وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

بهترین روشهای ترک عادت های بد


ترک عادت بد,ترک عادت های بد,تغییر عادت
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 16 امتیاز : 3.8]

  

چگونه ترک عادت کنیم؟ تغییر عادت های بد به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین فاکتورها در ترک عادات بد و ناپسند ،تصمیم و اراده می باشد. ما باید از خود اراده نشان دهیم و در راه ترک عادت صبر و استقامت پیشه کنیم. در این مقاله می پردازیم به بهترین روشهای ترک عادت از زبان جیمز کلایبورن و شری پدریک که در کتاب تغییر عادت به ذکر این مراحل پرداخته اند:

1-ایجاد آگاهی:
یکی از راه های ترک عادت آگاهی نسبت به خودمان یا فرد می باشد. این مرحله شامل به دست آوردن اطلاعات شخص و عادتی است که خودمان داریم و سعی داریم آن را تغییر دهیم.

2-برانگیختگی هیجانی:
این مرحله شامل تجربه ی انتقال احساسات مربوط به عادت نامناسب مان و راه حل های ممکن آن است. انجام این مرحله در برنامه ریزی تغییر عادت، به خودمان کمک می کند.
3-خود ارزشیابی مجدد:
تعریف این که خودمان از این تغییر چه می خواهیم به دست بیاوریم و تصمیم درباره این که با توجه به تصمیم به تغییر دوست داریم این امر در آینده چگونه باشد در این مرحله انجام می شود.
4-تعهد:
متعهد ساختن خودمان به عمل و باور توانایی تغییر عادت زشت، در این مرحله است.
5-ارتباط با کمک رسان:
این مرحله بخش مهمی از تغییر است. راحت بودن با کسی که می توان به او اعتماد کرد و گفت وگو کردن در مورد مشکل یا عادتی که سعی در تغییر آن است؛ می تواند کمک کننده باشد.
6-پاداش:
پاداش ابزار قدرتمندی در تغییر است، چه از طرف خود شخص باشد، چه از طرف دیگران.

ترک عادت بد,ترک عادت های بد,تغییر عادت

7-قبول کنیم عادت نامناسبی داریم:
اولین قدم برای مقابله با یک عادت نامناسب این است که بپذیریم عادت منفی و نامناسبی داریم چرا که بدون پذیرش، اقدام برای کنار گذاشتن آن امکان پذیر نخواهد بود.
8-نظارت داشته باشیم:
نظارت به ما کمک می کند. متوجه شویم روزانه چندبار، کجا و چه زمانی عادتی را انجام می دهیم. خود نظارتی کمک می کند تا با شناسایی عوامل مرتبط با رفتارهای عادتی نا مناسب بتوانیم برای کنار گذاشتن آنها برنامه ریزی کنیم.

تغییر عادت زشت,تغییر عادت های بد,چگونه ترک عادت کنیم

9-مناطق ممنوعه را مشخص کنیم:
یکی از راه های محدود کردن یک رفتار یا عادت نا مناسب این است که آنها را در شرایط و مکان های خاصی انجام دهیم و با این کار آنها را محدود سازیم، با این کار پس از مدتی می توانیم این مناطق ممنوعه را گسترش دهیم و به این ترتیب انجام دادن عادت های نامناسب مان را محدود کنیم.
10-از تجسم استفاده کنیم:
از نیروی تجسم می توان برای کنار گذاشتن عادت های نامناسب استفاده کرد. مثلاً می توانیم شب ها قبل از خواب خودمان را در شرایطی تجسم کنیم که عادت نامناسب مان را کنار گذاشته ایم.
11-به خودمان پاداش دهیم:
یکی دیگر از راههای ترک عادت دادن پاداش به خودمان است. در صورتی که توانستیم برای مدت زمانی عادت یا رفتار نامناسب مان را کنار بگذاریم، خودمان را تشویق کنیم. تشویق می تواند شامل پذیرایی از خود در یک رستوران یا خرید کردن هدیه ای برای خودمان باشد.
12-بازگشت را بپذیریم:
اگر مدتی پس از کنار گذاشتن عادتی خاص، مجدداً آن را انجام دادیم، خودمان را سرزنش نکنیم و روحیه مان را نبازیم. این را به عنوان یک اتفاق طبیعی در فرآیند کنار گذاشتن عادت ها بدانیم و سعی کنیم بپذیریم بازگشت پدیده ای طبیعی در درمان ترک رفتارهای عادتی نا مناسب است.

منبع : پرورش افکار - سایت تخصصی آموزش قانون جذب

  • ۹۶/۰۶/۱۶
  • فهیمه نظری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی