وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰


برای رسیدن به موفقیت,رسیدن به موفقیت,مشکلات کسب و کار

چگونه از سختی های کسب و کار خود درس بگیریم

رهبران هیچ گاه از واژه شکست استفاده نمی کنند. آن ها هیچ گاه به شکست فکر نمی کنند. آن ها درس های ارزشمند، تجربه های یادگیری و عقب نشینی های مموقتی را می شناسند، اما آن ها را شکست نمی دانند. بنا به گفته اوریسون سوئت ماردن، نویسنده انگیزشی «برای فردی که قدرتش را می شناسد و نمی داند کی ضربه خواهد خورد، شکستی وجود ندارد. برای تلاش هدفمند و خواسته شدید، هیچ شکستی وجود ندارد. برای فردی که پس از هر بار افتادن از جای برمی خیزد و مانند توپ لاستیکی برمی گردد و وقتی همه تسلیم شده اند، مقاومت می کند؛ زمانی هم که همه برمی گردند، به راه خود ادامه می دهد، هیچ شکستی وجود ندارد».

سال ها پیش یک مدیر جوان از توماس جی واتسون مدیر آی. بی. ام پرسید که چطور می توانم در کارم سریع تر پیشرفت کنم و به موفقیت در کسب و کار خود دست پیدا کنم؟ واتسون پاسخ داد «نرخ شکستت را دو برابر کن». به عبارت دیگر، هرچه بیشتر شکست بخورید و درس بیاموزید، سریع تر موفق خواهید شد.

حتی بعضی از رهبران شرکت ها عقیده دارند «اگر بخواهیم در بازار خودمان موفق شویم، باید در این حوزه زودتر شکست بخوریم». به عبارت دیگر، باید درس های خود را زودتر بیاموزیم. به جای یک یا دو شکست در سال، ده تا بیست شکست را تجربه کنید تا از نظر دانش و آگاهی در جایگاهی قرار بگیرید تا بر بازار مسلط شوید و به موفقیت در کسب و کار خود دست پیدا کنید.

برای رسیدن به موفقیت,رسیدن به موفقیت,مشکلات کسب و کار

راه حل محور باشید

رهبران موفق به خوبی از عهده مشکلات و بحران ها برمی آیند، به این دلیل که آن ها به شدت راه حل محور هستند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، به روش حل آن فکر می کنند. نه این که چه کسی را مقصر بدانند. به همین منظور به تعدادی از گام های مهم رهبران برای واکنش نشان دادن به بحران ها یا مشکلات مختلف برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار اشاره می کنیم:

۱  آرامش خود را حفظ کنید

از نگرانی یا عصبانیت به شدت اجتناب کنید. البته گفتن آن ساده است، اما رهبران آرامش و شفافیت ذهنی خود را حفظ می کنند، به این دلیل که برای چیزی که توان تغییر آن را ندارند، عصبانی نمی شوند.

۲  به توانایی های خود ایمان داشته باشید

شما بحران های گذشته را مدیریت کرده اید، پس دوباره می توانید این کار را انجام دهید.

۳  شجاعت پیشروی را داشته باشید

با رویدادهای ناگهانی فلج نشوید. فورا برای اصلاح شرایط اقدامات ویژه ای انجام دهید.

۴  حقایق را دریابید

قبل از هر نوع تصمیم گیری، رویدادها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

۵  کنترل امور را به دست بگیرید

۱۰۰ درصد مسئولیت را برعهده بگیرید. مقصر دانستن دیگران یا فکر کردن به گذشته چیزی را حل نمی کند.

۶  ضررهای احتمالی را کاهش دهید

راه حلی که قابل استفاده نیست را کنار بگذارید

۷  بحران ها را مدیریت کنید

برای این که به موفقیت در کسب و کار خود دست پیدا کنید لازم است که مسئولیت کارها را بپذیرید. برنامه ای تهیه کنید و به حل مشکل مشغول شوید.

۸  مدام ارتباط برقرار کنید

تا جایی که می توانید سعی کنید که افراد را آگاه نگه دارید. عدم قطعیت، بحران را چند برابر بیشتر کرده و رسیدن به موفقیت در کسب و کار را دشوارتر می کند.

۹  محدودیت های خود را مشخص نمایید

محدودیت هایی که باعث کندی روند حل بحران می شود را مشخص کرده و با آن ها کنار بیایید.

۱۰  خلاقیت به خرج دهید

برای این منظور تا حد ممکن راه حل ارائه دهید

۱۱  متقابلا حمله کنید

شرایط را مورد ارزیابی قرار دهید، حقایق را دریابید و سپس در زمان مناسب حمله کنید.

۱۲  کارها را ساده تر کنید

شاید در شرایط بحرانی اتفاقات زیادی رخ دهد و کارهای بسیاری برای انجام دادن داشته باشید. اما فقط روی مهم ترین کارهای خود تمرکز کنید.

۱۳  هرگز درستکاری را کنار نگذارید

اهمتی ندارد که با چه بحران یا چالشی رو به رو هستید، اما باید بدون کنار گذاشتن درستی و صداقت آن را حل کنید. به یاد داشته باشید که همه به شما نگاه می کنند.

۱۴  تا زمان رسیدن به موفقیت مقاومت پیشه کنید

بدون توجه به دشواری یا بزرگی بحران ها، هرگز تسلیم نشوید تا به موفقیت در کسب و کار خود برسید.

موفقیت در کسب و کار

متخصصان تغییر شرایط

بسیاری از اقدامات به شرایط بستگی دارد. بسیاری از رهبران به واسطه یک شرایط خاص ظهور می کنند. مطمئنا همه ما مردان و زنان زیادی دیده ایم که سال ها جایگاه متوسطی داشته اند و سپس در شرایطی سخت و متلاطم، ناگهان فشار رهبری کسب و کار را بر دوش خود حس کرده اند. همچنین افرادی را دیده ایم که در یکشرایط در کارشان رهبران فوق العاده بوده اند و در شرایطی دیگر به رهبرانی ضعیف تبدیل شده اند.

بعضی افراد در شرایط پایدار رهبران بسیار خوبی هستند و بعضی دیگر در شرایط متلاطم، رهبری فوق العاده ای دارند. امروزه یک رهبر کسب و کار برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باید مانند یک هنرمند تغییرساز عمل کند. هنرمند تغییرساز زمانی که شرکت به خاطر مشکلات جدی مالی و تغییر شرایط بازار در خطر سقوط است، استوار می ماند. زمانی که تلاش های رهبر فعلی راه به جایی نمی برد، گاهی این رهبران در عرض چند هفته قادر به سازماندهی مجدد شرکت و برگرداندن آن به مسیر هستند.

بنابراین رهبری کسب و کار به شدت موردی است. اما سختی باعث ظهور رهبران بزرگ می شود. مشکلات تعیین کننده بزرگ بودن یا نبودن یک رهبر هستند. بنابراین هرگاه خودتان را در مواجهه با شرایط سختی احساس کردید، آن را فرصتی برای نشان دادن رویکرد مناسب خود بدانید، نشان دادن این که از الزامات رهبری برخوردار هستید و می توانید به موفقیت در کسب و کار خود در سطح وسیع دست پیدا کنید.

سختی باعث ظهور رهبران بزرگ می شود. به گفته اپیکتیتوس «شرایط مرد را نمی سازد، بلکه واقعیت درونی اش را برای او آشکار می کند.» بنابراین نتیجه می گیریم که این شرایط سخت است که رهبران واقعی را مشخص می کند.

  • ۹۸/۰۳/۱۸
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی