وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

راز فوق‌ العاده قدرتمند زبان بدن برای رسیدن به موفقیت


ارتباط چشمی,تماس چشمی,رسیدن به موفقیت

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.6]
 نکاتی از قدرت زبان بدن راز موفقیت (طرز درست ایستادن)

اکثر ارتباطات ما غیرکلامی است، پس اطمینان حاصل کنیم که بدن‌ مان دقیقاً آن چیزی را می‌ گوید که قصد گفتنش را داشته‌ ایم.

بعضی اوقات، بدن‌ مان می‌ داند باید چه‌ کار کند. چیزی درباره‌ ی غریزه‌ ی طبیعی وجود دارد که باید گفته شود، درباره‌ ی این که به‌ طور ذاتی می‌ دانیم چگونه در مواقع استرس شدید و اجبار واکنش نشان دهیم. در بعضی مواقعی که نمی‌ توانیم با سرعت کافی به پردازش افکار بپردازیم، میلیون‌ ها بافت و الیاف عضله که سلول‌ های زنده‌ ی عضله‌ مان را تشکیل می‌ دهند گوی سبقت را می‌ ربایند و به‌ جای ما سخن می‌ گویند.

به همین دلیل است که زبان بدن زنان و زبان بدن مردان از اهمیت بسزایی برخوردار است، بدن‌ مان چیزهایی می‌ گوید که دهان‌ مان نمی‌ گوید. چنان‌ چه می‌ خواهیم هیبت‌ مان را بدون هیچ کلامی القاء کنیم، این هفت راز زبان بدنِ افراد بسیار موفق را بررسی کنیم.

1- راست بایستیم

روشهای درست ایستادن نه‌ تنها برای کمرمان مفید است، وزن را به طور مساوی توزیع می‌ کند و فشار دردناک روی پایین‌ تنه‌ مان را بر می‌ دارد، بلکه به دیگران نیز نشان می‌ دهد که به خودمان مطمئن هستیم.

بدون این‌ که خجالت بکشیم فضای بیش‌ تری اشغال کنیم و شانه‌ های‌ مان را بگسترانیم، راست نگه داشتن ستون فقرات قدرت را به معرض حضور می‌ گذارد. پس نترسیم و به‌ جهان نشان دهیم که فکر می‌ کنیم حائز اهمیت هستیم.

2- دست‌ های‌ مان را از هم بگشاییم

این یک باور عامیانه است که دست به سینه ایستادن باعث می‌ شود این‌ گونه به نظر بیاید که تمایلی به ملاقات افراد جدید نداریم و آن‌ را ناخوشایند می‌ دانیم. دلیل این واقعه این است که ایجاد مانعی فیزیکی بین ما و آدمی دیگر این احساس را به فرد مقابل می‌ دهد که او را کنار می‌ گذاریم، و هیچ‌ فردی دوست ندارد احساس تنها بودن داشته‌ باشد.

3- بی‌ قراری را کنار بگذاریم

بازی‌ کردن مداوم با یک شی چه موهای‌ مان باشد، چه لباس‌ مان، یا تلفن‌ مان – نگرانی‌ مان را نشان می‌ دهد، حتی زمانی‌که در واقعیت بسیار راحت هستیم. اگر واقعاً در موقعیتی عصبی هستیم، مهم است تظاهر به آرامش کنیم تا زمانیکه به آرامش برسیم. در موقعیتی ناخوشایند، وانمود کنیم راحت هستیم و دیر یا زود راحتی به سراغ‌ مان خواهد آمد.

4- زُل نزنیم

هرچند برقراری ارتباط چشمی برای مطمئن شدن از این‌ که آدم‌ ها می‌ دانند با آنها ارتباط برقرار می‌ کنیم، از اهمیت زیادی برخوردار است، ولی برقراری ارتباط چشمی که بسیار شدید باشد، باعث می‌ شود احساس بسیار ناخوشایندی داشته باشند. مراقب باشیم که به‌ صورت تصادفی در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل‌ مان به او زُل نزنیم. برقراری تماس چشمی زیاد می‌ تواند به عنوان تلاشی برای چیرگی یا عداوت تفسیر شود، لذا نسبت به پیام‌ هایی که به ارسال‌ شان امیدوار هستیم هوشیار باشیم.

ارتباط چشمی,تماس چشمی,رسیدن به موفقیت

5- از سر تکان دادن‌ های بیش از حد هیجانی اجتناب کنیم

بسیار هیجان‌ زده و مشتاق ظاهر شدن هیچ‌ وقت نشانه‌ ی خوبی نیست حتی نه با سرپرست‌ مان. بسیار بسیار مشتاقانه سر تکان دادن می‌ تواند ساختگی و فریب‌ دهنده به‌ نظر بیاید، همچون تلاشی برای جلب توجهِ طرف مقابل بواسطه‌ ی موافقت کردن با چیزی که می‌ گوید. معقولانه‌ تر خواهد بود که همه‌ چیز را آسان بگیریم و به‌ جای بالا و پایین‌ بردن سرمان، با حرکت چانه یا حتی یک ’بله‘‌ی کلامی موافقت خود را اعلام کنیم.

6- نگاه کردن به ساعت را متوقف کنیم

علیرغم این‌ که این کار بی‌ ضرر به نظر می‌ رسد، از آن‌ جا که همه‌ ی ما کارهایی برای انجام دادن و محل‌ هایی برای حضور داریم، واقعاً برای آدمی که در برابر ما قرار دارد توهین‌ آمیز است. تراوش احساسات و نشانه‌ های بی‌ قراری و بی‌ تابی، بازی‌ کردن با دست‌ ها و پاهای‌ مان، یا برای رفتن این پا و آن پا کردن، باعث می‌ شود طرف مقابل‌ مان به خاتمه‌ ی هر چه زودتر این تعامل راغب باشد.

7- با کلام‌ مان هم‌ سو باشیم

شاید مهم‌ ترین راز زبان بدن، حفظ سازگاری مطمئنی بین کلام‌ مان و احساسات ابراز شده‌ مان است. اگر در زمان پذیرش یک اعتراض لبخند بزنیم یا در زمان تعریف‌ کردن از دیگران خود را ناراحت نشان دهیم، آدم‌ ها کلام‌ مان یا حرکات‌ مان را جدی نمی‌ گیرند. برای بدن‌ مان بسیار مهم است که به‌ عنوان یک کلید ترکیبی عمل کند، مغزمان زبان‌ مان را با اعضای بدن‌ مان سازگار کند، تا توجه و موفقیتی که شایسته‌ ی آن است را جلب کند.

منبع : پرورش افکار

  • ۹۷/۰۱/۱۷
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی