وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

وبلاگ پرورش افکار

برترین مجموعه آموزش قانون جذب

پرورش افکار، بی شک برترین مجموعه آموزش قانون جذب و موفقیت همیشگی در عرصه کسب و کار و روابط با دیگران است.
سعی کرده‌ایم مقالات مفید و به روز را در این قسمت از سایت پرورش افکار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. تمام تلاش تیم توانمند پرورش افکار جمع آوری کامل ترین بانک مقالات برای شما دوستداران علوم ذهنی است.
آرزوی امیر شریفی درخشش ایران و ایرانیان است و پرورش افکار وسیله ما برای رسیدن به این هدف …

  • ۰
  • ۰

راههای شاد بودن صبح برای زندگی شادتر

راز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانه
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 17 امتیاز : 4.1]

     

راههای شاد بودن  صبح برای زندگی شادتر

معمولاً ابتدای صبح و به خصوص بیدار شدن از خواب در صورتی که شب قبل دیر خوابیده باشیم برای هیچ کس چندان خوشایند و دوست داشتنی نیست. فراموش نکنیم که استرس و نگرانی، آن هم در ابتدای روز برای هیچ کس خوشایند و خوب نخواهد بود بنابراین با رعایت نکات زیر می توانیم روز خود را با شادی و آرامش بیشتری آغاز کنیم و در نتیجه شانس سلامتی خود و داشتن روزی پر بار را افزایش دهیم.

1-همیشه شب قبل از خواب کمی پرده و کرکره اتاقمان را نیمه باز بگذاریم و آن را کاملاً کیپ نکنیم تا این که به هنگام طلوع آفتاب اشعه های نور طبیعی خورشید به اتاق و مغز ما بتابد و کم کم تولید هورمون ملاتونین که موجب خواب آلودگی می شود را کاهش دهد تا در عوض هورمون آدرنالین که به بیداری از خواب کمک می کند بهتر تولید شود. به این ترتیب وقتی صدای زنگ ساعت بلند می شود ما در حالت نیمه خواب بوده و دیگر بدن ما آمادگی بیشتری برای بیدار شدن و برخاستن داشته باشم. البته بهتر است که شب زودتر به رختخواب برویم تا اینکه صبح حداقل پس از 7 ساعت خواب بیدار شویم. اگر ما این برنامه را اجرا کنیم به این ترتیب بدن ما همانند یک ساعت بیولوژیکی عمل کرده و ما را به موقع بیدار می کند و دیگر نیازی به ساعت کوکی نخواهد بود.

2-همیشه زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از زمانی که قصد داریم از خواب بیدار شویم تنظیم کنیم تا این که فورا به محض شنیدن صدای زنگ مجبور نباشیم که از جا بپریم و آماده شویم. به این ترتیب ما می توانیم روزمان را با کمی دراز کشیدن در تخت خود و آرام آرام برخاستن از جا آغاز کنیم و کمی بدنمان را بکشیم و نرمش کنیم و حتی تا قبل از بیدار شدن به یک موسیقی ملایم و یا اخبار روز گوش دهیم و در مورد این که چه می خواهیم بپوشیم و در طول روز چه می خواهیم بکنیم کمی فکر نماییم و یا حتی در مورد مواد غذایی صبحانه خود تصمیم بگیریم. آماده سازی ذهنی برای برخاستن از جا و بیدار شدن به همان اندازه ی آمادگی جسمانی مهم است. این 15 دقیقه زمان زودتر باز کردن چشمان و بیدار شدن از خواب، قبل از این که هر کس دیگری بیدار شده باشد فقط متعلق به خود ما است و در کاهش استرس و آرامش صبحگاهی بسیار موثر است .

راز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانه

3-یکی دیگر از راههای شاد بودن در زندگی این است که برای 15 ثانیه بدن خود را حتی قبل از باز کردن چشمانمان در صبح زود کمی بکشیم. دست خود را بلند کنیم و ابتدا انگشتان، مشت و سپس کل دست خود را بکشیم. این کار را در مورد اجزای پاهایمان نیز انجام دهیم و سپس گردن و در پایان کمرمان را بکشیم و این حرکات به راحت برخاستن از جا بسیار کمک می کند و به این ترتیب جریان خون در عضلات و اعضای بدنمان بهتر و سریعتر جریان می یابد و انجام این حرکات کششی همانند یک آمپول اکسیژن و انرژی برای بافت ها عمل می کنند.

4-صبح ها قبل از دوش گرفتن یک وان گذاشته و در آن یک صندلی پلاستیکی مناسب حمام را زیر شر شر آب گرم قرار دهیم و برای مدتی روی آن بنشینیم و حتی در حالی که هنوز آب گرم با فشار به صندلی می خورد ما به گونه ای بر روی آن بنشینیم که این آب گرم ولرم به پشت کمر ما هم بخورد. این کار موجب آرامش و افزایش انرژی ما می شود و همانند یک ماساژ طبیعی عمل خواهد کرد. پس از چند دقیقه صندلی را به کناری هل دهیم و با آب وان خود را شسته و از حمام بیرون بیاییم.

5-هر روز صبح یک گفته و نقل قول معروف و آموزنده که در عین حال مشوق هم باشد بخوانیم. یا این که شعر زیبا از حفظ کنیم. این گفته می تواند به روز ما چارچوب و برنامه ای خاص دهد و در عین حال می تواند کمک کند که با انگیزه ای خوب در مسیر صحیح حرکت نماییم و تفکر منفی و بد بینانه ی کمتری نسبت به روز داشته باشیم.

راههای شاد بودن در زندگی,راههای شاد زیستن,روشهای شاد بودن

6-بعضی صبح ها یک ویتامین بخوریم.

7-از انجام تصمیم گیری ها در ابتدای صبح اجتناب کنیم. تعداد تصمیماتی را که در ابتدای صبح می گیریم کمتر کنیم. یکی دیگر از راههای شاد بودن در خانه این است که سعی کنیم تصمیمات صبحگاهی خود را در شب قبل بگیریم مثلاً در مورد این که صبحانه چه بخوریم، چه لباسی بپوشیم و یا این که از چه مسیری برویم و غیره. به علاوه سعی کنیم امور صبحگاهی خود را تا جایی که می توانیم یکنواخت تر کنیم مثلاً ساعت بیدار شدن، نوع صبحانه، لباس ها و زمان حمام کوتاه و معینی را برای تمام صبح ها انتخاب کنیم.

8-کودکان خود را در ابتدای روز نوازش کنیم و در آغوش بگیریم. هیچ چیز ناراحت و نگران کننده تر از بیدار کردن یک کودک دبستانی و یا فرزند دبیرستانی خسته در صبح زود نیست و او در این زمان بسیار حساس و آسیب پذیر است. بنابراین او را یکدفعه از خواب بیدار نکنیم بلکه در کنار تختش بنشینیم و به آرامی موهایش را نوازش کنیم و او را از خواب بیدار نماییم. اگر می خواهیم کودکی کم سن تر را بیدار کنیم در کنار او دراز بکشید و به آرامی او را بغل کنیم و بیدارش نماییم. این نوازش های صبحگاهی کودک موجب می شود که هم ما و هم کودک با لذتی بیشتر روز خوبی را آغاز کنیم.

9-هر روز صبح زود 5 تا 10 دقیقه موسیقی گوش دهیم و کمی فکر کنیم. این کار به ما کمک می کند که تصمیمات شب گذشته را با خلاقیت بیشتری در طول روز شکل دهیم و عملی کنیم.

شاد بودن در زندگی,شاد بودن هنر است,عکس شاد بودن

10-یکی دیگر از راههای شاد زیستن این است که با بوی عطر قهوه یا چای از خواب بیدار شویم. عطر یک قهوه یا چای عالی دم کشیده در صبح به انسان نشاط می دهد. ما می توانیم زمان قهوه جوش یا چای ساز الکتریکی خود را در صورت امکان به گونه ای تنظیم کنیم که صبح کمی قبل از ساعتی که قرار است بیدار شویم روشن شود و دم بکشد. بوی خوش چای یا قهوه همانند یک قلاب ماهی گیری ما را از اتاق بیرون خواهد کشید. کافئین موجود در چای یا قهوه همانند یک محرک سیستم عصبی عمل می کند و این ماده همانند داروهای محرکی چون داروی آمفتامین ما را بیدار می کند و سر حال می آورد و میزان فعالیت عضلانی را افزایش می دهد .

11-دهان و زبان خود را بشویید و مسواک کنیم. این کار در ابتدای صبح موجب خوش بویی دهان و تنفس و همچنین از بین رفتن 30 نوع باکتری می شود که در طول شب در دهان شما مستقر می شوند. بنابراین یک مسواک زدن مختصر در ابتدای صبح بسیار مؤثر است.

12-صبح ها مصرف روزی یک آسپرین به مدت 5 سال خطر سکته قلبی را حداقل به نصف می رساند. البته قبل از مصرف آسپرین حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنیم.

راز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانه
13-در ابتدای صبح شکر در قهوه یا چای خود بریزیم و یا این که یک فنجان آب پرتغال بنوشیم. تحقیقات در افراد بین 60 تا 80 سال نشان داده است مصرف کمی شکر در ابتدای صبح و حتی قبل از صبحانه موجب تقویت بهتر حافظه در آن روز می شود. بنابراین مصرف یک قاشق چای خوری یا کمتر شکر در ابتدای صبح مفید است.

14- تقویم و یادداشت روزانه خود را چک کنیم. این دفتر یادداشت می تواند یک سر رسید بزرگ و یا یک تخته وایت بورد بر روی دیوار آشپزخانه یا اتاق باشد. ما می توانیم در آن ها تمام کارهای روزانه را یادداشت کنیم و این برنامه ها می تواند شامل وظایف خاص طول روز و همچنین امور مربوط به بچه ها باشد. بنابراین هر روز صبح برنامه روزانه ای که شب قبل نوشته ایم با دقت به هنگام صرف چای یا قهوه بخوانیم. این کار به ما کمک می کند برنامه ای منظم برای روز خود بچینید و مانع از بروز استرس و نگرانی در وجود خود در طول روز شویم.

15-روزی 500 میلی گرم قرص کلسیم یا کربنات کلسیم قبل از خواب مصرف کنیم. در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنیم.

16-روزی 8 لیوان آب مصرف کنیم تا صبح ها سر حال تر و بدون احساس تشنگی از خواب بیدار شویم.

17-یکی دیگر از روشهای شاد بودن این است که اگر فرزندی داریم بهتر است که یک لیست از کارهایی که او باید قبل از خروج از خانه و یا در طول روز انجام دهد تهیه کنیم و آن را روی دیوار بزنیم و یا روی تخته سفید روی دیوار حال یا آشپزخانه نصب کنیم تا صبح ها مجبور به جر و بحث و مجادله نشویم. کارهایی مثل مسواک زدن، صرف صبحانه، آماده سازی کیف و وسایل مدرسه، مرتب و جمع کردن تخت و رختخواب و غیره را در این چک لیست یادداشت کنیم.

18-یک سبد یا کمد کوچک خاص را برای خودمان و هر یک از بچه هایمان آماده کنیم تا این که کلیدها، کیف مدرسه و بیرون، کیف پول، کاغذها ، دستکش، کلاه و لوازم روزانه ای از این دست را در آن بریزیم تا هر روز صبح مجبور نباشیم که هر کدام را از یک گوشه ی اتاق و خانه پیدا کنیم.

19-صبح ها هر یک از افراد خانه بهتر است زمان جدایی را به استحمام و یا دوش گرفتن اختصاص دهند چرا که در این زمان می توانیم آرامش خاصی پیدا کنیم.

20-زمان استحمام صبحگاهی را مفید و کوتاه تر کنیم. اگر ما وقت نکرده ایم که شب یا عصر گذشته دوش بگیریم بهتر است که صبح روز بعد برای کاهش زمان استحمام مثلاً به جای استفاده ی جداگانه از شامپو و نرم کننده از یک شامپوی دارای نرم کننده استفاده کنیم و حتی از شامپوهای چند منظوره ی سر و بدن بهره بگیریم.

21-لوازم ضروری مورد نیاز روزانه امان را داخل ظرف یا قفسه ای قرار دهیم تا صبح راحت بتوانیم آن ها را پیدا کنیم، وسایلی چون جوراب ها، ساعت، انگشتر، کلیدها و غیره تا این که صبح وقت کمتری را صرف پیدا کردن آن ها کنیم.

22-صبح ها پس از استحمام از یک حوله بزرگ برای خشک کردن خود استفاده کنیم تا وقت کمتری بگیریم و در صورت مطبوع و گرم بودن هوا اجازه دهیم در حالی که لباس هایمان را می پوشیم و خود را آماده می کنیم موهایمان به صورت طبیعی کمی خشک تر شود و در پایان سشوار بکشیم تا هم وقت و هم انرژی برق کمتری مصرف شود .

راز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانه

23-صبح ها روزی 30 دقیقه پیاده روی و یا راه رفتن را فراموش نکنیم تا به حفظ سلامت جسمانی و تناسب اندام خود کمک بسزایی کنیم.

24-در ابتدای صبح تمام افراد خانواده را که دوست داریم ببوسیم و بعد از خانه بیرون برویم. این کار موجب کاهش استرس ما و آنها و همچنین کمک به آغاز روزی خوب و مثبت می شود.

شاد بودن هنر است و در زیر چند نمونه از عکس شاد بودن در زمان بیدارشدن برایتان میگذارم

راز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانهراز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانهراز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانهراز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانهراز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانهراز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانه

راز شاد بودن,راههای شاد بودن,راههای شاد بودن در خانه

پرورش افکار - برترین سایت آموزش تخصصی قانون جذب در ایران
  • ۹۶/۱۰/۲۰
  • Fa Nazari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی