وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

روشهای آرام سازی ذهن و عضلات


آرام سازی ذهن,آرام سازی ذهن و عضلات,آزاد سازی ذهن
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 16 امتیاز : 4.7]

راههای آرام سازی ذهن و عضلات

با رعایت توصیه هایی بسیار ساده می توانیم همواره زندگی سالم و شادابی داشته باشیم. این توصیه ها می تواند برای هر سن و سالی مفید باشد. به یاد داشته باشیم که هیچ وقت برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست.

زمانی که دچار استرش یا اضطراب و دلشوره می‌شویم اقدامات زیر را انجام دهیم:

-در صورت نیاز از دیگران درخواست کمک کنیم

-مشغول شدن به انجام کاری ترجیحاً کار مورد علاقه خودمان مانند کتاب خواندن، باغبانی و …

-صحبت کردن با دوستان و اقوام و دیدار با دوستان و آشنایان

-خارج شدن از خانه برای مدت کوتاه و یا قدم زدن در پارک

-ورزش کردن

انجام تکنیکهای آرام سازی: در این تمرین، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعکس سفت می شود، ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می شود. این سفت و شل شدن عضلات تأثیر خوبی بر آرامش ذهن می گذارد.

آرام سازی ذهن,آرام سازی ذهن و عضلات,آزاد سازی ذهن

روش تمرینات آرام سازی و فعال سازی ذهن

-ابتدا به یک مکان خلوت برویم، روی صندلی بنشینیم و پشت خود را صاف نگه داریم. کف پاها را روی زمین بگذاریم و دست ها را روی ران قرار دهیم.

-ابروها را تا جایی که می توانیم به طرف بالا بکشیم و در این حالت نگه داریم و سپس به آهستگی رها کنیم.

-چشم ها را محکم ببندیم و پلک ها را روی هم فشار دهیم و در این حالت نگه داریم. سپس به آهستگی چشم ها را باز کنیم.

-زبان خود را به سقف دهان فشار دهیم آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها کنیم.

-لب ها را به هم فشار دهیم و چروک کنیم. چند ثانیه نگه داریم و سپس به آهستگی رها کنیم.

-شانه ها را بالا بکشیم و سفت نگه داریم و سپس به آهستگی رها کنیم.

-دست راست را مشت کنیم و ساعد را روی بازو خم کنیم و محکم فشار دهیم؛ در این حالت نگه داریم و سپس به آهستگی رها کنیم. این حرکت را با دست چپ نیز انجام دهیم. یک نفس عمیق بکشیم و ریه خود را از هوا پر کنیم و نفس خود را حبس کنیم و در این حالت به شکم خود فشار آوریم. سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید و ریه را کاملاً خالی کنیم.

-کتف ها را تا جایی که می توانیم به عقب ببریم و فشار دهیم و در این حالت سفت نگه داریم، سپس به آرامی رها کنیم.

-پای راست را صاف نگه داریم و پنجه پا را به طرف بیرون بکشیم و در این حالت نگه داریم. بعد پنجه پا را به طرف خود خم کنیم و پا را سفت در این حالت نگه داریم. سپس به آهستگی پا را زمین بگذاریم. این حرکت را با پای چپ تکرار کنیم.

-زانوی راست را خم کنیم و ران را تا جایی که می توانیم بالا بیاوریم و سفت نگه داریم، سپس به آهستگی پا را زمین بگذاریم. این حرکت را با پای چپ تکرار کنیم.

این تمرینات را برای رها سازی ذهن و آزاد سازی ذهن روزی یک تا دو بار انجام دهید.

سایت قانون جذب

  • ۹۶/۰۶/۲۱
  • فهیمه نظری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی