و سرمایه گذار مشهور، از او دعوت کرد تا با حقوق سالانه 12000 دلار برایش کار کند. سرانجام وارن بافت بعد از مدتها انتظار به آنچه می خواست رسید. بافت و همسرش در حومه ی شهر نیویورک خانه ای اجاره کردند . بافت روزها به تجزیه و تحلیل گزارشات و تحقیق در زمینه های موفقیت در سرمایه گذاری می پرداخت. در طول این دوران تفاوت هایی بین روند کار گراهام و بافت آشکار شد. وارن بافت می خواست بداند که چگونه یک شرکت در بین رقبا به برتری دست می یابد و بن به دنبال اعداد و ارقام بود. همچنین وارن مدیریت شرکت را عاملی مهم در سرمایه گذاری می دانست، اما گراهام صرفا به تراز نامه و صورت در آمد و سود و زیان شرکت اهمیت می داد و به نوع رهبری و مدیریت شرکت کمتر توجه می کرد. بین سالهای 1950 تا 1956 وارن بافت سرمایه ی شخصی خود را از 9/800 دلار به 140/000 دلار رساند.
داستان زندگی وارن بافت,زندگی نامه وارن بافت,زندگینامه وارن بافت
در سال 1954 دومین فرزند وارن بافت به نام هاوارد گراهام به دنیا آمد. وارن بافت نام فرزندش را از نام پدر خود، هاوارد بافت، همچنین بنجامین گراهام استاد مورد علاقه‌اش، انتخاب نمود. هاوارد گراهام بافت به ‌عنوان مدیر ارشد اجرایی در شرکت های برکشایر هاتاوی، شرکت کوکاکولا و آرچر دانیلز میدلند فعالیت می نماید. ولی فعالیت اصلی اش در زمینه کشاورزی است، که مالک مزرعه‌ای ۱٫۶ کیلومتر مربعی در تکاماه، نبراسکا می باشد.
وارن بافت در سال 1956 با داشتن تجربه ای مناسب و همچنین تجارب ارزنده ی گراهام و با تمام سرمایه ی خود به اوماها برگشت و مؤسسه ی سرمایه گذاری بافت را تأسیس کرد.
در اوایل می 1956 با خواهرش دوریز و عمه آلیس به سرمایه ای به ارزش 105000 دلار شریک شد. او 100 هزار دلار در Buffet Association Ltd سرمایه گذاری کرد. قبل از پایان سال سرمایه وی به 300/000 دلار رسید و یک خانه ی گچکاری شده با 5 اتاق خواب به قیمت 31500 دلار در خیابان فارنام خریداری کرد که آن را حماقت بافت نامید. در همان سال سومین فرزند او به نام پیتر به دنیا آمد . بافت جلساتش را با شرکای خود در آن خانه برگزار می کرد. در آن هنگام زندگی او شکل دیگری گرفت. بافت سه فرزند، یک زن زیبا و تجارت خیلی موفقی داشت. در سال 1957 مالک سه شرکت شد. در سال 1958 موسسه ی سرمایه گذاری بافت صاحب 7 شرکت شد.
در 1962 به یک میلیونر تبدیل شد، زیرا سرمایه شرکتش به 7 میلیون رسیده بود که از این مقدار یک میلیون آن به بافت می‌رسید.

تأسیس شرکت برکشایر هاتاوی
وارن بافت تمامی شرکت ها را در یک شرکت منسوجات به نام برکشایر هاتاوی تلفیق کرد. در ژانویه 1966سرمایه شرکت بافت به ارزش 7/178/500 دلار بود که بیش از 1/250/000 دلار متعلق به آقای وارن بافت بود. در سال 1966 شرکای بافت، سهام برکشایر هاتاوی را به ارزش هر سهم 14/86 دلار خریدند. وارن بافت در اواخر سال 1966، پذیرش سهامدار جدید را در شرکت ممنوع کرد.
وارن بافت در سال 1967 برای برکشایر هاتاوی یک فروشگاه خرده فروشی خصوصی در بالتیمور خرید که مسئولیت ریاست هیات مدیره آنرا برعهده گرفت. برکشایر در سال 1967 به ازای هر سهم، 10 سنت سود داد. وارن بافت در سال 1970 برای اولین بار رئیس برکشایر هاتاوی شد و نامه ای به سهامداران نوشت. بعد از چندین سرمایه گذاری دارایی خالص او افزایش پیدا کرد. در فاصله ی سال های 1965 تا 1975 ارزش هر سهم برکشایر، از 20 دلار به 95 دلار رسید. در طول این دوره وارن بافت که صاحب 29 درصد از سهام برکشایر بود، توانست 14 درصد دیگر از سهام شرکت را بخرد و سهام او و همسرش که 3 درصد از سهام را داشت به 46 درصد رسید.
وارن بافت شرکت برکشایر هاتاوی را توسعه داد و همچنین در صنایع مختلف سرمایه گذاری کرد. در سال 1979 با دارایی 140 میلیون دلار برکشایر در ABC سهام خرید. هر سهم به قیمت 290 دلار بود. برکشایر پس از مدت کوتاهی، فروش سهام در ABC را با قیمت هر سهم 775 دلار شروع کرد و با 1.310 دلار پایان داد. ثروت خالص بافت، به 620 میلیون دلار رسید و برای اولین بار، نام وارن بافت در مجله فوربس به عنوان یکی از 400 ثروتمند دنیا معرفی شد.

خرید شرکت See’s candies
وارن بافت در دهه 1970 فرصت پیدا کرد تا شرکتی به نام see’s candies به مبلغ 25 میلیون دلار بخرد. این خرید بزرگترین سرمایه گذاری برکشایر هاتاوی بود.
خرید سهام شرکت واشنگتن پست
در سال 1973 سهام شرکت واشنگتن پست را خرید. این کار وارن بافت سبب شد تا کاترین گراهام سرپرست روزنامه و نشریات شرکت و همچنین عضو هیئت مدیره شود. در سال 1979 نیز سعی در به دست آوردن سهام ای بی سی نمود.
وارن بافت به زمان خرید هم توجه دارد. او نمی خواهد در کارهایی که ارزش مشخصی ندارند، سرمایه گذاری کند. وارن بافت منتظر کسادی و اصلاح بازار می ماند تا کالاهای مطمئن و همچنین سهام شرکت های مطمئن را با قیمت منطقی(پایین) خریداری کند، زیرا کسادی و رکود بازار سهام، فرصت خرید ایجاد می کند.
هر گاه در بازار، احتکار رایج باشد، بافت محافظه‌ کار می شود و هرگاه سایرین نگران سرمایه ی خود باشند، وارن بافت پر تکاپو می شود. این استراتژی دوگانه و متضاد، سبب شده تا شرکت بافت به پیشرفت جهانی برسد و خسارت مهم قابل توجهی به این شرکت وارد نشود. البته انتقادهایی نیز وجود دارد که شرکت در طول این دوران فرصت های خوبی را از دست داده است. وارن بافت معتقد است که سرمایه گذار در خرید سهام باید به گونه ای آن شرکت را مورد بررسی قرار دهد که گویی می خواهد تمامی شرکت را بخرد.
وارن بافت خود می گوید که در سال 2006، تنها 18 درصد از درآمدش را صرف پرداخت مالیات کرده است در حالیکه کارمندان او با وجود درآمد کمتر 32 درصد، مالیات پرداخت کردند. بافت همیشه سیستم و روند خود را تحسین می کند که سبب شده تا او به نسبت کمتر از یک منشی مالیات پرداخت کند. وارن بافت بر این باور است که دلار آمریکا، در یک دوره ی طولانی مدت بی ارزش می شود. او عقیده دارد که روند رو به افزایش رکود و کمبود معامله در آمریکا ، هشداری است به این معنا که دارایی ها و دلار آمریکا بی ارزش می شود، در نتیجه ی این عمل بخش بزرگی از دارایی های ایالات متحده در دستان خارجی ها قرار می گیرد. این موضوع او را وادار کرد تا برای نخستین بار در سال 2002 وارد بازار پول خارجی شود. بافت نسبت به دلار بدبین است. او می گوید که در جستجوی شرکت هایی است که درآمد خویش را از خارج ایالات متحده بدست می آورند. بافت در شرکت پتروچین سرمایه گذاری کرد و در وب سایت برکشایر هاتاوی موضوع را مورد بحث قرار داد که چرا بر خلاف بحث های موجود درباره ی این شرکت، از آن چشم پوشی نمی کند و سرمایه های کلانی در زمینه های مختلف از جمله بیمه، تولید انرژی، بازار قالی، جواهرات و مبلمان دارد. از جمله شرکت های معروفی که بافت از سهامداران آن است علاوه بر کوکا کولا، آمریکن اسپرس و ژیلت می باشد. به دلیل ترکیب نظرات شوخی و جدی بافت در زمینه تجارت سخنان او معروف هستند.

چه کسی می تواند مشاور خود را پیدا کند
وارن بافت با خواندن کتاب گراهام به نام “چه کسی می تواند مشاور خود را پیدا کند” در تجارت خود تحولی ایجاد کرد. وارن بافت قصد خرید و سرمایه گذاری در یک شرکت بیمه را داشت. در یک صبح دلپذیر یکشنبه سوار ترن شد و به دفتر مرکزی شرکت بیمه GEICO رفت. وقتی به آنجا رسید درها بسته بودند ولی او منصرف نشد و بی وقفه و محکم در را کوبید تا سرایدار آمد و در را باز کرد. از سرایدار پرسید: “کسی در ساختمان نیست؟‌” شانس به بافت رو آورد. او به طبقه ششم رفت و در آنجا هنوز مردی کار می کرد.
وارن بافت به سرعت در مورد شرکت و فعالیت های تجاری اش از مرد سوالاتی پرسید. صحبت های آنها چهار ساعت طول کشید. آن شخص کسی نبود جز لوری دیوید سون، معاون مالی شرکت. این تجربه بزرگ بافت در اصرار بر انجام فعالیت خود سبب شد تا برکشایر هاتاوی تمامی شرکت GEICO را تصاحب کند. در سال 1983، وارن بافت از شرکت GEICO و با ارائه بیمه ی بیماران، میلیون ها دلار سود بدست آورد. در سپتامبر همان سال بنجامین گراهام اسطوره وارن بافت درگذشت و او را با تمام خاطرات و نصایحش تنها گذاشت.
وارن بافت در سال 1998، بیش از 7 درصد سهام شرکت کوکاکولا را به قیمت 1/20 میلیارد دلار خرید. در 1989، به مبلغ 9/7 میلیون دلار هواپیمای جتی برای شرکت خرید، اما به دلیل انتقادهایی که خود او در گذشته از مدیر عاملان شرکت های دیگر برای چنین خریدهایی کرده بود، این عمل را توجیه ناپذیر دانست. در سال 1969 گروه کارسون، وارن بافت را به عنوان پولدارترین مدیر قرن بیستم معرفی کردند. او همچنین در سال2002، 11 میلیارد دلار برای قراردادهای سلف سرمایه گذاری کرد تا دلار آمریکا را در برابر دیگر پول های در گردش نجات دهد. سود وارن بافت از این معامله ها 2 میلیارد دلار بود. وارن بافت موفق شد با سرمایه گذاری در شرکت هایی که سهام آنها به ارزش واقعی خود نرسیده بودند، هر روز به ثروت خود بیفزاید و لقب یکی از ثروتمندترین مردان تاریخ را از آن خود کند.
در سال 2004 سوزان همسر ثروتمندترین مردان تاریخ درگذشت. او در سال 2006 با آسترید منکس (Astrid Menks) ازدواج کرد.

امور نیکوکارانه وارن بافت 

درآمد سالیانهٔ او در سال ۲۰۰۶ میلادی حدود ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بوده ‌است که در مقایسه با استاندارد درآمد یک شخص با شغل مشابه (مدیر عامل) ناچیز است. در سال 2007 نامش به عنوان 100 فرد پر نفوذ جهان در مجله تایمز به چاپ رسید.

موسسه ی سرمایه گذاری بافت

وارن ادوارد بافت، به همراه بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس
وارن بافت مخالف انتقال ثروت از یک نسل به نسل بعدی است، از همین رو در ژوئن 2006 اعلام کرد که بیش از 70 درصد ثروت خود، یعنی 37 میلیارد دلار از 52 میلیارد دارایی خویش را به صورت کمک های سالانه به بزرگترین مؤسسه ی خیریه ی جهان، مؤسسه ی بیل و ملیندا گیتس (اهداف اصلی تأسیس این بنیاد از سوی بیل گیتس و همسرش، افزایش سلامت و کاهش فقر شدید در سطح دنیا و در آمریکا گسترش دادن فرصت های آموزشی و دسترسی به تکنولوژی اطلاعات است) می بخشد تا در امور خیریه صرف شود.
حجم دلاری اهدایی او تقریبأ ۳۰ میلیارد دلار است. اهدای دارایی در این سطح در تاریخ آمریکا بی نظیر بوده ‌است. در آن زمان اعلام ‌شد که این سطح کمک کافی است تا اندازهٔ این بنیاد را به بیش از دو برابر افزایش داد.

اصول مهم سرمایه گذاری,بیوگرافی وارن بافت,ثروتمندترین مردان تاریخ
وارن بافت علیرغم داشتن ثروت زیاد، به داشتن زندگی ساده و رفتار فروتنانه مشهور است. وارن بافت کماکان در خانهٔ خود در مرکز داندی در همسایگی اوماها، نبراسکا که در سال ۱۹۸۵ میلادی به ارزش ۳۱٬۵۰۰ دلار خریداری کرده‌ است زندگی می کند. البته او خانه ای گرانتر در لاگونا بیچ، در ایالت کالیفرنیا دارد که در سال ۲۰۰۴ خریداری کرده ‌بود. ارزش خانهٔ وارن بافت در اوماها در سال ۲۰۰۸ میلادی ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برآورد شده‌ است.
ارزش هر سهم شرکت سرمایه گذاری وارن بافت با عنوان “برکشایر هاتاوی” که شرکت های بیمه، نوشابه سازی، شیرینی پزی، مبل سازی، رستوران و فرش بافی را در بر می گیرد، ۸۳۰۰۰ دلار است.
وارن بافت مانند گراهام به عدم امکان پیش بینی آینده معتقد است و حتی قیمت سهام را نیز بررسی نمی کند، زیرا به اعتقاد وی قیمت سهم شاخص گول زننده ای است و معیار خوبی برای انتخاب سهم مناسب نیست. وارن بافت یک ماشین کادیلاک DTS دارد.

اصول مهم سرمایه گذاری,بیوگرافی وارن بافت,ثروتمندترین مردان تاریخ

وارن بافت ثروتمند ترین مرد جهان

وارن بافت مدیر عامل و بیشترین سهام دار شرکت برکشایر هاتاوی می باشد. دارایی خالص او در حال حاضر 64.6 میلیارد دلار برآورد شده است و در رتبه بندی فوربس در سپتامبر سال 2008 میلادی به حاکمیت مطلق بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پس از 13 سال، پایان داد.

او یک آمریکایی سرمایه گذار، تاجر و یک انسان خیرخواه و بشردوست است. وارن بافت خود را پیرو ندانم گرایی (نداشتن دانش و دلیل کافی در اثبات وجود خدا) معرفی می کند!

وارن بافت جزو ثروتمندترین افراد جهان می باشد که در سال 2009 فرد دوم و در سال 2010 فرد سوم جهان معرفی شد. به وی لقب باهوش اوماها و دانشمند اوماها را داده‌اند.

نکات اصلی سرمایه گذاری وارن ادوارد بافت
–  قیمت سهام را در بازار دنبال نکنیم و به جای پیش بینی تغییرات بازار بر روی تک تک شرکتها و ارزش آن ها کار کنیم.
–  در مورد خرید سهام همان قدر وسواس داشته باشیم که در مورد کسب و کار خود داریم. در محدوده های کاری خود سهم خریده و در مورد سرمایه گذاری خویش دانش کافی داشته باشیم.
–  پس از انتخاب سهم مناسب باید آن را در شرایط خوب و بد حفظ کنیم. در بلند مدت شرکت های خوب برنده اند و شرکت های بد از بازار خارج می شوند.
–  شرکت های خوب را در قیمت های پایین بخریم.
شرکت خوب، شرکتی است که از خصوصیات زیر برخوردار باشد:
دارای مدیریتی خوب باشد.
بیش از حد نیاز وجه نقد به دست آورده و آن را به روشی مناسب مصرف کند. یعنی یا آن را در فعالیت های سود ده سرمایه گذاری کند و یا به صورت سود نقدی و یا بازخرید سهام به سرمایه گذاران خود دهد. با بررسی بازده سرمایه گذاری هر شرکت می توان عاقلانه بودن مصرف وجه نقد  در آن را بررسی نمود.
دارای حاشیه سود بالا هستند.
ارزش بازار آن بیش از سودشان افزایش می یابد.
قیمت خرید خوب زمانی است که قیمت سهم پایین تر از ارزش دفتری باشد (استفاده‌ی مستقیم از نظریه گراهام).
سبد خود را به چند سهم خوب محدود کنیم.
تحقیقات خود را به طور مناسب و روشن انجام داده و تحت تأثیر تفکرات دیگران قرار نگیریم.
دو قانون وارن بافت:
   اول پول سهامدارانتان را نسوزانید.
   دوم قانون اول را فراموش نکنید!
تحصیلات و مدارک علمی:
   تحصیل در دانشگاه نبراسکا
   فوق لیسانس رشته اقتصاد در دانشگاه کلمبیا
اصول مهم سرمایه گذاری,بیوگرافی وارن بافت,ثروتمندترین مردان تاریخ
مسئولیت و مقام‌ها:
    تدریس در دانشگاه
    تأسیس موسسه ی سرمایه گذاری بافت
    رئیس برکشایر هاتاوی
    تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن
    فروشنده سرمایه گذار در شرکت بافت – فالک
    شریک عمومی شرکت بافت
افتخارات:
    در رتبه بندی فوربس در سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی، به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد.
    در سال 1969 گروه کارسون، وارن بافت را به عنوان پولدارترین مدیر قرن بیستم معرفی کردند.
    در سال 2007 نامش به عنوان 100 فرد پر نفوذ جهان در مجله تایمز به چاپ رسید.

منبع : سایت پرورش افکار - آموزش تخصصی قانون جذب - امیر شریفی

  • ۹۶/۰۷/۰۶
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی