وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

کنترل اضطراب و استرس با این عبارت‌ های جادویی

استرس مزمن,استرس و اضطراب مزمن,اضطراب احساسی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.2]

هنگامی که اضطراب ما را از یک فعالیت اجتماعی یا رویدادی مهم دور می کند با انجام دادن خلاف آنچه ذهن ما می گوید بار دیگر کنترل شرایط را در اختیار خود بگیریم. بر همین اساس ما پیروز خواهیم بود و اضطراب، طرف مغلوب مبارزه خواهد بود. اضطراب احساسی ناخوشایندی است که می تواند به واسطه عاملی شناخته شده یا ناشناخته در انسان شکل بگیرد. همه انسان ها به طور طبیعی در برخی مواقع دچار اضطراب می شوند که این مساله عادی است اما استرس و اضطراب مزمن می تواند حتی زندگی فرد را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. برای کاهش اضطراب و هنگامی که ذهن ما در تلاش برای مقابله با تمام عوامل استرس زا و ترس ها است می توانید یک نفس عمیق کشیده و یکی از مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را مد نظر قرار دهیم.

فقط انجامش بده

استرس مزمن,استرس و اضطراب مزمن,اضطراب احساسی

از تلاش برای یافتن راه حلی ایده ال و بی نقص برای مقابله با اضطراب خود دست برداشته و تنها گام هایی به سوی جلو برداریم، حتی اگر این گام ها ناقص باشند. هیچ تصمیمی تا زمانی که ما اقدامی برای دستیابی به حالت اندیشه و تأمل انجام دهیم، اشتباه نخواهد بود. اضطراب ناخوشایند است اما خطرناک نیست. به خود یادآوری کنیم که اگر چه اضطراب احساسی ناخوشایند است اما زمانی که احساسات بر ما غلبه کرده اند، هیچ گونه خطر فیزیکی تهدیدمان نمی کند. در هنگام اضطراب، به ویژه اختلال هراس، مردم احساس می کنند دیگر از این مورد جان سالم به در نخواهند برد. اگرچه با شرایط جالب و سرگرم کننده ای مواجه نیستیم، اما فراموش نکنیم خطر خاصی نیز ما را تهدید نمی کند.

 اضطراب مزمن,عوامل استرس زا,کنترل اضطراب

من سپاسگزارم به خاطر …

زمانی را برای قدردانی از سلامت جسمی، خانواده دوست داشتنی، یا شغل با ثبات خود اختصاص دهیم. مغز ما نمی تواند به صورت همزمان استرس و قدردانی را تجربه کند. در نتیجه، این روشی مؤثر برای تغییر طرز فکر ما محسوب می شود. هنگام که استرس داریم اگر بتوانیم توجه خود را به سوی قدردانی از چیزی در زندگی خود تغییر دهیم، بلافاصله حالت و احساس بهتری پیدا خواهیم کرد و با کاهش استرس مواجه میشویم.

اکنون اینجا باش

تمرکز حواس را تمرین کنیم.

این به ما کمک می کند به جای این که در نتیجه تمام نگرانی ها و پشیمانی های خود دچار استرس شویم، در لحظه باقی بمانیم. به افکار و احساسات خود توجه داشته باشیم و آنها را به سوی سوژه ای که در حال حاضر رخ می دهد، تغییر دهیم.

به عنوان مثال، روی تماشای فرزند خود یا شستن ظرف ها متمرکز شویم تا افکارمان در حالت قابل تحمل‌ تری نگه داشته شوند.

من می پذیرم

هنگامی که احساس گرفتار شدن در چیزهایی را داریم که از کنترل ما خارج هستند، مانند گیر کردن در ترافیک یا خلق و خوی بد رئیس ما، این مسأله را بپذیریم که چیزهای بد نیز اتفاق می افتند و خود را درگیر آنها نکنیم. این شرایط فوق العاده است زیرا دیگر تلاش نمی کنیم تا هر چیزی را مدیریت کنیم.

این شرایط به نوعی شبیه زدن دکمه حذف در رایانه است.

کاهش استرس,کاهش اضطراب,کنترل اضطراب

این نیز بگذرد

هنگامی که به طور کامل درمانده شده ایم به خود یادآوری کنیم که اضطراب شرایطی زودگذر است.

هنگامی که دچار استرس مزمن باشیم همانند این است که در هر مشکلی غرق شده و به ندرت شناور باقی می مانیم. به خود یادآوری کنیم که عوامل استرس زا دائمی نیستند و این کار می تواند آرامش ذهن و انرژی مورد نیاز برای غلبه بر مشکل و یافتن راه حل های عملی را فراهم کند.

ما می توانیم انجامش دهیم

اگر خود را در حالت دوم شخص قرار دهیم همانند این است که تیمی از اعضای خانواده، مربیان و دیگر عزیزان به ما یادآوری می کنند که تنها نیستیم.

هنگامی که می گوییم “من می توانم انجامش دهم” ممکن است اندکی دچار استرس شویم زیرا تنها هستیم، اما هنگامی که در موقعیت دوم شخص قرار می گیریم از ما خواسته می شود تا اقدام های لازم را انجام دهیم.

به اندازه کافی دارم؛ من کافی هستم

روی «کافی» متمرکز شویم. واکنش استرس اغلب زمانی آغاز می شود که مردم احساس می کنند از منابع کافی برای رسیدگی به تقاضاهای ارائه شده به آنها برخوردار نیستند.

اجازه دهیم این احساس از ما دور شود و در لحظه به آرامش برسیم. به خود بگوییم “من دقیقا همان جایی هستم که قرار بوده در این لحظه باشم.”

کنترل اضطراب و استرس

اضطراب یک هشدار اشتباه است

ترس و اضطراب خود را شناسایی کنیم.

اضطراب به معنای احساس درماندگی به واسطه یک عامل استرس زا حتی زمانی که هیچ خطر فوری ما را تهدید نمی کند، است.

اضطراب را می توان همانند یک زنگ هشدار آتش دانست در شرایطی که هیچ آتش سوزی وجود ندارد. با درک این مسأله که نیازی نیست وحشت زده و مضطرب شویم می توانیم خود را آرام کنیم. احساس این که نمی توانم کاری را انجام دهم به معنای درست بودن آن نیست.

حقیقت خود را بررسی کنیم

در یک مهمانی حضور داریم و فکر می کنیم از پس رسیدگی به جمیعت حاضر بر نمی آییم و یا قرار است در برابر افراد زیادی یک سخنرانی داشته باشیم و پیش از آن دچار ترس شده ایم.

با یادآوری این که ترس های ما معرف ما نیستند، قدرت بیشتری به خود ببخشیم.

من دوستدار …

در پی نکته های مثبت باشیم از کلمه دوستدار برای هر واژه ای استفاده کنیم که احساس می کنیم ما را هنگامی که در بهترین حالت خود قرار داریم، تعریف می کند.

اکنون چشمان خود را ببندیم و به احساسی که تجسم این ویژگی در ما ایجاد می کند، فکر کنیم. از این ارزش ها و احساسات برای هدایت خود پیش از آن که روز را آغاز کنیم، استفاده کنیم تا امکان ارائه واکنش به روشی که به آن افتخار می کنیم را داشته باشیم. ما تا اندازه ای روی کارهایی که باید انجام دهیم، متمرکز می شویم که فراموش می کنیم قصد داشته ایم چگونه باشیم. اگر با تفکر درباره یک واژه مشکل داریم می توانیم تعریف هایی که دوست داریم از زبان دیگران بشنویم را در نظر بگیریم.

این یک فرصت است

به حرکتی رو به رشد فکر کنیم.

هر مانعی در مسیر ما می تواند یک فرصت باشد. تلاش کنیم مشکلات خود را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و رشد هر چه بیشتر در نظر بگیریم به جای آن که بر نتایج بالقوه منفی متمرکز شویم.

حتی با اضطراب می توانم زندگی خود را ادامه دهم احساسات خود را بپذیریم. اجازه ندهیم اضطراب ما را تضعیف کند. حتی اگر اندکی اضطراب داریم در یک مسابقه ورزشی شرکت کرده یا به ملاقات دوست خود برویم.

نیازی نیست به طور کامل فاقد اضطراب باشیم تا به زندگی خود ادامه دهیم. خلاف آنچه ذهنم می گوید را انجام خواهم داد

همانند یک مبارز رفتار کنیم

هنگامی که اضطراب ما را از یک فعالیت اجتماعی یا رویدادی مهم دور می کند با انجام دادن خلاف آنچه ذهن ما می گوید بار دیگر کنترل را در اختیار خود بگیریم. بر همین اساس، ما پیروز خواهیم بود و اضطراب طرف مغلوب مبارزه خواهد بود.

منبع : سایت قانون جذب پرورش افکار

  • ۹۷/۰۸/۳۰
  • Fa Nazari

نظرات (۱)

  • مهسا شایگان
  • سلام.

    وبلاگ خوب و زیبایی دارین و مطالب خوبی ثبت کردین.

    توصیه می کنم که برای افزایش بازدیدکنندگانش از سایت دنیس استفاده کنید.

    منتظر حضور گرم شما هستیم.

    https://Dnis.ir

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی