وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

پروفسور یاسر رودی در جمع دانشمندان برتر جهان


اریک کندل 2015,پروفسور یاسر رودی,حوزه علوم اعصاب

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 10 امتیاز : 4.4]

نشریه‌ «ساینس نیوز» با نظرخواهی از 30 نفر از برندگان جایزه نوبل، 10 دانشمندی که تحقیقاتشان بیش از همه مورد توجه این نوبلی ست‌ ها بوده را انتخاب کرده که در جمع آنها دکتر یاسر رودی، فیزیک‌ پیشه جوان ایرانی نیز حضور دارد.

دکتر رودی، محقق ایرانی مؤسسه‌ علوم اعصاب کاولی و مرکز محاسبات عصبی دانشگاه علوم و فناوری نروژ (NTNU)، خرداد ماه امسال جایزه‌ «اریک کندل 2015» را که هر دو سال یک بار با مشارکت فدراسیون نوروساینس اروپا در حوزه علوم اعصاب اعطا می‌ شود دریافت کرد.

موضوع اصلی تحقیقات دکتر یاسر رودی، درک ساختار محاسبات و الگوریتم‌ های مربوط به نتیجه‌ گیری‌ های عددی و آموزش و چگونگی پایه‌ ریزی این محاسبات در شبکه‌ های عصبی است.

اریک کندل 2015,پروفسور یاسر رودی,حوزه علوم اعصاب

دکتر یاسر رودی با همکاری پروفسور «می بریت موزر» و پروفسور «ادوارد موزر» برندگان نروژی جایزه‌ نوبل پزشکی 2014 به نتایج چشمگیری در زمینهٔ‌ درک ساختارهای شبکه‌ (grid) در سیستم‌ های ردیابی انواع پستانداران و کارکردهای حافظه دست یافته است.

به گفته‌ی پروفسور ادوارد موزر، دکتر یاسر رودی یکی از معدود محققان جوان در سطح بین‌المللی است که هم درزمینهٔ‌ علم اعصاب و هم درزمینهٔ‌ فیزیک نظری فعالیت می‌ کند. دکتر یاسر رودی با ایجاد فعالیت‌ های مشترک نقش بسزایی بر تأثیرپذیری این دو رشته از یکدیگر برعهده دارد.

پروفسور می‌بریت موزر هم می‌ گوید: نکته‌ جالب در مورد دکتر یاسر رودی این است که او می‌ تواند با استفاده از قوانین پایه‌ ای فیزیک محاسبات ذهنی را توضیح دهد که ممکن است حتی در مورد مواد غیر جاندار نیز صدق کند.

دکتر یاسر رودی که در سال 1360 در تهران متولد شده، دوره متوسطه را در دبیرستان البرز و تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسانده و در سال 1384 موفق به کسب مدرک دکتری از مؤسسه مطالعات پیشرفته در تریسته ایتالیا (SISSA) شده است.

دانشمند برتر جهان,دکتر رودی,دکتر یاسر رودی

دکتر یاسر رودی پس از مدتی فعالیت در واحد علوم اعصاب محاسباتی Gatsby یونیورسیتی کالج لندن به عنوان محقق پسادکتری به هیات علمی Nordita (موسسه فیزیک نظری نوردیک) که هدف آن توسعه تحقیقات فیزیک نظری در کشورهای نوردیک (منطقه شمال اروپا و آتلانتیک شمالی شامل دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد) است ملحق شد.

دکتر یاسر رودی در حال حاضر در موسسه Kavli و مرکز محاسبات عصبی دانشگاه علوم و فناوری نروژ، موسسه مطالعات پیشرفته بنیاد Starr در پرینستون و مرکز بین‌ المللی تحقیقات فیزیک نظری عبدالسلام در ایتالیا فعالیت دارد.

در صفحه شخصی دکتر یاسر رودی در دانشگاه NTNU، این رباعی زیبا از خیام نیشابوری، خودنمایی می‌ کند:

آنان که محیط فضل و آداب شدند     در جمع کمال، شمع اصحاب شدند

ره زین شب تاریک، نبردند برون         گفتند فسانه ای و در خواب شدند

در فهرست 10 دانشمند برگزیده «ساینس نیوز» علاوه بر رودی، ویلیام دتمولد، فیزیکدان تجربی در حوزه ذرات بنیادی، بنیامین کیند، پژوهشگر در حوزه بررسی تأثیر تغییرات ژنتیکی بر فعالیت سلول‌ های مغزی، ایزاک کیند، محقق درزمینهٔ شناسایی زود هنگام سرطان، پریا راجاستوپتی، متخصص علوم اعصاب، استیو رامیرز، متخصص عصب شناس، سارا ریسمن، شیمیدان جوان، فنگ ژانگ که مکانیزمی آسان و دقیق برای اصلاح ژنوم‌ ها گسترش داده، شینسی ریو، فیزیکدانی در مرزهای گیج کننده کوانتوم و فیزیک معمول و جیا ووئلتز، زیست شناس سلولی که دیدگاه‌ ها را نسبت به شبکه‌ ی آندوپلاسمی تغییر داده است، حضور دارند.

منبع : سایت قانون جذب پرورش افکار

  • ۹۶/۱۲/۰۵
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی